Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameratest 30D 50D 5DmarkII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cameratest 30D 50D 5DmarkII

Er is zelfs ergens een verslag van een A2 afdruk tussen een G10 FF en een Hasselblad digiBack waarbij een aantal profs moesten uitzoeken wat van welk toestel kwam!
    En ja ze kregen het wel erg moeilijk.
    Ze kozen zelfs als beste voor jawel de G10.
    Natuurlijk is zoiets pijnlijk als je zelf een duur toestel koopt en de afstand tussen G10 en FF zeer klein geworden is, niet?
    Kan der van meepraten.
    Bijzonderste is toch dat het je hobby is.
    MVG.

Comment

Knap gedaan Busagoof ;-)
      Last edited by Cubalistic; 26 maart 2009, 11:53.

Comment

éen ding is zeker, der zitten er hier een paar die er echt niks van snappen ( met eveneens het risico om op lange tenen te trappen )
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Geeeuw
          Last edited by Cubalistic; 26 maart 2009, 11:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht

Deze is genomen met een Canon Powershot A80 uit 2003...
            LOL, en de foto - indien deze al iets bewijst in deze discussie - is ook in 2005 genomen

Wat is nu feitelijk je punt?

Aan de TS : je hebt groot gelijk : koop zéker geen 5D II; dan blijven er meer over voor diegenen die er wél een willen en moeten zij er niet zolang op wachten

Comment

LOL, en de foto - indien deze al iets bewijst in deze discussie - is ook in 2005 genomen
              Ik heb mijn comments weggedaan, 't heeft geen zin om te reageren hier. Als je denkt het beter te weten, be my guest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

Aan de TS : je hebt groot gelijk : koop zéker geen 5D II; dan blijven er meer over voor diegenen die er wél een willen en moeten zij er niet zolang op wachten
                Heb ik al, is een leuke en goede camera met een paar sterke troeven. Maar er is gewoon veel te weinig evolutie in al die tussenmodellen (20d,30d,40d,50d,5d....) op een tijdspanne van 4 jaar en wij zotten altijd maar mee evolueren voor iet en niks
                www.kris.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  Ik heb mijn comments weggedaan, 't heeft geen zin om te reageren hier. Als je denkt het beter te weten, be my guest.
                  Ja, ik weet wel beter. Ik heb namelijk een ganse reeks toestellen van Canon startende van de Canon D60 uit 2002 tot de huidige 5D II. Hieronder staat mijn website met meer dan 6000 digitale foto's. Je kan uiteraard met alle toestellen mooie foto's nemen maar wat sommigen blijkbaar vergeten is dat vb de Canon D60 in 2002 exact evenveel gekost heeft dan wat ik nu voor de 5D II betaald heb, namelijk 2500€. Als je daar de inflatie bijrekent heeft die feitelijk méér gekost.

Je moet toch geen 5D II gaan vergelijken met een 30D op 100% crops? Beide toestellen hebben namelijk net dezelfde pixel densiteit (2,4 MP/cm²). De 30D heeft echter een sensor van 3,37 cm² tov 8,64 cm² voor de 5D II. Daarom koop je een 5D II (onder andere).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Je moet toch geen 5D II gaan vergelijken met een 30D op 100% crops? Beide toestellen hebben namelijk net dezelfde pixel densiteit (2,4 MP/cm²). De 30D heeft echter een sensor van 3,37 cm² tov 8,64 cm² voor de 5D II. Daarom koop je een 5D II (onder andere).
                    Yep. Ik heb nu nog een 30d, en heb al wat kunnen experimenteren met een 50d, en dan heb ik toch niet echt het gevoel dat ik er veel op vooruit ga, toch niet op vlak van IQ. De 5dII daarentegen, die speelt toch duidelijk 'in another league' !!!
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

G10 14,7 MP op 43mm²
                      30D 8,2 MP op 337mm²
                      50D 15,1 MP op 332mm²
                      5D II 21,1 MP op 864mm²

De vergelijking tss G10 en Hasselblad zegt mij dat :

- canon mogelijk een promostunt doet via 'deze fotograaf en 6 andere professionals' want ik ken geen enkele professional die staat te wachten op het resultaat van deze test. Voor amateurs is de Hasselblad irrelevant, voor de professional is de G10 dat.
                      - het mogelijk is met een 39 MP Hasselblad om vlakke foto's te maken die nauwelijks te onderscheiden zijn van die van een G10 en het creatieve volledig genegeerd werd. Lenzenwissels, diversiteit, DOF, ...

Dat staat los van het feit dat de G10 een fantastische camera is met grote mogelijkheden op een hoog niveau. IN ZIJN KLASSE wel te verstaan. Een vergelijking die opgaat : een snelheidsrace tss een smart en een porsche op een circuit met een maximum snelheid van 50 km/u. Ik heb hier ergens nog een JVC 1,2 MP en dat spel maakt nog steeds fantastische foto's. Je ziet nauwelijks verschil met de nieuwe generatie met 15 MP. In goede omstandigheden, in een gelukte foto. Maar de handling is serieus verbeterd. En er zit meer detail in.

Maar wie gelooft nu echt dat een compact met een CCD (waarvan 400 ISO nog steeds de bovengrens is voor ruisvrije beelden) kwalitatief zijn gelijke kent in een DSLR (of middenformaat) met een CMOS met 8x of 20X meer opp en nauwelijks meer MP. Om nog maar te zwijgen van de diameter en zuiverheid van het glas van een compact tov de UD glaselementen in de L-reeks.

Dus er is geen vooruitgang geboekt? De nieuwe toestellen hebben geen nut? Beetje simplistisch 'kritisch' zoals Telekees wel eens is. De standaard van de 30D (zelfs zijn voorgangers) is zeer hoog, toen ten tijde was er geen gelijke. Dit niveau werd gehandhaafd ondanks het verdubbelen van MP, vernieuwde AF, 5X betere LCD en verdubbelen van de ISO-waarde.

Ik heb net enkele foto's bewerkt van 1600 en 3200 ISO uit de 50D die de 30D niet zou kunnen maken door AF-hunting, ondanks 1600 ISO geen bruikbare RAW... De ruis gaat softwarematig weg.

Er wordt veel beweerd, je mag mijn conclusie gerust geloven :

- voor wie met een G10 werkt en geen gebreken ervaart, koop geen DSLR, je hebt blijkbaar genoeg met een compact.
                      - voor wie een 20D (of hoger, of lager) heeft en geen gebreken aan de camera ervaart, blijven gebruiken tot hij de geest geeft. De opvolger zal niet minder zijn.
                      - voor wie 'maar' 1 camera kan/wil aanschaffen en de 5D II kan betalen, doen. Beste kwaliteit, meeste toepassingen.
                      - voor wie nog geen camera heeft en geen 5D II kan/wil kopen, niet wanhopen, de 50D is de beste keuze na de 5D II bij CANON en in effectief gebruik even bevredigend als zijn voorgangers. Budgetair een 40D kiezen, het schermpje is maar een hulp, de lenscorrecties zou ik wel missen.
                      - voor wie geen CANON wil, geen paniek, alle merken zijn momenteel zo goed dat de verschillen klein zijn als ze er al zijn, het grootste verschil zal hem in de prijs zitten.
                      Last edited by VoN_DamN; 26 maart 2009, 19:08.

Comment

Working...
                      X