Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke printer..?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke printer..?

    hi

    'twas te raden..., maar welke printer geeft de beste resultaten voor max a4 formaat...
    pls gene Epson want daar heb ik er al 3 van gehad en dat vind ik 'n ramp qua betrouwbaarheid, snelheid en economie...
    op dit ogenblik gebruik ik nog ne HP890c / 600dpi en dat volstond voor die C1400. De E-10 zou ik wel wat meer marge willen geven...
    Btw : iemand ervaring met olympus printers....?

    alvast bedankt

    w00ha


  • #2
    [zelf gebruik ik de canon s800 maar ook de epson 890 zijn goed/
    ps zelf heb ik ook een e-10
    jack

    Comment


    • #3
      Sorry maar ik weet momenteel geen betere photoprinter als de Epson 890/1290

      ik denk da we dan nog wat moeten wachten om iets beter te kunnen krijgen. En wat snelheid aangaat op iets goed moet ge wa kunnen wachten, snelheid is altijd omgekeerd evenredig aan kwaliteit.

      Met Vriendelijke groeten
      Jeff Ceuppens
      jeff.ceuppens@skynet.be
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Wel ik ben al ne dag aan 't smurfen achter printers....gek dat ik veel info vind op een site waarvan ik uiteindelijk op deze site ben terechtgekomen....
        http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1003
        Epson blijkt idd dat ietsje meer te hebben als Canon....maar Canon heeft dan weer snelheid en is economischer in gebruik...(er zijn nog verschillen, maar deze vind ik persoonlijk belangrijk)
        Betrefd Epson
        Ik heb twee epson's p700 gehad en die zijn allebij deffect...(men schoonbroer heeft ook de zijne moeten weggooien)>veel lawaai (af en toe dacht ik dat die ging ontploffen..)/ zuipt inkt en is heel rap verstopt...
        Je kan mijn standpunt dan begrijpen wat ik denk over Epson....
        Denk dat ik 'ns ga kijken voor ne S800 of ne S4500 (a3)

        Btw: Hoe zit het met de nieuwe generatie HP printers met Photo RetIII...?

        Of Olympus P400 in overweging nemen..?..ik heb zo 'n printout in men handen gehad en dat is werkelijk "impressive"....maar dan moet ik wel twee printers gebruiken...

        See Ya

        w00ha


        Comment


        • #5
          Ik gebruik een HP970Cxi en ben heel tevreden met de prints . Deze zijn werkelijk niet te onderscheiden van afdrukken van een lab .
          De beste resultaten behaalde ik met HP heavy matte Photo paper , Ilford Printasia Mat en Epson Glossy Photo . Minpunten : je kan niet zonder witte boord printen en de afstellingen zijn ... heu .... elementair .
          Deze printers zijn bijzonder diskreet ( je hoort ze enkel het papier laden maar het printen is onhoorbaar ) . En dan heb je het recto-verso printen van dokumenten wat aanzienlijk het papiervolume vermindert ( :2 )wanneer je , bv , een tutorial moet printen !

          Met vriendelijke groeten ,

          Danny



          To live to serve .

          Comment


          • #6
            na ff wat rond te bellen blijkt dan weer canon 'n betere printout te hebben....(hoe meer je zoekt, hoe meer je 't noorden kwijt raakt..)
            ne Oly P400 is al "out of the question" , toen ik de prijs hoorde...
            naar 't schijnt komt er een opvolger voor de canon s4500 in september (s800 op A3 a like), dus 'kzal maar ff wachten....

            See Ya

            w00ha




            Comment


            • #7
              Ik werk in een pc zaak en heb dus het geluk om daar deftig wat te testen, met deze (persoonlijke) conclusies:

              Epson 890: beste keuze voor thuisgebruik
              (10990,- 2880dpi, vijf kleuren en zwart)

              De Canon S800 is zeker een waardige keuze maar dan moet je wel iets dieper tasten (17000?)

              Hp hinkt achterop omdat ze maar drie kleuren gebruiken, en als fotoliefhebber merk je dat wel.

              Ik zou dus de Epson aanraden.
              (print trouwens ook met fotopapier op rol en is licht en spat bestendig gedurende 10 jaar)


              Comment


              • #8
                <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>
                tja tis toch ne hp1215 geworden....
                ik moest foto's trekken op 'n huwelijk en had graag enkele print outs meegenomen....
                de resultaten waren prima.....
                ok, ik neem aan dat epson en canon betere afdrukken maken, maar ik wil hier geen twee printers zetten....
                en vermits da ik zo'n slechte ervaring heb met epson , was deze al uitgesloten....
                epson heeft wel 'n betere ink bestendigheid dat heb ik al ervaren.....
                iedere foto printer moet het afleggen tegen ne HP als het om tekst gaat en ik heb hier de kerk in 't midden gehouden....'t is in ieder geval al'n uprade als je van ne hp890 komt...
                in ieder geval, bedankt voor de replies.....
                als die nieuwe canon a3 printer uitkomt ga ik nog eens overwegen....

                See Ya

                w00ha<font face='Times New Roman'></font id='Times New Roman'>

                Comment

                Working...
                X