Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

af prestaties nikon D serie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• af prestaties nikon D serie

Hallo

Ik zoek nog altijd een 2de body na mijn d300. Nu vind ik de sigma 150-500 os hsm een iets trage AF hebben. En zit ik met een vraagje. Zou deze lens vlugger en beter focussen op een nikon d2h of d2x? dan op mijn d300?

Ik ging eerst een fuji s3 pro nemen omwille van zijn dynamisch bereik en meestal gebruiken voor personenen en landschap en dan mijn d300 voor de meer actie gerichte foto's maar hoe doet een d2 serie het tov d300 in AF

Voor mij is de iso niet van belang omdat ik een d300 heb voor de "hoge" iso.

thx Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: af prestaties nikon D serie

De focussnelheid op een D2x gaan weinig merkbaar sneller zijn dan tegenover een D300 denk ik.
    De 150-500 is een hsm lens (dus heeft interne scherpstelmotor), is dus lensafhankelijk.

Dat de focus acurater gaat zijn is misschien een andere zaak, maar D300 is toch nieuwere generatie tov D2X.

De 150-500 heeft is een 5-6.3 lens. een lens stelt scherp op open diafragma en bij de meeste camera's is dit tot max 5.6.
    Sigma speeld hier wat vals en laat de camera voor scherpstelling geloven dat het F/5.6 is ipv 6.3

Sommige pro camera's kunnen scherpstellen tot F/8 en geven dus een accuratere focus met zo een lichtarme lens (minder hunting) maar heeft dus niets te maken met de snelheid van de AF.
    Last edited by zunoel; 20 maart 2009, 08:38.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      Hallo

Ik zoek nog altijd een 2de body na mijn d300. Nu vind ik de sigma 150-500 os hsm een iets trage AF hebben. En zit ik met een vraagje. Zou deze lens vlugger en beter focussen op een nikon d2h of d2x? dan op mijn d300?

Ik ging eerst een fuji s3 pro nemen omwille van zijn dynamisch bereik en meestal gebruiken voor personenen en landschap en dan mijn d300 voor de meer actie gerichte foto's maar hoe doet een d2 serie het tov d300 in AF

Voor mij is de iso niet van belang omdat ik een d300 heb voor de "hoge" iso.

thx Davy

Heb zelf geen D2X,maar dacht begrepen te hebben dat de D300 de D2X(s) op zowat alle punten overklast,met als enige uitzondering misschien de duurzaamheid van de body. ( Hoewel ,de D2X stond bekend om zijn loslatende rubbers )

Walter
      D850

Comment

... Nu vind ik de sigma 150-500 os hsm een iets trage AF hebben...
        Heb je die indruk ook wanneer je de OS uitschakelt?...
        Ergens las ik dat de AF bij gestabiliseerde objectieven meestal trager is dan bij niet-OS objectieven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Heb zelf geen D2X,maar dacht begrepen te hebben dat de D300 de D2X(s) op zowat alle punten overklast,met als enige uitzondering misschien de duurzaamheid van de body. ( Hoewel ,de D2X stond bekend om zijn loslatende rubbers )

Walter
          Op een groot en duidelijk onderwerp is de D2X in AF-S zéér snel, maar in AF-C met tracking doeleinden kan 'm bijlange niet tippen aan de D300. Maar ik vind de D300 toch nog te onzeker in moeilijker omstandigheden (zwakkere rekeneenheid in de CAM3500DX?) Naar mijn eigen ervaring is de D700 een pak kwieker en accurater, zelfs op duidelijk minder lichtsterke tele/TC combinaties (f/6.8)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Op een groot en duidelijk onderwerp is de D2X in AF-S zéér snel, maar in AF-C met tracking doeleinden kan 'm bijlange niet tippen aan de D300. Maar ik vind de D300 toch nog te onzeker in moeilijker omstandigheden (zwakkere rekeneenheid in de CAM3500DX?) Naar mijn eigen ervaring is de D700 een pak kwieker en accurater, zelfs op duidelijk minder lichtsterke tele/TC combinaties (f/6.8)

Die D700,die camera steekt mijn ogen uit

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Die D700,die camera steekt mijn ogen uit

Walter
              Doen Ik raak mijn D300 nog amper aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Doen Ik raak mijn D300 nog amper aan
                In Thailand kwam ik een landgenoot tegen met een D700.Ik keek door de zoeker en.....
                Moet dan echter nog tal van objectieven wisselen: En voor mij is't een beetje crisis nu,ik voel het WEL,in tegenstelling tot vele anderen )

Walter
                D850

Comment

De d700 is een super camera maar spijtig van het geld

En de AF zal misschien iets vlugger zijn zonder de OS aan maar scheeld niet zoveel. En in mindere lichtomstandigheden kan de d300 er inderdaad eens naast zitten. Ook met mijn 300mm af-s op de body.

Maar is de d2h dan beter???? deze is toch bedoelt voor sport en dan ook uitermate geschikt voor bv vogels in vlucht
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

De d700 is een super camera maar spijtig van het geld

En de AF zal misschien iets vlugger zijn zonder de OS aan maar scheeld niet zoveel. En in mindere lichtomstandigheden kan de d300 er inderdaad eens naast zitten. Ook met mijn 300mm af-s op de body.

Maar is de d2h dan beter???? deze is toch bedoelt voor sport en dan ook uitermate geschikt voor bv vogels in vlucht
                    De D2H is naar 't schijnt toleranter dan de D2X door zijn 4MP, maar 'm heeft wel dezelfde CAM2000. Voor tracking van vogels is de huidige CAM3500 toch onovertoffen.

Misschien spreken we eens af in het paasverlof in de Uitkerkse polders voor een shoot en uitwisselen van ervaringen

Comment

@ frank207be: Voor mij is dat goed. We spreken dan eens af aan groenwaecke.

Comment

@ frank207be: Voor mij is dat goed. We spreken dan eens af aan groenwaecke.
                        Ik stuur een PM

Comment

Working...
                        X