Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is beste koop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is beste koop?

Heeft iemand soms ondervinding met dit toestel? http://www.panasonic.be/html/nl_BE/P.../index.html.Is dit goed of is er een beter alternatief?
    Moet dienen voor all-round gebruik.
    Een vriendin verkoopt tweedehands een Fujifilm FinePix S5800, is dat een goede koop en welke prijs moet je daaraan uitgeven, of koop ik best het eerste?
    Van harte bedankt voor de moeite,
    Martine
    Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
    Altijd welkom:http://martine.launoy.be

Re: Wat is beste koop?

Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy Bekijk bericht
    Heeft iemand soms ondervinding met dit toestel? http://www.panasonic.be/html/nl_BE/P.../index.html.Is dit goed of is er een beter alternatief?
    Moet dienen voor all-round gebruik.
    Een vriendin verkoopt tweedehands een Fujifilm FinePix S5800, is dat een goede koop en welke prijs moet je daaraan uitgeven, of koop ik best het eerste?
    Van harte bedankt voor de moeite,
    Martine
    Hoi Martine;

De link werkt niet meer van u. Maar ik denk dat het over de Panasonic FZ28 gaat.
    Ik kan je zeggen ik heb de FZ18 gehad en was daar zeer tevreden over.

Mooie scherpe foto's een zeer goede lens met groothoek en 18 maal optische zoom.
    Plus kan je er veel handmatige dingen bij instellen ook.

Enig nadeel vond ik;dat er snel ruis opstak bij iso 400...maar daar hebben ze allemaal wel wat last van buiten een paar...waarschijnlijk heeft de finepix s5800 daar dan minder last van,maar dat toestel ken ik niet.

In ieder geval is de pana FZ28 een dijk van een camera!!

Succes dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Martine,

mijn echtgenote heeft ook de Panasonic DMC-FZ18 en is daar zeer tevreden over , de foto's onbewerkt uit de camera zijn mooi qua kleur en scherpte , de 35mm equivalent is een 28-504 wat hem zeer breed inzetbaar maakt. Ik zie dat onze kinderen meer en meer mama's fototoestel meenemen als ze ergens naartoe moeten...

groetjes vanuit een mistig Oyenkerke...
      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Even je link herstellen, zodat we kunnen nagaan om welke Panasonic het gaat.

Dat gezegd zijnde, mijn vrouw heeft eveneens de FZ18, waarmee zij uitstekende foto's maakt. Met behulp van een Raynox voorzetlens heeft zij zich recent op de wondere wereld der macro's gestort, met mooie resultaten.

PS: even je link ontcijferd en Templar heeft gelijk. Het gaat over de FZ28, die de opvolger is van de FZ18 waarmee wij ervaring hebben. Uitgebreide review en zelfs voorbeeldfoto's zijn te vinden bij dpreview HIER
        Last edited by LesC; 3 april 2009, 16:37.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hier misschien nog een interessant overzicht over toestellen van deze categorie:

Comment

Working...
          X