Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd bij aankoop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp gevraagd bij aankoop.

Beste,

ik zit al een tijdje te denken om een nieuw digitaal toestel aan te schaffen. Ik zou hierbij de stap willen nemen naar de grotere zoals ze zeggen. Ik heb al héél wat afgelezen op het net maar ik geraak er toch maar niet wijs uit.

Hopelijk kunnen jullie wat raad geven.

Mijn voorkeur gaat uit naar canon dat staat vast. Canon heeft bij mij altijd al een streepje voor gehad op gelijk welk product.

Nu staat er bij vandenborre

1) CANON EOS 1000D + 18/55 + 55/200
    2) CANON EOS 450D 18-55 IS

nu ik kan wel aflezen wat de verschillen zijn van beide toestellen de ene meer megapixels dan de andere enzo...

maar bij de 1000D zitten er 2 lenzen bij.
    Wat is nu het verschil en aan te raden?
    Zijn die kitlenzen wat deftig? of toch maar voor de 450D gaan en sparen voor nog een extra lens bij.

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer tips en info geven want ik geraak er niet meer wijs uit.

Re: hulp gevraagd bij aankoop.

't Hangt er een beetje van af wat je wil. Ben je een complete beginner of heb je al wat ervaring? Wat wil je gaan fotograferen? Beide toestellen zijn goede fototoestellen, vergelijkbaar qua body, maar de 450D is een stapje hoger dan de 1000D, het echte instapmodel.

Ik weet niet van waar je bent, maar mag ik je de tip geven eventueel eens te gaan kijken bij een echte fotozaak, ipv Vandenborre. Daar zijn de prijzen soms nog wat beter, weten de mensen achter de toonbank echt waarmee ze bezig zijn. Ze kunnen je meer vertellen over de toestellen en je kunt ze er ook eens in de hand houden en vergelijken.

Mijn persoonlijk ervaringen met Art&Craft te Gent en Foto Rubens te Wilrijk zeer positief! Verder kan je ook kijken bij Studio 74 en Konijnenberg.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

met de 450D kan je zeker niks verkeerd doen, de 1000D vindt ik persoonlijk niet interessant..
      heel klein, bijna niets aan grip (gewoon plastiek eigenlijk ...) maar qua specs valt de 1000D zeker wel mee
      misschien de 40D eens overwegen?
      No rules. Great shots.
      -

Comment

Beide toestellen zijn kleintjes. De 100d natuurlijk de kleinste, de lenzen daarbij zijn ook de eenvoudigste.
        De kitlens met IS bij de 450d is een tikkie beter.
        Beide toestellen zijn wel geschikt voor mensen met kleine handen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Laat je vooral niet vangen door de kitlenzen. Ze zijn niet echt topmateriaal. Vandaar dat het ook zeer belangrijk is om te weten wat je wil gaan fotograferen. Als het enkel voor fun-foto's van familiefeestjes of wandelingen of... dergelijke dingen is, en je eist geen extreme perfectie van de foto's zijn de kitlensen goed.
          Ik heb vorig jaar namelijk dezelfde fout gemaakt met men EOS400D. Ik heb toen iets meer geld uitgegeven voor de set met kitlenzen. Maar omdat ik vooral natuurfotografie doe, had ik snel door dat ik daar een miskoop heb aan gedaan. Nu gebruik ik ze zelfs niet meer omdat ik het constant wisselen van beide lensen lastig vond, en heb me de Tamron 18-250 F3.5-6.3 gekocht. Deze kost iets van een 200€ nieuw en overbrucht beide kitlenzen. En ik vind deze zeker niet slecht als "tussendoor" lensje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door truckdriverjohn Bekijk bericht

Nu staat er bij vandenborre

1) CANON EOS 1000D + 18/55 + 55/200
            2) CANON EOS 450D 18-55 IS

nu ik kan wel aflezen wat de verschillen zijn van beide toestellen de ene meer megapixels dan de andere enzo...

maar bij de 1000D zitten er 2 lenzen bij.
            Wat is nu het verschil en aan te raden?
            Zijn die kitlenzen wat deftig? of toch maar voor de 450D gaan en sparen voor nog een extra lens bij.
            Ga voor de 450D met de 18-55 IS, dat is een zeer goede lens om te starten (heeft Image Stabilizer) De 1000D is er maar gekomen omdat Canon in het allergoedkoopste segment ook iets wou aanbieden, de mogelijkheden en afwerking zijn dan ook navenant, de inruilwaarde van dat toestel binnen enkele jaren zal waarschijnlijk ook minder zijn. (dat zijn allemaal speculaties natuurlijk, even erg als de financiële markt)
            Als je een goeie telezoom er bij wil kies dan de 55-250 IS (let op de 250 en IS) die is ook een wereld van verschil met de 55-200 die bij d e1000D gegeven wordt.

Comment

het is niet dat je een beginneling bent, dat je beginnersmat. moet kopen
              je moet voor jezelf uitmaken wat je er in de toekomst mee gaat doen
              aan je nickname te zien ben je een man, een 450 is echt wel klein in de handen en een 40d heeft toch wel meer mogenlijkheden als je wat dieper ingaat op fotografisch gebied
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                Laat je vooral niet vangen door de kitlenzen. Ze zijn niet echt topmateriaal. KNIP. Nu gebruik ik ze zelfs niet meer omdat ik het constant wisselen van beide lensen lastig vond, en heb me de Tamron 18-250 F3.5-6.3 gekocht. Deze kost iets van een 200€ nieuw en overbrucht beide kitlenzen. En ik vind deze zeker niet slecht als "tussendoor" lensje.
                Ik sla een setje van 18-55IS + 55-250IS toch wel een heel stuk hoger aan dan die "toplens"Tamron 18-250.

Het enige argument hier ter berde gebracht is dat je met een superzoom niet hoeft te wisselen.
                Geen houtsnijdend betoog helaas.

Comment

kheb gisteren de knoop door gehakt

en het is de 450d met 18-55 kitlens geworden.

ik wil eigenlijk vanalles fotograferen. zowel huis en thuis fotografie als tijdens men beroep.

heb er al wat mee "gespeeld" en het is een wereld van verschil tegenover men vroegere digitaaltje.

is het eigenlijk mogelijk om met de gewone kitlens bv het middenpunt zuiver te nemen en alles errond wazig?

mss domme vraag maar het is voor mij allemaal nog nieuw.

Comment

Dan zal je op de Av stand het kleinste diafragmagetal moeten kiezen, (3.5 dacht ik voor die lens) en dan moet dat lukken.

Comment

goede koop
                      middelpunt scherp en errond wazig dat zal je met een of ander fotoprogram moete doen
                      dec lens die je gekocht is niet een toplens maar zeker niet te onderschatten
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Dan zal je op de Av stand het kleinste diafragmagetal moeten kiezen, (3.5 dacht ik voor die lens) en dan moet dat lukken.
                        waar stel je de diafragmagetal dan in?

kga mij dringend eens nen boek kopen want er zijn zoveel opties op hé ni te doen.

Comment

Proficiat met je aankoop en welkom op BD.
                          Hier zal je al veel info terug vinden als je de zoekfunctie gebruikt. Ik spreek uit ervaring, ben ook als compleet groentje hier binnen gesukkeld. Ook de handleiding die bij je Canon zit zal al veel ophelderen

Veel succes!

Edit: Ik heb ruim 1,5 jaar met mijn kitlens foto's getrokken, met succes (in mijn eigen opinie toch ). Nu weet ik ongeveer welke kant ik op wil en van wat ik veel foto's maak en wil blijven maken en heb 3 maand, of ondertussen misschien 4 die 55- 250IS gekocht van Canon. Ben er best happy mee
                          Last edited by Sannepoes; 5 april 2009, 14:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door truckdriverjohn Bekijk bericht
                            waar stel je de diafragmagetal dan in?

kga mij dringend eens nen boek kopen want er zijn zoveel opties op hé ni te doen.
                            Er zijn genoeg handboeken te verkrijgen "hoe maak ik mooie foto's".

Om nu een advies te beginnen geven over hoe je alles moet instellen
                            Dan gaan we hier wel een paar dagen bezig zijn.

Wat mij betreft als je begint met fotograferen zijn de kitlenzen zeker geschikt.
                            Pas na verloop van tijd ga je weten wat je echt wilt en kan je naar lenzen gaan die een vast brandpunt hebben of een lichtsterke zoom.

Good luck,
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Beste,

Waar ik veel info heb kunnen vinden is op volgende site:

De beste man (lid van Belgium Digital) heeft een soort boek geschreven voor de beginnende fotograaf. De verschillende delen zijn te vinden rechts onderaan.

Proficiat met je aankoop trouwens

Comment

Working...
                              X