Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G iF VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G iF VR

Ik overweeg deze lens aan te schaffen, maar aangezien ik nog een leek ben in de fotografie zou ik graag jullie meningen hierover weten.

De lens zou gebruikt worden voor op reis en het spotten van vliegtuigen.

Zoniet, wat is een aan te raden lens binnen dezelfde prijsklasse ?
    Nikon D90 - Nikon 18-105mm VR // Nikon 70-300mm VR

Re: Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G iF VR

Misschien heb je HIER wel wat aan !

Comment

Met je 18-105 VR heb je volgens mij al een goede lens voor op reis. Een 18-200 VR zou eventueel nog beter zijn (iets meer mm.).

Wat betreft het spotten van vliegtuigen vrees ik dat je met de 300mm niet altijd genoeg zal kunnen inzoomen. Zeker als je naar militaire vliegshows zou gaan, want daar gebeurt de actie (uit veiligheidsoverwegingen) op een verre afstand van het publiek.

Nikon heeft op dit ogenblik geen echte spotterslens (de 80-400 VR is nogal aan de trage kant voor de snelle acties), velen gebruiken daarom de Bigma (Sigma 50-500) alhoewel die geen beeldstabilisatie heeft.

Bij de Canon gebruikers is de 100-400 met Image Stabilisation zeer populair.

Groetjes,
      Walter

Comment

ok, dank je voor de reactie, zal hiermee wat aan de slag gaan .

groetjes
        Nikon D90 - Nikon 18-105mm VR // Nikon 70-300mm VR

Comment

Die 70-300 is geen DX lens waardoor door de cropfactor van 1.5 op uw D90 eigenlijk 105-450 wat volgens mij toch ook al niet slecht is.

die 80-400 wordt dan 120-600.
          Die lens zit toch wel in een andere prijsklasse.

greetz
          Mathias
          Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saihtam Bekijk bericht
            Die 70-300 is geen DX lens waardoor door de cropfactor van 1.5 op uw D90 .
            Dit is natuurlijk een waarheid als een koe, maar ook het geval als het een DX lens zou zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb die lens al 2 jaar en ben er altijd zeer tevreden van. En 't zal ook een perfecte aanvulling zijn op de lens die je nu al hebt, zelfs al overlapt die 'n beetje.

De discussie DX of FF/FX is iets wat je voor jezelf zal moeten opmaken. In het geval van deze lens geeft die je de mogelijkheid om hem later verder te gebruiken mocht je ooit beslissen over te stappen op fullframe.
              Een 2de waarheid als een koe is: investeer altijd meer in je objektief dan in je toestel, want meestal veranderen niet je objektieven met de jaren, maar wel het toestel erachter. (een beetje zoals medium-format)

Comment

Working...
              X