Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestelletje voor vestzak ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw toestelletje voor vestzak ?

Hallo

Zelf post ik niet veel berichten op dit forum, maar ik overloop ze wel dagelijks, want ze bevat veel interessante informatie !

Ik heb een OLYMPUS E-10 met alles erop en eraan qua bestaande accessoires waarover ik uiterst tevreden ben. Ik denk er nog niet aan om over te schakelen op een volwaardig SLR toestel met verwisselbare lenzen. Voor analoge fotografie gebruik ik enkel NIKON materiaal en aangezien ik dus over een zeker aantal lenzen van NIKON beschik, wacht ik tot zij een gelijkaardig toestel als de CANON D60 uitbrengen (vooral ook qua gewicht en prijs).

Mijn huidig probleem :
    Binnenkort moet ik voor de zoveelste keer op zakenreis naar het buitenland, op bedrijfsbezoeken, en hiervoor is mijn E-10 te onpraktisch qua volume en gewicht. Je steekt hem niet zomaar een ganse dag in je binnenzak. Tot op heden gebruikte ik mijn KODAKSKE 240 Zoom, maar nu beginnen die 1,3 megapixels en vooral het feit dat ik enkel in automatische stand foto's kan maken, me toch té zwaar wegen als nadelen.

Daarom zou ik graag een licht en compact toestelleke van ergens rond de 3 Megapixels willen kopen, moet met Compactflash kaarten werken aangezien ik er verschillende heb voor mijn E-10 (waardoor de keuze aan toestellen onmiddellijk sterk vermindert), en het toestelletje moet ook manueel bedienbaar zijn,
    kwestie van scherptediepte of bewegingsonscherpte e.d. zelf te kunnen beheersen.

Ik twijfel tussen een NIKON COOLPIX 3100, COOLPIX SQ (zeer compact maar de kwaliteit ???), en een CANON POWERSHOT A70.

(ondertussen weet ik ook dat de COOLPIX 3100 eigenlijk NIET volledig manueel kan ingesteld worden !!!)

Mijn broer kocht onlangs een CASIO EXILIM Z3, maar de kwaliteit van de beelden heeft me toch ergens ontgoocheld. Bovendien werkt dit niet met COMPACTFLASH, het enige positieve is het "grotere dan normale" TFT display.

En bij Olympus is het ofwel SMARTMEDIA ofwel de nieuwere formaten SD.

Wat zouden jullie in mijn plaats kopen ?

NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Marc,
    Ik heb hier http://foto.d95.nl/CasioQV-R40/Velsen-Noord.htm wat voorbeelden gezien, dit werkt zeker sneller dn je E-10.
    Ik zou SD dan maar voor lief nemen, prijs met 256 is zeer laag, en ook 4 megapixel, dat ben je gewend.

Comment

JaJa heeft tijdje geleden tijdens SD in Antwerpen een heel klein toestelletje getest,de Samsung Digimax V4-
      prachtige resultaten is ook een album van te zien op de homepage

Comment

Hallo Marjo,

Inderdaad, klopt ...
        Ik ben ook nog steeds op zoek naar een "mini-cam" en tot nu toe bevalt deze Samsung me nog steeds het beste. De kleuren zijn prima en de foto's goed scherp.
        Nadeel: geen CF maar SD-kaartjes (of MMC).
        Maar ja ...
        Ik zoek nog steeds verder - maar tot op heden is de Samsung Digimax V4 keuze nr 1 ...

Jaja

Originally posted by marjo
        JaJa heeft tijdje geleden tijdens SD in Antwerpen een heel klein toestelletje getest,de Samsung Digimax V4-
        prachtige resultaten is ook een album van te zien op de homepage
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Dag Marjo en Jaja

Heb even naar dat album van die Samsung Digimax V4 gekeken, en inderdaad, indrukwekkend goed voor zo'n klein ding.

Kennen jullie BD-ers die met een A70 of COOLPIX 3100 geëxperimenteerd hebben ?

Groetjes,

Marc
          NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Aha,mvdr, ik zat in hetzelfde geval als jij...
            Ik bedoel ik heb een Olymus E-20.
            En die vond ik ook te groot en te log om overal mee naartoe te nemen.
            Pasop, ik vind die E-20 nogaltijd het beste voor mij en denk ook niet aan veranderen.
            Maar ik wou ook iets voor in mijn vestzakje om altijd bij te hebben.
            Twee weken geleden ben ik dan naar Duitsland gereden om een kleine cam te kopen.
            Mijn voorkeur was toen de Canon Ixus 400.
            Of een ander klein toestel ook met compact Flash, om dezelfde reden als jij. Ik heb kaartjes genoeg voor m'n Oly.

Als winkel had ik Foto Preim in Aken uitgekozen.
            Om hun goede prijzen en klantvriendelijkheid.
            Je mag rustig alle modellen bekijken en vastpakken, en als je niet kan besluiten, mag je ermee spelen terwijl ze de andere klanten effe verderhelpen.
            Ik was dus naar daar gereden om de Canon Ixus 400 te kopen.
            Maar toen ik dat toestel vasthad, viel het me eigenlijk tegen (Niet dat het een slecht toestel is, daar niet van, maar het lag me niet zo.)
            Wel de verkoper liet me de Canon S45 zien, met veel uitleg en een vergelijking van vier toestellen op de toonbank ( De Pentax Optio en de Olympus µ300 waren er ook nog bij)
            In alle demotoestellen zitten batterijen en een kaartje zodat je ze werkelijk kan proberen.
            En die Canon S45 heb ik dan ook gekocht. Geen moment spijt van mijn aankoop. De S45 is een 4 megapixel en de S50 een 5 mega.
            Maar met vier had ik genoeg.
            Daarvoor had ik al zo'n twee maanden research gedaan op alle kleine toestellen.

De S45 en S50 zijn prachtdingen die zeer goede kwaliteit afleveren en die makkelijk te bedienen zijn.
            Als beginneling kan je kiezen voor de Auto of P stand en dan trek hij automatisch.
            Wil je manuele instellingen kan dit ook.
            Deze toestellen komen steeds als beste uit de tests. Kijk maar in de vakbladen of op het internet.
            Ze zijn handig in gebruik en starten zeer snel op.
            En de batterij gaat heel lang mee voor ze leeg is.
            Ook het gebruiksgemak en hun bediening zijn een pluspunt.

Enig minpuntje, vind ik, is de flits... die is wat zwak, te zwak eigenlijk om binnen goed foto's te maken.
            Maar dat heb je meer bij zulke kleine toestellen.
            Ik heb er geen centiem spijt van. En neem 't overal mee naartoe.
            En nu na een hondertal foto's ben ik echt tevreden over de kwaliteit van de foto's.
            Een echt handig ding

Comment

Als je echt compakt wilt, de sony (ja, met memorystick, maar beschouw dat als een extra investering), p10 of v1.

Comment

'k hoor hier niemand bezig over de minolta Xt, ik was van plan van me de x of de xi of de xt aan te schaffen, omdat hij zo plat is en toch over een 3* optische zoom beschikt, de plannen liggen nu wel wat in de ijskast, om dat ik mijn zwarte kas eerst voor andere toestanden nodig heb
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Originally posted by Rudy
                  Als je echt compakt wilt, de sony (ja, met memorystick, maar beschouw dat als een extra investering), p10 of v1.

Is deze nieuwste van Sony compact genoeg

Het is de Sony DSC-U50
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

voor mij is 't ook de S45 geworden...niet zo direkt de kleinste, maar klein en handig genoeg....
                    beeldkwaliteit verbaast me als ik dat met de E10 vergelijk....
                    degelijk afgewerkt en vele instelmogelijkheden....

kortom:.. 'n aanrader...

Comment

Ik twijfel tussen een NIKON COOLPIX 3100, COOLPIX SQ (zeer compact maar de kwaliteit ???), en een CANON POWERSHOT A70.
                      Ik heb gisteren nog eens met de A70 gespeeld en ik zou niet twijfelen. Dat is een prima compact toestel (en volledig manueel/automatisch in te stellen)

Comment

Ik heb gisteren nog eens met de A70 gespeeld en ik zou niet twijfelen. Dat is een prima compact toestel (en volledig manueel/automatisch in te stellen)
                        de A70 en NCP3100 waren ook mijn eerste keuze...
                        de nikon viel af als je de mogelijkheden van de A70 kent....

de S45 kan je moeilijk laten liggen, als je degelijke toestellen gewoon bent...
                        kost dan wel iets meer, maar die meerprijs is op jarenlang plezier te verwaarlozen....
                        anyway, ik ken m'n eige daarin...als ik de A70 zou gekocht hebben, zou ik waarschijnlijk dikwijls gedacht hebben " misschien had ik beter de S45 gekocht, maar omgekeerd...I don't think so...

Comment

Thanks allemaal voor het commentaar.

De Canon S45 heb ik niet bestudeerd, ga de vormgeving en tests hiervan nog eens overlopen op de klassieke testsites !

Groetjes uit Brugge

Marc

Comment

Originally posted by mvdr1
                            Thanks allemaal voor het commentaar.

De Canon S45 heb ik niet bestudeerd, ga de vormgeving en tests hiervan nog eens overlopen op de klassieke testsites !

Groetjes uit Brugge

Marc

De S45 is nu aan 't uitlopen en wordt stilaan vervangen door de S50 van 5 megapixels. Daarom is die S45 nu extra goedkoop. (Zeker in Duitsland)
                            Ga eens naar een winkel en neem die Canon s45 of S 50 eens vast... Wedden dat je verkocht bent?
                            Ik stap niet van de olympus E-20 (of E-10) af, omdat deze zo lekker in de hand ligt... Wel die S45 ligt even lekker.
                            Je kan ermee lachen, maar ik vind dat zeer belangrijk, dat een toestel je goed ligt. Daarom heb ik die kleine ixus ook niet genomen, omdat deze te klein was om goed in mijn grote handen te liggen.
                            Je moet gebruiksgemak niet onderschatten, anders ga je er tegenop zien om een foto te nemen.
                            Die S 45 neem je uit je zak, binnen de 2 sec. is hij klaar voor gebruik en trek je verschillende foto's na elkaar, sluiten en terug in je vestzakje... Dat alles binnen de tien seconden.

Comment

Inderdaad, een camera moet goed in de hand liggen; stabiliteit is de eerste vereiste om goede foto's te kunnen maken.
                              Heb je toen ook de A70 in handen gehad ? Lag deze minder comfortabel ?

Comment

Working...
                              X