Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon g10 als reiscamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon g10 als reiscamera

Oorspronkelijk geplaatst door -Fred- Bekijk bericht
    Niemand met een G10 ?
    Optionele lens kan ik niks doen voor mijn gebruik ... volgens kenners.
    Meestal gaat de beeldkwaliteit flink achteruit als je zo'n teleconverter monteert op een compactje.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

G10 gebruiken "as is" en al die converters laten voor wat ze zijn.

Comment

Dergelijke spullen zijn wel geschikt voor "speciallekes". Kijk b.v. maar eens wat Mriya allemaal met zijn G7 doet. Momenteel is-ie meer met macro's bezig, maar zijn maanfoto's zijn verbazingwekkend!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb ooit een 'werkende' G5 gehad en was daar toen tevreden mee als reistoestel.
          Ik heb de teleconvertervoorzetlens gekocht en de macrovoorzetlens.
          Ik geloof dat ik die tele maar een paar maal heb gebruikt. Kwaliteit is niet om over te boffen maar het feit dat je maximaal moet zoomen om dan te plots een sprong te maken maal 1.4 of zo was zeer zelden bruikbaar.
          Ben ook aan het twijfelen om weer een G10 te kopen, de display van de G5 heeft de geest gegeven na 5 jaar. Ik zou zeker geen extraatjes meer kopen :-)
          Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

De G5 heeft nog een wentelbaar scherm. Mijn vrouw gebruikt het toestel nog af en toe voor haar macro's, met een stel Hoya-voorzetlenzen. Het voordeel is dat zij onder een hoek kan schieten die ze met haar andere toestellen niet kan halen. Jammer eigenlijk dat de next generation van Powershots (de G9 en de G10) geen wentelbaar scherm meer hebben.

Wat ik wel zie met die Hoya-voorzetlenzen is CA, maar daar zijn software-oplossingen voor.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik gebruik normaal mijn DSLR's. Zelf kocht ik 2 jaar geleden een Olympus sp550 om niet altijd zo zwaar geladen te zijn. Voor op het werk heb ik een G9 aangeschaft. Soms gebruik ik hem om beelden van mijn werkterrein - lees golfterrein - te maken. Die G9 verbaast mij iedere keer opnieuw in kwaliteit. De Olympus daarentegen is al 2 jaar niet meer uit mijn huis gekomen (3 weken gebruikt,op vakantie en erg erg veel spijt van mijn aankoop!). Voor foto's van het golfterrein, kan je hier eens gaan kijken : Lentealbum & Winteralbum. Ze zijn bijna allemaal gemaakt met de G9, enkele met mijn Canon 40D. Het winteralbum in raw en het zomeralbum zijn allemaal "snel" gemaakte foto's in JPEG. Veel hangt natuurlijk af van wat je vereisten zijn. Maar als ik niet met veel gerief wil sleuren en toch een degelijke foto mee naar huis wil nemen, dan weet ik wat mijn volgende "kleintje" zal zijn.
              Groetjes, Marleen.
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Working...
              X