Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S2 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S2 Pro

Hoi,

ik ben van plan in het heel kort de Fuji S2 Pro aan te schaffen.

Is er iemand die dit toestel reeds in zijn bezit heeft en die me hier wat kan over vermelden ?

Heeft iemand speciale ervaringen met dit toestel.

Is de overgang van de C2100-UZ naar de Fuji de stap waard ?

Ik hoop dat iemand me wat hulp en/of opmerking wil en kan geven.

Alvast hartelijk bedankt.
    www.wildlifepixs.com

Laat je door niemand ompraten want dit is het beste digitaal toestel in zijn prijsklasse !

Dit is geen slogantaal. Kijk en overtuig jezelf op http://www.pbase.com/feharmat/miscellaneous&page=all

Verder kan ik je aanraden NOOIT een 1GB microdrive te kopen maar wel 2 x 512 MB compactflash kaarten. Werk UITSLUITEND in RAW mode 12Megapixel. Indien je niet de kost wil doen voor HYPER UTILITY SOFTWARE, gebruik dan QIMAGE 2003 als RAW converter.

Als lenzen heb ik gekocht (en nog geen spijt):
    1) NIKON AFD 24-85 2.8/4
    2) NIKON AFD 70-210 4/5.6
    3) KENKO 2X verdubbelaar voor NIKON AF-S

Ik had hiervoor een SONY DSC-F707 en het verschil met de S2 zit hem vooral in RAW mode de shutterlag (vertraging tussen knopje drukken en foto nemen) en het groot buffergeheugen (7 foto's alvorens je moet wachten tot alles is weggeschreven naar het geheugenkaartje.

succes,

Robert

Originally posted by Plette
    Hoi,

Is er iemand die dit toestel reeds in zijn bezit heeft en die me hier wat kan over vermelden ?

CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Ik sluit mij aan bij Megapixel

gr rob
      http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Hoi,

Heb er ook een, en al een jaar veel plezier van. Zorg wel dat je goede lenzen neemt. Ik werk op 12mb jpeg en dat bevat prima.

Grtz Willem
        Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Goede keuze.. voorstel lenzen: juist nieuw aangekocht Tamron 28-75 2.8 DI
          En indien je de 70-200 vr Nikon nog kunt ophoesten, een aanrader. Mijn geldbeugeltje moet hiervoor ook nog wat aangroeien.

Kijk op www.pbase.com/pieters1 (recent) Olang is meestal met 28-75 of 18-35 Nikon getrokken.
          Heerlijk toestel de S2
          Een aanrader als lens: 50 1.8 Nikon
          Veel succes
          Miel

Comment

Originally posted by megapixel
            Dit is geen slogantaal. Kijk en overtuig jezelf op http://www.pbase.com/feharmat/miscellaneous&page=all
            Nu je het zegt. Aan die ongelooflijk veel vergelijkende foto's te zien met al die uitleg erbij ga ik direct mijne D100 verkopen en een S2 kopen.

Henk

PS: voor alle duidelijkheid, ik bedoel hier helemaal niets negatiefs mee over de S2. Wel dat Megapixel met het meest nietszeggende argument afkomt (en het in een andere thread ook al probeerde waar helemaal geen reactie op kwam). Hoe kan je nu enig belang hechten aan enkele Photoshop screenshots (!) als zogenaamde vergelijking tussen toestellen, zonder zelfs 1 woord uitleg erbij ? En trouwens, aan de witte randen te zien, is er USM toegepast en de files zijn JPGs maar hebben wel het woordje 'raw' in de filename. Doh!
            BTW, Megapixel, dit is niet persoonlijk bedoeld he . Veel mensen willen nu eenmaal hun dure aankoop gerechtvaardigd zien met om het even welke pagina op het Internet die zou aantonen dat het de beste keuze was .
            Voor een betere review van de S2, zie www.bythom.com en houd er rekening bij dat de S2 ondertussen goedkoper geworden is dan de D100 (dus extra in voordeel van S2) !
            Zeggen dat de S2 de BESTE camera is, is echter wél slogantaal want wat voor jou het beste is, is het misschien niet voor mij, omdat we nu eenmaal andere accenten leggen. In het verleden heeft Phille al enkele goede posts gedaan met de pro's en contra's van D100 vs S2.

Comment

Tnx Henk, hoef ik niet opnieuw te beginnen Ik treed je bij wat Megapixel betreft (niet persoonlijk hoor !!) maar de zin begint met 'laat je niet ompraten' en dat insinueert al van 'de D100 mannen gaan je bewerken'

Verder, no comments, die heb ik reeds genoeg gegeven beide pro en contra ... doei

Comment

geen reacties meer

Comment

Allemaal mijn boodschap herlezen aub want ik heb letterlijk gezegd:

"Laat je door niemand ompraten want dit is het beste digitaal toestel in zijn prijsklasse !"

VOORAL DE DRIE LAATSTE WOORDEN LEZEN.
                  Op dit ogenblik kan je de S2 kopen aan 1.567 Euro !!!
                  (http://www7.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=191094)

Als iemand een meer performant toestel kan vinden voor deze prijs, laat het mij aub weten want ik ben graag goed geïnformeerd.

Mochten er mensen zijn die ook een S2 hebben en mijn mening niet delen had ik dit zeker graag geweten want Ik vergis mij regelmatig en IK heb de wijsheid niet in pacht.

Originally posted by Plette
                  Hoi,

CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Allemaal mijn boodschap herlezen aub want ik heb letterlijk gezegd:

"Laat je door niemand ompraten want dit is het beste digitaal toestel in zijn prijsklasse !"

Als iemand een meer performant toestel kan vinden voor deze prijs, laat het mij aub weten want ik ben graag goed geïnformeerd.
                    Wel euh ik weet het niet maar volgens dezelfde prijswebsite die je daar gebruikt staat een 10D op 1599€ en een D100 op 1879€. Das voor mij toch dezelfde prijsklasse hoor.

En ipv hem te verwijzen naar de een of de andere die op pbase wat vergelijkingen maakt zonder enig idee wat hij juist met die files doet en dus geen enkele waarde hebben. Beter is naar dpreview te gaan en daar de files zelf te vergelijken dan weet je tenminste wat je zelf met de foto's kan bereiken.

Oh en de conclusie van dpreview: "I have no concerns in stating that as things stand (at the time of writing this review) the EOS-10D is the absolute best in class, with the best image quality, lowest high sensitivity noise, superb build quality and excellent price (not to mention the huge choice of lenses)."

Persoonlijk denk ik dat deze uitspraak geen belang heeft want al deze toestellen liggen qua kwaliteiten zo dicht bij elkaar dat de reden om voor de ene of de andere te kiezen niet afhangt van welke de betere zou zijn ze zijn allemaal uitstekend. En de ene is het beste in die situatie en de andere in een andere situatie.

Dus plette ga gerust voor die S2 heel wat mensen hier zijn er heel tevreden van en ik heb er nog geen ontevreden gezien. En de overstap van een uzi naar de S2 is het zeker waard maar je moet natuurlijk ook weten dat het niet blijft bij aankoop van het toestel maar dat de lenzen ook een belangrijk deel van het budget uitmaken.

Comment

Ik zie dat als dezelfde prijsklasse als de D100 en 10D hoor. Trouwens, als jij dat niet zo ziet, dan is de S2 de enige DSLR in zijn prijsklasse en dan is het niet moeilijk om de beste te zijn .

Nu, het ging mij helemaal niet over dat zinnetje, het ging mij over de link die je postte die absoluut waardeloos is (zelfs al zou de S2 de allerbeste camera zijn ooit).

Henk

Comment

en de S2 is een goeie camera, das een feit, zelfs met lagere ruis dan de 10D en daar vergist Phil DPreview zich toch even in. Spijtig dat ze er nooit een verticale grip voor maakten, wat een vergissing, want zo'n camera verdient dat gewoon !!!

Comment

Ik denk dat we allemaal wel weten dat de canon/nikon/fuji elkaar niet veel ontlopen, met allemaal d`r eigen voor en nadelen. Wat mij opvalt is dat Plette, die een serieus wat informatie zocht, niet meer reageert. Even voor de duidelijkheid Plette, smaken verschillen en iedereen heeft zijn eigen voorkeuzen en redenen. Laat je afschrikken.

Grtz Willem.
                          Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Ik geef toe, ik zou de S2 zelf niet kopen, daarom heb ik ook de Nikon D100 maar de prijs van de S2 is op dit moment :

€ 1399 !!......

Rick

( foto John de Reuver volgens dfip.nl )

Comment

Dat is wel erg goedkoop Rick,
                              Ik heb die link van je eens gevolgd en die prijs wat je vermeld is voor een tweedehands s2pro
                              kijk maar : http://www.d95.nl/camera.htm#Fuji

Comment

Working...
                              X