Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stroomverbruik Canon 1Ds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stroomverbruik Canon 1Ds

Is het normaal dat een 1Ds (Mk1) zo snel zijn batterij leegzuigt ? Als ik aan 150 shots geraak vooaleer dat batterij-icoontje knippert, mag ik al blij zijn.
    Nu, aan de batterij ligt het niet, want in de 1D2 gaat die véél langer mee.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Re: Stroomverbruik Canon 1Ds

Het is best mogelijk dat een oudere camera meer stroom verbruikt dan een nieuwer model.

Op het werk hebben we ooit nog een digitale camera gehad die met 4 oplaadbare AA's met moeite een tiental foto's kon maken (480x640 pixels ), en dan waren die accu's zo heet dat je moest opletten dat je vingers niet verbrandden als je ze uit de camera haalde.

Maar als die accu na 150 foto's al leeg is, dan denk ik dat de capaciteit ook niet meer 100% is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Wat ik eens gelezen heb is,dat de accu uit de camera gehaald moet worden als deze
      niet gebruikt wordt.[bij de 1Ds mk1]
      Er werd hier over een "nul out elektronica gesproken"[geen idee wat hiermee bedoeld wordt].
      Dus de accu erin en dan direct ermee aan de slag.
      Is misschien het proberen waard?

gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Is het normaal dat een 1Ds (Mk1) zo snel zijn batterij leegzuigt ? Als ik aan 150 shots geraak vooaleer dat batterij-icoontje knippert, mag ik al blij zijn.
        Nu, aan de batterij ligt het niet, want in de 1D2 gaat die véél langer mee.
        mijn 1DmkI verbruikte ook een heel pak meer batterij dan mijn 1DmkII en zeker 1DmkIII maar 150 foto's is wel heel weinig.

met mijn 1DmkI kon ik zo'n 400-700 foto's nemen met 1 batterij (afhankelijk van hoeveel ik de foto's bekeek, en in welke mode ik stond (snel veel foto's achtereen in high speed verbruikte minder!)

er zal natuurlijk nog een verschil zijn met de 1DsmkI (grotere sensor, grotere bestanden schrijven...)
        5DmkIII en wat glas

Comment

De batterij van mijn 1D2N gaat toch snel 1000 foto's mee voordat ze leeg is. Wat ik wel regelmatig eens doe is "refreshen" via de batterijlader. Is de kijktijd voor herbekijken van de foto's niet te lang ingesteld....je kunt ook de camera zichzelf laten uitschakelen indien hij even niet gebruikt wordt dacht ik.
          Mijn 5D lijkt ook energie te gebruiken als je hem laat aanstaan....na een week is de batterij leeg....dit in tegenstelling tot de 30Den 20D
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Met welk objectief? Een 85/1.2 is blijkbaar nogal duur in elekriciteitsverbruik...
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
              Met welk objectief? Een 85/1.2 is blijkbaar nogal duur in elekriciteitsverbruik...
              Ik zie een 85mm f1,8 in het lijstje staan, daar zal het dus niet aan liggen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Zelf gebruik ik de 1D mk1 moet toegeven dat bij mij niet veel meer foto's dan 150 met één batterij genomen kunnen worden, batterijen zijn van 2007. Tja het zal aan het type liggen.Oude toestellen gebruiken zeker meer stroom dan de nieuwere toestellen. Waarom? Tja het is nu eenmaal. Of ik ze nu refresh of niet heel veel verschil maakt dit niet.

Enige oplossing meer backup batterijen. Het is algemeen geweten de 1D mk1 verbruikt stroooooom.
                Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

"Photography is truth."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganon Bekijk bericht
                  Zelf gebruik ik de 1D mk1 moet toegeven dat bij mij niet veel meer foto's dan 150 met één batterij genomen kunnen worden, batterijen zijn van 2007. Tja het zal aan het type liggen.Oude toestellen gebruiken zeker meer stroom dan de nieuwere toestellen. Waarom? Tja het is nu eenmaal. Of ik ze nu refresh of niet heel veel verschil maakt dit niet.

Enige oplossing meer backup batterijen. Het is algemeen geweten de 1D mk1 verbruikt stroooooom.
                  Ja, dat is ook wat ik ervaar. Heb alle batterijen nu toch al 3x gerefreshed, en het maakt geen of nauwelijks verschil. Het zal een nadeel zijn van oude technologie
                  De camera dateert tenslotte van 2002.
                  David Leemans

Comment

kijk eens in de handleiding hoeveel clicks een batterij ongeveer moet meegaan...

ok, het is een oude camera maar kan me niet inbeelden dat een pro-camera 8 jaar geleden maar zo weinig foto's kon nemen...

[edit]
                    net even opgezocht en normaal gezien zou de 1Ds +- 450-600 foto's met 1 volle accu moeten kunnen nemen.
                    150 lijkt me dan toch echt wel bitter weinig hoor...
                    [/edit]
                    Last edited by Hans Swolfs; 14 april 2009, 15:32. Reden: Info batterij
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      kijk eens in de handleiding hoeveel clicks een batterij ongeveer moet meegaan...

ok, het is een oude camera maar kan me niet inbeelden dat een pro-camera 8 jaar geleden maar zo weinig foto's kon nemen...

[edit]
                      net even opgezocht en normaal gezien zou de 1Ds +- 450-600 foto's met 1 volle accu moeten kunnen nemen.
                      150 lijkt me dan toch echt wel bitter weinig hoor...
                      [/edit]
                      Mja, 't is ook daarom dat ik hier de vraag stelde, om de gebruikservaring van andere mensen te horen. Maar blijkbaar ben ik de enige BD'er met een oude 1Ds .
                      Nu, ik heb een nieuwe batterij besteld, en zal dan zien of die het beter doet.
                      David Leemans

Comment

Laad je de accu wel eerst op voordat je hem in de camera doet.
                        Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Working...
                        X