Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Ds mk3 of 5D mk2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1Ds mk3 of 5D mk2

is er hier iemand die ervaring kan delen van het gebruiken van beide toestellen en die zowat zijn/haar idee qua pro's/contra kan schetsen?

Uiteraard heb ik al reeksen van reviews gelezen, maar het blijft niet evident:

1Ds mk3
    Pro
    - 1D build quality
    - 1D battery life (echt handig nooit te moeten nadenken over spare battery's op zak hebben)
    - AF van mijn 1Dmk3 vs mijn vroegere 5D is toch meer dan dag en nacht verschil qua speed & accuraatheid

Contra
    - prijs
    - no filming mode

5D mk2
    Pro
    - zeer mooie LCD display
    - je kan eens een leuk fimpje maken
    - veel goedkoper & wellicht meer waardevast

Contra
    - actueel is geen AF in filmmode (zou naar horen zeggen nog wel komen in firmware update?! kan zoiets drastisch er nog bij komen?)
    - het testexemplaar waar ik eens mocht mee spelen paar maand terug vond ik de AF terug niet zo goed compared to 1D's => al is dat in een donkere zaal niet te evalueren op die Canon days

Verder vind ik het sowieso een regelrechte schande dat kleine features zoals GPS nog steeds niet ingebouwd zit in die duurdere toestellen,... maarja bon. Zal wel een persoonlijk iets zijn ;-)

Iemand toevallig ervaring met beide of ... die nog pro's/contra's kan toevoegen om over na te denken?
    (sommigen vinden het handiger een kleinere body te hebben , maar dat is voor mij niet echt een voordeel, het gaat me meer om wat het beestje aankan in allerhande omstandigheden)
    Last edited by b-@rt; 29 maart 2009, 14:29.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Re: 1Ds mk3 of 5D mk2

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    zou naar het scijnt wel komen?!
    Ge zijt van de kanten van Kortrijk zeker?

Je vergeet nog de ISO range in de lijst op te nemen. De 5D II is Digic 4.

Wat ik wél mis op m'n 5D II is de mogelijkheid om een soundrecoring op te nemen bij een foto. Vind ik wel handing bij mijn 1D II.
    Last edited by hvr_oosterzele; 29 maart 2009, 12:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ge zijt van de kanten van Kortrijk zeker?

Je vergeet nog de ISO range in de lijst op te nemen. De 5D II is Digic 4.

Wat ik wél mis op m'n 5D II is de mogelijkheid om een soundrecoring op te nemen bij een foto. Vind ik wel handing bij mijn 1D II.
      Wel,... die ISO range, good point! echter... ik last in redelijk wat reviews dat het toch niet zo zeer beter zou zijn. Dus ik zou iemand moeten vindend ie beide heeft of gehad heeft.

Sounds recording bij foto's, sja... eigenlijk gebruik ik dat niet. ;-)

Comment

soundrecoring
        van welke kant bent U??

Comment

1Ds heeft 2 card slots.

Maar hoedanook: ik zou hem nooit kopen - zo'n prijsverschil kan m.i. nooit de moeite waard zijn.
          De 1Ds heeft wel een paar dingen voor - maar dan zou ik echt wel wachten tot een mark IV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knor Bekijk bericht
            van welke kant bent u?? :d
            lol :g

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
              1Ds heeft 2 card slots.

Maar hoedanook: ik zou hem nooit kopen - zo'n prijsverschil kan m.i. nooit de moeite waard zijn.
              De 1Ds heeft wel een paar dingen voor - maar dan zou ik echt wel wachten tot een mark IV.
              Een nieuwe 1Ds mk4 komt volgens de logica van Canon pas binnen een dik jaar uit. Zo lang ga ik niet wachten om terug FF te kunnen schieten ;-)
              (heb paar maand terug mijn 5D weggedaan om up te graden tegen de zomer2009)

Comment

Een nieuwe 1Ds mk4 komt volgens de logica van Canon pas binnen een dik jaar uit. Zo lang ga ik niet wachten om terug FF te kunnen schieten ;-)
                (heb paar maand terug mijn 5D weggedaan om up te graden tegen de zomer2009)
                Wel - als je zou vergelijken wat je tegen dan nog zou krijgen voor een 5D II vs. 1Ds III die je nu koopt...
                Ik zou nu een 5D II kopen (of desnoods 5D terug...) - tegen dat er een IV is kan je dan nog zien..

Comment

Er zijn nog veel verschillen hoor, zo kan bij een 1D body de spotmeting gekoppeld worden aan het actieve scherpstelpunt - dat kan niet bij de 5D II.

Comment

Voor het geld van een 1Ds Mark III zou ik een 5D MK II + 1D Mark III kopen.

Heb je meteen een zeer goede backup camera en nog geld over!!!
                    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht

Ik waarschijnlijk ook (maar ik heb al een 1D Mark II )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht

Ik heb al twee 1D mk3's... en had vroeger een 5D maar heb beetje heimwee naar FF effect van sommige lenzen.
                        Dat ik terug een FF camera wil dat staat al vast, alleen nog niet dewelke ;-)

Ben alleen nogal gewoon geworden aan het fantastische AF-systeem van de 1D-series... en ik ken het toch wel wat minder fantastische 5D mk1 AF-systeem.. vandaar dat het me nog niet duidelijk is welke weg ik moet inslaan.

Comment

Ik heb al twee 1D mk3's...
                          Oooh...

Wel, als het woord 'economische crisis' nog niet gevallen is bij jou thuis en je met je centen toch niet weet waarheen dan zou ik zeggen koop gelijk een 1Ds Mark III . Want toegegeven, een 5D is géén 1D.

Comment

Oooh...

Wel, als het woord 'economische crisis' nog niet gevallen is bij jou thuis en je met je centen toch niet weet waarheen dan zou ik zeggen koop gelijk een 1Ds Mark III . Want toegegeven, een 5D is géén 1D.
                            't Is wel crisis, want ik ruil één 1D mk3 in voor een 1Ds mk3 ;-)

Comment

In dat geval zou ik zeker voor een 1Ds mark III gaan
                              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                              X