Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180mm F/3.5 : autofocus werkt soms niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 180mm F/3.5 : autofocus werkt soms niet ?

    Ik ben vree content van die lens voor de macrofoto's op gebied van scherpte van de lens.
    Maar : wanneer ik de autofocus wil gebruiken voor andere doeleinden , gebeurt het wel eens dat de scherpstelling niet klopt. Zijnde, dat hij ineens zonder boe of ba eventjes helemaal de lens in en uit draait. Zelfs bij zeer gemakkelijke onderwerpen.
    En, als hij dan zogezegd het scherpstellingspunt heeft gevonden , staat hij dan nog niet helemaal scherp.
    Je wilt op dat moment afdrukken en ineens zie je dat de foto niet scherp is. Voor macro gebruik ik toch altijd de manuele scherpstelling.
    Ik ondervond dat probleem ook wanneer ik probeerde vliegbeelden te maken in Parc Paradisio.
    Heeft iemand nog dat probleem?
    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

  • #2
    Gunther,
    je bedoelt dat de AF van je toestel de mist in gaat met je Sigma-lens.
    dus het zou ook wel eens aan het toestel kunnen liggen?
    Jeroen
    www.vildaphoto.net

    Comment


    • #3
      Moet je niet aangeven over welke afstand je wilt focussen dmv van knoppen op de lens zelf?
      Ik heb ze niet zelf, maar geloof dat ik dat al eens had gezien op een close-up foto ervan.


      The Kid.

      Comment


      • #4
        je bedoelt dat de AF van je toestel de mist in gaat met je Sigma-lens.
        dus het zou ook wel eens aan het toestel kunnen liggen?

        >>
        inderdaad. Enkel op zeer egale onderdelen en met weinig contrast.
        Ik denk niet dat het aan het fototoestel ligt.
        Ik nam onlangs een 35-350 Canon lens en dat ging zeer vlot en snel .

        gisterenavond probeertd ik m'n vriendin te fotograferen bij avondschemering en het was weeral prijs. De lens kon geen scherpstelpunt vinden.

        Ik blijf er wel bij dat dit een schitterend ding is die op macrogebied uitmuntend presteerd.

        groeten,
        Gunther
        Canon 7D
        Sigma APO Macro F/2.8 150mm
        Canon F/4 17-40mm

        Comment


        • #5
          Probeer enkel te werken met het centrale scherpstellingspunt, beperk het gebied op de lens door de schakelaar limit te gebruiken
          Dit zou normaal moeten helpen, soms heb ik het ook voor met de 105 macro van Sigma.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Doe je manual focus voor macro ?



            See you in the woods ...
            Nicolas
            My website : www.photoetnature.com
            My portal : www.beneluxnaturephoto.net

            Comment


            • #7
              ALTIJD !!
              Canon 7D
              Sigma APO Macro F/2.8 150mm
              Canon F/4 17-40mm

              Comment

              Working...
              X