Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 vs Fuji S5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300 vs Fuji S5

Beste forumleden,

Deze zomer zal ik normaal een upgrade doen in mijn machine park.
    Maar nu twijfel ik zo erg tussen 2 camera’s, namelijk: fuji S5 of nikon D300.
    Ik zou de camera gebruiken voor portret (binnen en buiten) en evenement en party fotografie. Alles wat met mensen heeft te maken, zeg maar.
    Ik kom van een D80 en wil een semi pro toestel hebben. Nu hebben beiden camera’s hun voordelen.
    Fuji de foveon sensor(ideaal voor mensen en huidtonen) maar deze is niet van de nieuwere generatie. De nikon is nieuwer(de d400 komt eraan maar oa 15mpix is niet belangrijk) en dat is merkbaar aan de focus, scherm, en de ruisweergave.
    Ik gebruik ook een SB900 en met de D300 kan je een regentussenstuk plaatsen, iets wat met de S5 niet kan. Ik heb nergens een directe vergelijking gevonden, daarom dit onderdeel…

Iso vs chip
    Nieuwer vs ouder

Hopelijk kan ik uit jullie opmerkingen een keuze maken uit 1 van deze 2 fantastische toestellen. alvast bedankt

Re: Nikon D300 vs Fuji S5

Niks met je vraag te maken, maar wat heeft de focus te maken met de 15MP's in de D400? Volgens mij niks.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Niks met je vraag te maken, maar wat heeft de focus te maken met de 15MP's in de D400? Volgens mij niks.
      D400 sloeg op het nieuwer zijn van de D300 tov de S5, maar dat de D300 binnenkort zal worden vervangen. Zowel de D400 en D300 zijn uitgerust met het CAM3500 systeem en de S5 is cam 1000. En idd het aantal megapixels heeft weinig te maken met het AF systeem

Comment

Ik heb beiden gehad, zowel de D300 als de S5 en als ik opnieuw moest kiezen ging ik voor de Fuji S5 Pro . . . ik werk nu met de Nikon D3 en . . . een Fuji S3 Pro die ik onlangs 2de hands voor een prikje op de kop kon tikken.

Samengevat : snelheid ---> D300 ...... portret ----> Fuji S5 Pro
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik heb beiden gehad, zowel de D300 als de S5 en als ik opnieuw moest kiezen ging ik voor de Fuji S5 Pro . . .
          ......Sprak de grootste Fuji-fanaat van BD
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            ......Sprak de grootste Fuji-fanaat van BD
            Hehehehe . . . inderdaad altijd een liefhebber van Fuji geweest maar ze blijven wat achterop hinken op dit ogenblik . . . toch denk ik er aan opnieuw een S5 aan te schaffen als er zich 2de hands een koopje aanbiedt.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het heeft volgens mij weinig zin nu al na te denken over een aankoop die pas over enkele maanden plaatsvindt. Misschien kan je dan gewoonweg geen S5 meer kopen en misschien is er dan een opvolger van de D300. Zelfs als dit alles niet gebeurt zijn de prijzen tijdens de zomer mogelijk totaal anders.

Vraag eens opnieuw ons advies op het ogenblik dat je echt tot een aankoop wil overgaan.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Fuji de foveon sensor(ideaal voor mensen en huidtonen)
                Fuji heeft zijn eigen super-ccd. Foveon zit in de sigma toestellen

Ik gebruik ook een SB900 en met de D300 kan je een regentussenstuk plaatsen
                Wat is een regentussenstuk?
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Fuji is een tijdje geleden ook beginnen werken met een soort foveon technologie daarmee dat ik het even verkeerd op had. Maar zal fuji dit gebruiken in een dslr? Want feitelijk mag er eens een update komen. Een D300body based versie.

Het regenstukje is de vochtbestendige beschermkap WG-AS1/WG-AS2/WG-AS3. Hierdoor is het contact tussen de camera en de flits via de flitsschoen ook waterdicht.
                  Kan altijd handig zijn voor rondvliegend bier

Goh prijs is niet alles hoor, maar eens dat ik zie hoeveel mijn opslag is kan de beslissing snel volgen hoor

Comment

Bekijk de foto's van Trebs... Sinds zijn D3 is het niet meer zo gemakkelijk om er zo de Fuji-foto uit te kiezen, integendeel.

Wegens dit, en dan de veel nieuwer zijnde D300 en deze laatste zijn ISO-prestatie (benodigd op je parties), zou ik toch daarvoor gaan.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Maar je spreekt over Trebs zijnen D3, dat is andere koek dan de ruisprestaties / beelden van een D300.

Comment

ik volg Francis ... als je de snelheid van de D300 niet nodig hebt ... opteer dan voor de Fuji.

niet alleen is die -in mijn ogen- beter voor portret werk ... hij is ook nog eens leuk van prijs ... dus nog wat budget over voor andere dingen :-)

Greetz,
                        TravelToy.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

waar halen jullie je info ivm de nikon d400 ??? nog niks van gezien of gehoord eigelijk
                          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                          X