Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleempje A100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleempje A100

ff de frustratie van me afschrijven.

eind verleden jaar had ik een probleem met m'n A100. Hij begon allemaal vreemde beelden te geven (soms witte vlakken, andere keer een halve foto negatief, ...). Begin januari binnen gedaan bij Konijn en gisteren (na 8 weken) eindelijk kunnen terughalen. Op de bon stond netjes vermeld 'CCD vervangen en getest'. Ikke wreed content (buiten het feit dat het lang wachten was). Terug thuis aangekomen vol enthousiasme een paar foto's genomen. Toen ik ze op PC zette dacht ik dat ik aan het dromen was. Hetzelfde probleem als 8 weken geleden. Aangezien ze bij Konijn de camera opsturen naar de fabrikant (denk ik toch) kan ik moeilijk deze mensen iets kwalijks nemen. Dus maar even een andere geheugenkaartje geprobeerd en andere objectieven, om zoveel mogelijk uit te kunnen sluiten. Probleem bleef echter. Dus morgen terug richting Konijn (gelukkig maar een kwartiertje rijden) en eens luisteren wat ze daar te zeggen hebben. Zie het echt niet zitten om de camera weer 8 weken te moeten missen.

Wil met dit bericht zeker niet de indruk wekken dat ze bij KB rommel e.d. verkopen. Er kan altijd wel eens iets mis lopen. Ben in het verleden altijd content geweest van de service en hulp die ik daar mocht ontvangen.

grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Re: probleempje A100

Al eens andere kabel geprobeerd ? kaartje rechtstreeks in Pc ? Andere Pc...... Misschien ligt het probleem niet bij de camera ?
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

probleem ligt wel degelijk bij de camera, aangezien ze het bij KB ook hadden. Camera is dus terug binnen voor x aantal weken
      Moet wel zeggen dat de mensen van KB er alle moeite aan gedaan hebben zodat ik hem zo rap mogelijk terug heb.
      2009 is tot nu toe redelijk 'fotoloos' geweest.

grt,
      Raf
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Jammer dat hij al terug binnen is bij Konijn.
        Ik zou je anders de raad hebben gegeven om hem binnen te doen bij Videp.
        Dan heb je je camera gegarandeerd terug binnen de 10 dagen.

Videp is in Antwerpen en is het collect-punt voor alle Sony-herstellingen en als particulier kan je er ook terecht.
        Zolang het toestel onder garantie is dan kost een herstelling je niks. En het toestel wordt daarbij compleet nagezien. Niet enkel het defect zal herstelt zijn dus, maar eventuele andere kleine mankementen ook.
        Is het toestel niet meer onder garantie dan doen stellen ze een diagnose voor een vast bedrag (50 Euro of zo, ik weet het niet meer zeker). Op die diagnose/offerte staat het bedrag dat de herstelling zal kosten. Je kan dus ook besluiten om de camera NIET te laten herstellen maar die diagnose moet je zowiezo wel betalen.

Ik heb daar al verschillende malen toestellen binnen gedaan voor herstelling en ik was telkens heel tevreden over hun service en vriendelijkheid. Een aanrader dus .

Comment

't Is misschien een domme vraag, maar heb je al eens een ander geheugenkaartje geprobeerd?
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
            't Is misschien een domme vraag, maar heb je al eens een ander geheugenkaartje geprobeerd?
            heb alles geprobeerd, kaartjes, lenzen, zelfs andere batterij. Ligt wel degelijk aan toestel zelf, want mijn oom heeft dezelfde en daar schiet ik wel goede plaatjes mee met mijn kaartjes en objectieven. Toch bedankt om mee te denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
              Jammer dat hij al terug binnen is bij Konijn.
              Ik zou je anders de raad hebben gegeven om hem binnen te doen bij Videp.
              Dan heb je je camera gegarandeerd terug binnen de 10 dagen.

Videp is in Antwerpen en is het collect-punt voor alle Sony-herstellingen en als particulier kan je er ook terecht.
              Zolang het toestel onder garantie is dan kost een herstelling je niks. En het toestel wordt daarbij compleet nagezien. Niet enkel het defect zal herstelt zijn dus, maar eventuele andere kleine mankementen ook.
              Is het toestel niet meer onder garantie dan doen stellen ze een diagnose voor een vast bedrag (50 Euro of zo, ik weet het niet meer zeker). Op die diagnose/offerte staat het bedrag dat de herstelling zal kosten. Je kan dus ook besluiten om de camera NIET te laten herstellen maar die diagnose moet je zowiezo wel betalen.

Ik heb daar al verschillende malen toestellen binnen gedaan voor herstelling en ik was telkens heel tevreden over hun service en vriendelijkheid. Een aanrader dus .
              bedankt voor de tip, heb dit genoteerd. Aangezien ik in Antwerpen werk is dit geen enkel probleem.

grt,
              Raf

Comment

Moet je zeker doen. Zelf ook mijn a100 binnen gedaan bij Videp en binnen de 10 dagen terug en volledig hersteld. Als je via de zoekfunctie videp intikt krijg je alleen maar positieve reacties.
                Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Working...
                X