Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS, het verschil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS, het verschil

    Wou toch even aantonen dat IS echt werkt, normaal gezien heb ik niet zo'n vaste hand ('k ben geen wandelend statie zoals jaja ).
    heb gewoon even een bloemetje getrokken buiten, beiden met dezelfde instellingen, 400mm met sluitertijd 1/90sec f16
    beide foto's zijn 100% crops.

    hier is de foto zonder IS ('t is nog de beste die er uitgehaald heb, de rest was nog meer bewogen)



    hier de foto met IS, gewoon al het feit 1/90sec op 400mm en toch nog scherp is (naar mijn mening toch)

    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

  • #2
    Hi fredericrom,
    IS maakt inderdaad het verschil.
    Ik heb gelezen dat het IS dat ze in de nieuwe Minolta A1 tot 8 stops de foto's stabieler houdt, dan kun je zelfs met ontwenningsverschijnselen een foto schieten
    Suc6 met stilhouden ,
    Edward
    Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

    Comment


    • #3
      Bedankt om het even uit te testen, was ook al een paar keer in mijn gedacht gekomen. Maar nu hoef ik dat dus niet meer te doen
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Mooie illustratie over het nut van IS

        Welke lens/toestel heb je gebruikt ?

        Tussen haakjes: ik ben van mening dat IS pas zin heeft vanaf zo'n 120mm brandpuntsafstand, wat denken jullie hierover ?

        1) bewegend onderwerp (vb.: mens) maximum t=1/60, anders bewogen foto
        2) stilstaand onderwerp (vb.: gebouw) meestal geen IS nodig, hier
        kan het in zekere mate een statief vervangen bij f<120mm
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

        Comment


        • #5
          2) stilstaand onderwerp (vb.: gebouw) meestal geen IS nodig, hier
          nee toch niet, als het bv al wat donker is en je gebruikt bv 100mm kan je gewoon een sluiternelheid gebruiken van 1/20 sec, wat je anders nooit uit de hand zou lukken.

          kan het in zekere mate een statief vervangen bij f<120mm
          in een zekre zin wel, natuurlijk niet als je sluiternelheden schikt te gebruiken van 1/10 sec, of langer.
          als je bv een statief gebruikt mag je je IS niet gebruiken.

          Welke lens/toestel heb je gebruikt ?
          10D + canon 100-400 L
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Oh, ik zou dolgraag een IS lens hebben, maar tussen droom en werkelijkheid staan praktische (financieel-echtelijke) bezwaren... Het nut van IS is bij deze ook zeker bewezen !

            Daarom zeul ik rond met een goed statief (Manfrotto; beetje zwaar, maar zeer stevig en hoog). Sinds ik de moeite doe om zelfs bij relatief korte sluitertijden (in verhouding tot de lens dan) dat ding op te stellen, is de kwaliteit van m'n foto's ongelofelijk verbeterd... Voorlopig doe ik het dus maar met de "poor man's IS".
            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

            Comment

            Working...
            X