Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mic ea.: Voor wie zat te wachten op meer E1 shots!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mic ea.: Voor wie zat te wachten op meer E1 shots!

    Bij deze...

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Kzie ze toch liever in het zwart



    En wat zou de meerprijs zijn voor al die knopkes en schermpjes
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Grapjas!

      Je moet de volledige (ge-update) preview bekijken hee! Die staat HIER.

      En de sample pics HIER.

      Mijn eerste indruk: mijn vrees is werkelijkheid geworden; de noise levels zijn slechter dan 10D, D100 en S2, ook op de lagere ISO waarden. En resolution detail is ook niet noemenswaardig beter (soms zelfs slechter).

      Ik wijd het aan de kodak sensor. Die staan er niet voor gekend om de beste sensors te hebben (zie ook de 14n). Crappycrapcrap!

      IMHO is de E1 zijn prijs niet waard, en gaat hij zeker een moeilijke (verkoops-)tijd tegemoet. Nieuwe standaard, allemaal goed en wel, maar wie schakelt er over als de resultaten slechter zijn en als de prijzen duurder zijn? Neem daar nog bij dat vele mensen in het bezit zijn van oude lenzen die ze willen herbruiken...

      Heel jammer dat Oly niet bij Foveon is gaan aankloppen...



      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Wat had je verwacht van Olympus?? Dezelfde kwaliteit dan de Canon??? Zou leuk zijn, maar ook een primeur, ik heb nog geen enkele ruisvrije olympus gezien. (ik breek oly niet af, gewoon realiteit)
        Afwachten, maar het ziet er alweer veel minder mooi uit.
        En, de nieuwe Canons staan ook al weer in de startblokken. Wacht maar enkele weken.

        Comment


        • #5
          Jawadde, ik verschiet mij toch ook nen bult.
          't Lijkt precies of ze hebben er 'noise generation' ipv 'noise reduction' ingestoken.

          Ik had meer verwacht, omdat ik altijd al redelijk tot zeer tevreden was/ben van Olympus.

          Ik denk persoonlijk ook dat het niet echt een hit gaat worden.

          Comment


          • #6
            wow, knappe scherpe foto's... Zijn die wel met een fototoestel getrokken?
            Als ik nu centen had... die Oly is voor mij het van het.
            waarom maken ze nieuwe dingen altijd zo duur?

            Comment


            • #7
              Originally posted by mic
              wow, knappe scherpe foto's... Zijn die wel met een fototoestel getrokken?
              Als ik nu centen had... die Oly is voor mij het van het.
              waarom maken ze nieuwe dingen altijd zo duur?
              Zo zie je maar weer dat smaken verschillen ;-)

              Comment


              • #8
                Originally posted by mic
                wow, knappe scherpe foto's... Zijn die wel met een fototoestel getrokken?
                Als ik nu centen had... die Oly is voor mij het van het.
                waarom maken ze nieuwe dingen altijd zo duur?
                Allee Mic!

                Het gaat toch niet om de foto's "an sich"? Ik ben ervan overtuigd dat je met bijna elke cam sublieme foto's kan maken. Maar op een mooie foto (misschien zelfs van een mooi subject) baseer je toch geen aankoop van 2000€ (zonder lens)?

                Bekijk eens de noise charts: de resultaten zijn afschuwelijk op ISO 1600 en 3200. En ze zijn slechter dan de andere DSLR's op lagere ISO waarden.

                Mag ik je eraan herinneren dat Oly in hun press release van 24/06 schreef: "In comparison to Interline Transfer counterparts found in the majority of digital models, the FFT-CCD is distinguished by a larger pixel area, with bigger photodiodes and transfer channels. This means more electrons can be captured. A high signal/noise ratio can therefore be achieved together with a wider dynamic range. Final images benefit from more exposure latitude, greater detail and less noise."

                Het onderlijnd gedeelte is toch bij veel mensen "blijven plakken". Zo ook bij mij. Ik verwachtte me aan baanbrekende resultaten.

                Als daarna de prijs werd bekend gemaakt (iets duurder dan de andere DSLR's), dan waren de meesten de mening toegedaan dat de duurdere prijs is gerechtvaardigd door de betere resultaten van de chip.

                Niet dus.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jochen
                  Niet dus.
                  Wat ga je nu doen ? Nog langer wachten eer Olympus wel een DSLR op de markt brengt die zijn geld waard is, of op de Canon/Nikon/Fuji kar springen ?
                  Just curious...

                  Henk

                  Comment


                  • #10
                    quote:
                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Originally posted by Jochen
                    Niet dus.

                    --------------------------------------------------------------------------------



                    Wat ga je nu doen ? Nog langer wachten eer Olympus wel een DSLR op de markt brengt die zijn geld waard is, of op de Canon/Nikon/Fuji kar springen ?
                    Just curious...

                    Henk
                    En sinds gisteren, Pentax. Daar ben ik nu eens benieuwd naar. Ik heb hier nl nog een pak Pentax materiaal liggen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by henkvw
                      Originally posted by Jochen
                      Niet dus.
                      Wat ga je nu doen ? Nog langer wachten eer Olympus wel een DSLR op de markt brengt die zijn geld waard is, of op de Canon/Nikon/Fuji kar springen ?
                      Just curious...

                      Henk


                      Wachten.

                      Maar het begint wel meer om meer te bijten; in Sanicole is wel duidelijk gebleken dan mijn UZI zich niet moet meten met een DSLR...

                      Nee, zowiezo wacht ik tot na onze reis in oktober. Rond nieuwjaar zien we wel weer...

                      Ik reageer nooit impulsief. En zeker als het om zoveel geld gaat kan ik héél lang wikken en wegen.

                      Ik heb maar één probleem met de DSLR's van tegenwoordig: ze zijn te groot. En gegeven het feit dat het belichtingsvlak nu kleiner is, is dat nergens voor nodig. Daarom dat ik zo hoopvol uitkeek naar de E1. Toen die duurder bleek te zijn dan de huidige DSLR's dacht ik dat dat kwam doordat de specs nóg beter waren dan de huidige DSLR's. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan kon ik nog steeds mijn aankoop voor mezelf rechtvaardigen als "koeken naar geld". Maar nu blijkt dat het NIET zo is. Tja...

                      Ik hoop nog steeds dat andere producenten op de 4thirds kar wippen...

                      FYI: op dit moment zijn de beste DSLR's VOOR MIJ niet Canon, noch Nikon. Geef mij maar de S2 (beter detail, minder ruis), maar nog eerder de SD9 (veel goedkoper, en voor mij goed genoeg).
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment

                      Working...
                      X