Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

    Ik had graag mijn eerste dslr camera gekocht. Probleem is dat ik niet goed weet wat te kiezen. Eerst was ik aan het twijfelen tussen de canon 450D en de sony alpha 350. Maar nu heb ik recent vernomen dat de 500D uitkomt van canon.

    Doel van foto's nemen is natuurlijk voor op vakantie, landschappen gebouwen, mensen fotograferen. Zowel binnen als buiten.
    Ook ga ik regelmatig eens een uitstapje doen met mijn hond, het zou leuk zijn dat ik mijn rondcrossende hond ook mooi kan fotograferen.
    Daarnaast ook bewegende mensen die aan het tenissen zijn.

    Ik wil dat ik met dit toestel een lange tijd mee kan overbruggen, op zen minst 5 à 7 jaar.

    Kan er mij iemand helpen om mijn keuze makkelijker te maken. Welk toestel en ook welke lens?

    Nog een belangrijk punt is het budget. In principe ligt het budget zo rond de 1000 €. Het mag eventueel een beetje meer zijn zolang het verantwoord is .

    thx

  • #2
    Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

    De keuze tussen Sony en Canon is persoonlijk. Wel zul je voor de Canon een groter aanbod van lenzen vinden (zowel nieuw als tweedehands).
    De specificaties van de 500D zijn al aangekondigd en bevestigd (in de winkel vanaf mei).

    Kenmerken:
    - 15,1 Megapixel CMOS sensor
    - Full HD (1080p) video
    - High ISO tot 12800
    - 3,4 bps met max. 170 JPEG reeksopname
    - 3,0 Clear View LCD met Live View mode
    - 9-punts AF systeem
    - DIGIC 4
    - Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
    - EF/EF-S en EX Speedlite compatibiliteit


    Deze camera heeft dus meer MP dan de 450D, kan filmen, heeft een grotere ISO,...
    Omdat deze nog nieuw is zijn prijskaartje ook wel wat hoger.

    Mijn advies: Als je wilt kunnen filmen op je fototoestel, en wat meer MP wilt --> 500D
    Indien niet --> 450D

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

      Meer megapixels heeft dan nog enkel nut als je groot formaat wilt gaan drukken...

      Bekijk en vergelijk zeker ook de prijzen van de lenzen die je waarschijnlijk de eerste drie jaar zou aankopen (een breedhoek en een telelens ofzo)
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

        Je zou met het geld dat je spaart door een 450D te kopen, dan accessoires kunnen kopen. Op het eerste gezicht denk je dat komt later en deze kosten toch niet veel. Maar je zult al snel merken dat je deze toch nodig hebt.

        Een goede rugzak bijvoorbeeld (50 - 100 EUR) , boek (15 - 20 EUR) , statief (100 - 400), filters, flitser, extra batterijen (25 - 50 EUR), extra geheugenkaartjes, grip (90 - 110 EUR)

        (Prijzen zijn richtprijzen, ongeveer dus)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

          Als ik u iets zou mogen aanraden, omdat je zegt van (het zou ongeveer 5 a 7j moeten meegaan) dan zou ik persoonlijk opteren voor een 40D van canon.
          Hij kost ietsje meer dan de 450 en ongeveer hetzelfde als de 500D
          : Hij kan wel niet filmen, maar kwalitatief denk ik dat je veel gelukkiger zal zijn!

          Een snellere zoeker, snelere af, knoppen zijn beter, ligt ook beter in de hand voor de meeste..
          Als je zou zeggen, een jaar of drie, dan zou ik ook voor de 450D gaan.. Die 500D zou ik zelf niet nemen, je kunt inderdaad filmen, maar is het wel de moeite? dan moet je ook dergelijke kaarten kopen die dit aankunnen..

          Nu, de keuze maak jij, best eens naar de winkel gaan en eens alles gaan aanvoelen, maar ik heb nu ook een 450D!
          Ik heb hem een jaar en ben het dus al beu, ik wil meer! Binnenkort ga ik voor de 5D
          Niet omdat hij slecht is! maar gewoon omdat ik meer wil kunnen doen!
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

            Altijd meer willen en toch 5-7 jaar met dezelfde camera

            Vergeet het, je moet een heel sterk karakter hebben om aan de verlokkingen van de marketing te weerstaan

            Als 400D en 50D gebruiker vind ik de 500D erg aan de dure kant
            Gezien de snelle vernieuwing van de producten koop je beter een nieuwe camera de eerste maanden na de introductie

            Maar als je niet wil filmen en geen overdreven waarde hecht aan AF-snelheid, fps en een "semi-professionele" look en handelbaarheid, heb je genoeg aan een 450D
            Tweedehands zijn ze (nog niet) gemakkelijk te vinden, en voor de prijs van een nieuwe heb je een tweedehands 40D (in dit segment wordt er sneller gewisseld)
            En heb je geen liveview nodig koop dan voor 200 EUR een tweedehands 400D (slechts 2,5 jaar oud) of voor iets meer een 20D/30D (al iets dichter bij je 5-7 jaar), alle zeer goede cameras

            Het is blijkbaar wel zo dat een XXD model langer meegaat, en nu het prijsverschil met de XXXD sterk krimpt, kan je dat wel overwegen

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

              Met alle drie genoemde camera's zul je prima foto's kunnen maken, en een hoop plezier beleven aan je nieuwe hobby.
              Staar je niet blind op het argument dat canon meer lenzen heeft, zowel nieuw als tweedehands. Ook voor de Sony kun je dankzij het gebruik van de minolta mount een hoop aantrekkelijk geprijsde 2e hands lenzen vinden. De camera's zelf ontlopen elkaar heel weinig.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

                Ik ga denk ik voor de 450D gaan van Canon. Deze past goed in mijn budget. Ik ga wel nog afwachten tot de 500D uitkomt met de hoop dat de 450D dan nog wat zal zakken in prijs.

                Even een vraag omtrent de lenzen. Bij selexion clix heb je keuze tussen 2 combo's namelijk:
                Canon EOS 450D dubbele zoom KIT
                - EOS 450D body
                + EF-S 18-55 mm IS
                + EF-S 55-250 mm IS


                OF

                Canon EOS 450D KIT + lens 18-55 mm
                - 12,2 MP
                - 3” LCD-scherm
                - KIT: 2 GB SD-kaart + tas + tripod

                Zijn de lenzen die in de combo's zitten van goede kwaliteit?
                Ik veronderstel dat het wel handig is om de dubbele zoom pakket te nemen mits je daar een groter bereik hebt. Of kom je al voldoende toe met een 18-55 mm lens?

                Of zou ik alleen de body aankopen en dan een goed lens erbij? Welke lens?

                Graag wat uitleg van enkele experts.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

                  Ik heb binnenkort dit als tweedehands om te verkopen..
                  Heb binnenkort mijn 5D en dan zou ik mijn 450D verkopen met die twee lenzen. Alleen kan ik nog geen prijs op plakken. Ik had persoonlijk tegen de 1050euro betaald voor wat je nu besproken hebt..

                  Mss heb je daar wel interesse voor?

                  Grtjs
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

                    Zowel de 18-55 IS als de 55-250 IS zijn prijs/kwaliteit uitstekende kitlenzen. De zoekfunctie van het forum zal je al heel wat wijzer maken. Met zo'n bereik kan je waarschijnlijk 95% van je gewenste foto's maken (tenzij je geïnteresseerd bent in macro of tele bv.).

                    Een tip nog: vergelijk de prijzen nog maar eens online hoor. Kijk eens op Digicam, Fotorubens, Konijnenberg vooraleer je je keuze maakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

                      Hoi,

                      ik heb sinds een weekje de Canon 450d. Als beter instapmodel denk ik wel dat dit aan de verwachtingen zal voldoen. Elk toestel heeft op termijn zijn beperkingen, dus da's een keuze die je moet maken.
                      De eerste testjes zijn alvast positief, ook het gebruiksgemak vind ik best oké (ik had al wel een compactje van Canon).

                      Voor de lens koos ik voor Tamron 18-270mm: tele en groothoek in één. Geen gezeul met 2 tot 3 objectieven. Ook deze lens zal op termijn zijn beperkingen wel hebben, maar dat moet de tijd wel uitwijzen. Eventueel op termijn nog aanvullen met een degelijke macrolens.

                      Misschien dat met het uitkomen van de 500d de prijs van de 450d ietsje gaat zakken. Hoewel ikzelf niet kon wachten, raad ik je aan om toch even de kat uit de boom te kijken. Mijn body kostte 529 euro, de lens 515 euro.

                      Greetz en veel plezier!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera - Canon EOS 450D / 500D of sony Alpha 350

                        ik denk dat de Canon-cameras ook wat beter presteren op hogere ISO tov de Sony...
                        dit is belangrijk als je niet direct lichtsterke lenzen wil kopen en je ook binnen foto's wil nemen.

                        De 450D met de dubbelzoomkit is een hele leuke set om mee te beginnen en daar ga je heel lang plezier van hebben... 6-7 jaar is misschien wat lang want als je de microbe eens te pakken hebt...

                        Bij Studio73 heb je deze dubbelzoomkit MET een tas, 4gb kaart en statiefje voor 819 €... dan zit je
                        nog een stuk onder je budget

                        Ik heb met die winkel enkel goede ervaringen
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment

                        Working...
                        X