Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D II en 28-135 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5D II en 28-135 IS

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties,

Het is wel niet meer nodig want ik heb de kit gevonden en maar direct meegenomen!
    Proficiat he man .

Houd ge ons zo'n bitteke op de hoogte van uw ervaring ??
    Ik ben echt wel benieuwd.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

En wat is nu het antwoord op uw vraag ?

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Proficiat he man .

Houd ge ons zo'n bitteke op de hoogte van uw ervaring ??
        Ik ben echt wel benieuwd.
        Wel het is zoals ik het verwacht had eerlijk gezegd.

Heel goeie body meer dan stevig genoeg voor mij alvast en een layout die ik gewoon ben. Alhoewel de andere plaatsing van de top knoppen mij nog een tijdje last gaat geven. De LCD waar je de settings kan aanpassen vind ik echter wel heel gemakkelijk.

AF ook meer dan goed genoeg ja ook de tracking. Eigenlijk vind ik het feit dat de AF punten nogal centraal staan een goeie zaak en een verbetering tov de APS-C layout die voor mij te verspreid was.
        De extra pixels vind ik nuttig om het crop verschil weg te werken. Beter de juiste lens natuurlijk maar wel handig.
        De hoge iso is heel goed alhoewel ik toch snel een zekere ruis kan zien maar tot iso3200 zonder dat het stoort. Hoger ben ik nog niet geweest.
        De scherpte en detail van de beelden zijn heel goed.

Ik dacht eerst van alles in sraw1 te trekken om mijn pc te sparen maar ja dat doe je uiteindelijk niet. Voor hoge iso zie ik wel geen voordeel tussen sraw1 en raw. Dat had ik misschien toch wel ergens verwacht. Liveview werkt heel goed waarvoor het nuttig is in mijn ogen namelijk op tripod. Ook de AF is dan snel genoeg. De video mogelijkheid werkt ook goed. Hoeft er niet op voor mij maar het is wel handig als je het hebt om af en toe een filmpje op te nemen. Staat wel op 640x480 want meer kan mijn pc toch niet aan. Maar het is duidelijk waarom een DSLR niet echt geschikt is voor video. En dat voor dezelfde redenen als liveview zonder tripod dat ook niet is. Je camera zo voor jou houden is gewoon niet natuurlijk.

En tja de combinatie met de 24-105 is echt wel ideaal voor mij. Ik ben dus heel gelukkig.

Heb voor de gelegenheid dan ook nog eens wat foto's online gezet van mijn eerste pogingen om dat ding te gebruiken: hier en hier

Maar veel post ik niet dus veel meer zal er wel niet volgen vrees ik

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        En wat is nu het antwoord op uw vraag ?

Jan.
        Wel het antwoord is koop een 5D met kit 24-105 he

Heel blij dat ik die toch gevonden heb!

Comment

De 24-105 L is vrij goed en zal op de 5DII goed functioneren. De 28-135IS heb ik op de 5D gehad en die kon er echt niet aan tippen, met 24mp gaat dat alleen nog erger zijn.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spanjaart Bekijk bericht
            met 24mp gaat dat alleen nog erger zijn.
            21

Comment

Working...
            X