Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje Canon reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje Canon reflex

Hallo
    Bij het testen van de Canon 1000D en 400D kwam er een probleem naar boven wanneer je met de ingebouwde flits fotografeert. De eerste reeks foto's (een stuk of 10 denk ik) kan je vlot na elkaar maken maar daarna lukt dat niet meer. De volgende reeks foto's moest ik telkens een sec of 30 wachten tussen elke foto in voor ik weer een nieuwe foto kon maken. Even met Canon gebeld en volgens hun was dit ... perfect normaal...

Ik denk erover na naar Canon over te stappen en dan liefst een wat goedkopere body, zoals de 450D met wat betere lenzen dan de kitlenzen maar nu zou ik graag willen weten of de 450D dit probleem ook heeft??

Zijn er nog mensen (ietwat gevorden, geen beginnelingen) die voor de 450D gekozen hebben of kijk ik toch beter uit naar de 40D of 50D?
    Ik heb voor Canon gekozen omdat mijn passie macro is en Canon volgens mij het enige merk is met een MP-E65 of een vergelijkbare lens.

Bedankt alvast voor het antwoorden.
    www.kya.jalbum.net

Re: Vraagje Canon reflex

Alle flitsers hebben dit, ook de dure externe toestellen (mijn Speedlite 550EX zal het echter een stuk langer volhouden als de ingebouwde flits van mijn 400D)

dit heeft te maken met de tijd die nodig is om met een beetje stroom dat de batteryen voorzien voldoende lading in de condensatoren te krijgen... Hiervoor is tijd nodig, en als je snel na elkaar foto's neemt met flits zal je af en toe eens moeten wachten...

Ik verwacht weinig of zelfs geen verschil tussen de performantie van de flash van een 400D 40D en 50D.

vergelijk het misschien met de buffer die vol geraakt bij het snel nemen van foto's in RAW (geheugenkaart heeft meer tijd nodig om foto's weg te schrijven, dan het toestel nodig heeft om ze te maken- Maar dan omgekeerd, de elektrische lading van de flits geraakt leeg

Hoe professionals dit oplossen: ze dragen een extra(-sterke) battery om hun riem.
    Last edited by RikH; 16 maart 2009, 13:05.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik heb een canon 450D + 18-55mm en 55-250mm kitlens gehad...heb er nadien nog de 17-55mm 2.8f van canon bijgekocht occasie...was daar uitermate tevreden van...en als je 10 foto's kort achter elkaar neemt met de ingebouwde flits is dat normaal dat ge dan enige tijd moet wachten...wil je dat probleem vermijden kun je best een externe flash aanschaffen...

Ik heb alles doorverkocht aan mijn broertje en die is er nog steeds zeer tevreden van...

Ik heb nu een Nikon D90 zeer tevreden van...maar de canon schiet ook mooie platen...enkel in hogere iso-waarden zal de D90 beter scoren....

Als ik u was en ik had het geld zou ik beginnen met een 450D+17-55mm 2.8f ik heb ze gehad en het is een juweeltje zunne...plus de 55-250mm en je kan al een flink pak verder. De 18-200mm is ook te doen dan moet je niet veel wisselen van lens. Ideaal voor vakantie. Maar je levert wel wat kwaliteit in.

Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kya Bekijk bericht
        Ik heb voor Canon gekozen omdat mijn passie macro is en Canon volgens mij het enige merk is met een MP-E65 of een vergelijkbare lens.

Bedankt alvast voor het antwoorden.
        Als je de MP-E65 bekijkt, zou'k ook zeker zien naar een ring-flits. met de ingebouwde filts zal je niet ver komen (ik denk zelfs dat de MP-E65 lens voor schaduw zorgt als je een ingebouwde flits tracht te gebruiken)
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik verwacht van elk toestel wel vertraging bij gebruik van de ingebouwde flitser maar bij de 400D en 1000D is het echt absurd. Misschien legde ik het niet zo goed uit...
          Zelfs al wacht je 10min (10min toestel op OFF) na de eerste reeks van 10 foto's dan nog doet het probleem zich voor (zonder dat je opnieuw weer een nieuwe reeks van 10foto's neemt).

Dus je neemt tien flits foto's, met 1 a 2 sec ertussen en ineens geeft het toestel de melding BUSY. Je wacht 20sec, je kan 1 foto nemen, weer BUSY... Je wacht 20sec en kan nog foto nemen, dan weer BUSY...
          Je zet het toestel uit gedurende 30min.Je haalt het toestel uit de kast, je maakt één flits foto, weer BUSY ...wacht 10 a 20sec, dan kan je een andere nemen, nog is 20sec wachten en je kan nog een nemen....
          Tenzij je het toestel één uur afzet, dan kan je weer een reeks van 10 foto's nemen (met 1 a 2 sec tussen wat normaal is). Na die reeks van 10 begint hetzelfde verhaal...

Heb ook even de 20D getest en deze heeft dit probleem niet!! Er blijkt mij wel degelijk een verschil te zijn tussen de flitsers van de 400D/100D en 20D! Of dit moest volledig aan de batterij liggen...?
          Wanneer ik foto's maak met de ingebouwde flits (werk met Olympus E300) ben ik gewoon een seconde ofzo te wachten tussen de foto'zs in, misschien twee sec, maar geen 20.....

Ik verwijs nog even door naar anderen die dit probleem ook hebben vastgesteld.

Discussion of Canon EOS Digital equipment and issues common to Canon digital capture, post processing and technique. Feel free to post news, topics, and links of interest to Canon DSLR users. This group is open to all. The group pool is only for sample pictures taken with Canon DSLR’s and Canon EOS mirrorless cameras. They MUST include EXIF data so that members can look at lens, body combinations. Anyone repeatedly posting to the group pool without exif data showing a Canon DSLR/EOS Mirrorless is subject to removal. The pool has over 5,000,000 images. Please limit your uploads to no more than 1 per day in order to give everyone equal exposure and to maintain a diverse pool.

Zou iemand met een 450D dit eventueel even kunnen testen??

(Het is de bedoeling de mp-e65 in combinatie met ringflits te gebruiken)

Heel hard bedankt
          www.kya.jalbum.net

Comment

Ik denk dat er een oververhittingsbeveiliging is aangesproken en dat de flits moet afkoelen, maar dan is 10min weer wel erg lang.

Minder fel flitsen door de iso omhoog te doen kan een oplossing zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb je eventueel geprobeerd om van batterij te wisselen?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Ik heb dat ook voor met mijn analoge Canon 540EZ. De flitser laadt de condensator vol. Bij flitsen is naargelange de omstandigheden slechts een deel van die energie vandoen. Er kan genoeg energie over zijn om meteen nogmaals te flitsen. En omdat de flitser voortdurend bij laadt komt een volle condensator wel even toe doch is hij niet volledig vol geladen. En zo loopt hij voortdurend leeg. Met het externe batterijpack en goed geladen batterijen laadt de flitser sneller op. Mijn Nikon SB800 heeft hetzelfde gedrag. Ik heb datzelfde vroeger op mijn metz 45ct5 gehad.

Dat het 30 seconden duurt ligt volgens mij aan de zware belasting van de batterijtjes die zelf even niet kunnen volgen. Hoe snel worden die 10 foto's na mekaar gemaakt? Is het toestel niet met wat veel tesamen bezig? Volgelopen fotobuffer die naar de kaart moet, lege flits die opgeladen moet...
                Last edited by on_vier; 17 maart 2009, 09:13.

Comment

Mijn 450D heeft net hetzelfde 'probleem'. Ik vind dit misschien wel het zwakste punt van deze ,voor de rest heel goede, kamera. Ik heb zelfs de indruk dat het bij mijn vorige 350D niet zo erg was. Ik heb een externe flits (eenvoudige 380EX) bijgekocht, ook al omdat ik niet over de output van de ingebouwde flits tevreden was...

Comment

Working...
                  X