Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste boek over de D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beste boek over de D90

Hallo,

Welk boek raden jullie aan over de D90. Een kennis heeft het toestel gekocht en zou graag zo een boek hebben dat iets verder gaat dan de handleiding. Concreet met wat meer voorbeelden bij de functies.
    Er zijn er verschillende op de markt zowel in het Nederlands als in het Engels (geen probleem).
    Welke zijn aan te bevelen.

Er zijn oa:

----Nederlands:
    * Digitale Fotografie Nikon D90 (Klaus Kindermann) (de bekende zwarte serie)
    * Fotograferen met een Nikon D90 (Dré de Man)
    * Foto Pocket Nikon D90 (Klaus Kindermann) (vind ik persoonlijk niet zo een goede reeks)

----Engels:
    * Magic Lantern Guides: Nikon D90 (Simon Stafford)
    * Nikon D90 Digital Field Guide (J. Dennis Thomas)
    * Nikon D90: From Snapshots to Great Shots (Jeff Revell)
    * David Busch's Nikon D90 Guide to Digital SLR Photography (David D. Busch)
    * Nikon D90: Focal Digital Camera Guides (Corey Hilz)
    * The Nikon D90 Companion (Ben Long)
    * Nikon D90 (Michael Gradias)

Re: beste boek over de D90

Ik heb Fotograferen met een Nikon D90 (Dré de Man). Maar moet zeggen dat ik het meer een veredelde handleiding vond ... ik ben zelf nog aan het kijken voor iets nieuw ook.

Comment

Alle Nederlands talige boeken over een bepaald type camera gaan vaak beperkt over de camera en dan ontzettend veel gerecycled over PS. In het boek over de D200 zag ik zelfs gewoon Canon file namen staan.

Gewoon een goed boek over fotografie kopen en dat met je handleding 'vertalen'naar jouw camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Alle Nederlands talige boeken over een bepaald type camera gaan vaak beperkt over de camera en dan ontzettend veel gerecycled over PS. In het boek over de D200 zag ik zelfs gewoon Canon file namen staan.

Gewoon een goed boek over fotografie kopen en dat met je handleding 'vertalen'naar jouw camera.
        Volledig mee akkoord (geldt zeker voor mezelf), maar mensen die de eerste stap zetten naar SLR met automatische programma's (aperture priority etc) zijn vaak overweldigd door de talrijke mogelijkheden en hebben precies wel iets aan wat meer tekeningetjes en foto's in zo een boek itt de weinig geïllustreerde zwart-wit gebruiksaanwijzing. Ik vind zulke boekjes ook vaak veredelde gebruiksaanwijzingen, maar ze hebben denk ik wel een doelgroep.
        Dus zij die ze gebruiken/gebruikt hebben/geschreven hebben, laat je mening horen.

Comment

Ik heb "Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D90" besteld via internet een tijdje terug en .

Wel in het Engels als dat van belang zou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
            Ik heb "Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D90" besteld via internet een tijdje terug en .

Wel in het Engels als dat van belang zou zijn.
            Yup, Thom Hogan's boeken zijn super!
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Heb er ook 1 van Thom Hogan voor mijn D300... idd boek is een aanrader...

nayy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
                Hallo,

Welk boek raden jullie aan over de D90. Een kennis heeft het toestel gekocht en zou graag zo een boek hebben dat iets verder gaat dan de handleiding. Concreet met wat meer voorbeelden bij de functies.
                Er zijn er verschillende op de markt zowel in het Nederlands als in het Engels (geen probleem).
                Welke zijn aan te bevelen.

Er zijn oa:

----Nederlands:
                * Digitale Fotografie Nikon D90 (Klaus Kindermann) (de bekende zwarte serie)
                * Fotograferen met een Nikon D90 (Dré de Man)
                * Foto Pocket Nikon D90 (Klaus Kindermann) (vind ik persoonlijk niet zo een goede reeks)

----Engels:
                * Magic Lantern Guides: Nikon D90 (Simon Stafford)
                * Nikon D90 Digital Field Guide (J. Dennis Thomas)
                * Nikon D90: From Snapshots to Great Shots (Jeff Revell)
                * David Busch's Nikon D90 Guide to Digital SLR Photography (David D. Busch)
                * Nikon D90: Focal Digital Camera Guides (Corey Hilz)
                * The Nikon D90 Companion (Ben Long)
                * Nikon D90 (Michael Gradias)
                Lijkt mij een typische hypothetische vraag
                Zou gewoon de handleiding van de D90 eens doornemen, een goed boek kopen over digitale fotografie, ala Scott Kelby dan erop uitrekeen en experimenteren.
                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                  Lijkt mij een typische hypothetische vraag
                  Dus?
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ikzelf heb het boek "fotograferen met D90" van Dré de Man en vind een zeer compleet en goed duidelijk boek...alles is er in weergegeven wat er van de D90 de weten valt..

Aanrader zeer zeker en ook lage prijs.

Grtz Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

je bent
                      Blue Crane Digital: Introduction to the Nikon D90 Volume 1 DVD nog vergeten. En er is ook nog een boek in het Frans.

Met een aantal boeken zoek machines kun je ook de index of zelfs meerdere pagina's van dat boek lezen.

En anders gebruik je http://books.google.nl/
                      dan zie je ook meer.

Op zoek naar een boek, zonder inleiding gebruik diafragma, compositie, enz. Dat is veelal het grootste gedeelte van een boek.
                      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Moet zeggen dat ik die van Dre De Man ook niet zo geslaagd vond. Ik heb gewoon boeken van Kelby en Michael Freeman gekocht en gebruik de handleiding van de D90.

Als het echt wat te ingewikkeld wordt dan zoek ik soms ook eens op youtube, daar vind je ook heel wat nuttige filmpjes

Comment

ik heb aanvankelijk ook het boek van André De Man gekocht, maar ben er evenmin enthousiast over. Het is logisch dat zo'n boek een uitbreiding is op de handleiding, maar bij hem is het ook niet meer dan dat. Bovendien is er inderdaad redelijk wat gerecycled (teveel naar mijn zin) van andere boeken.
                          Daarna(ast) heb ik me de Nikon D90 Digital Field Guide van J. Dennis Thomas aangeschaft, en hierover ben ik veel meer tevreden. Het leest vlotter, is uitgebreider betreft het D90-specifiek gedeelte, en er staat meer bruikbare info in over fotografie in het algemeen. Een deel wist ik al wel, maar toch nog wel wat vernieuwende tips... Dit boek is naar mijn mening zijn geld meer dan waard.

groeten
                          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

de handleiding...veruit het beste boek :-)

Comment

Dan raad ik je aan de delen over de AF van de D300 en hoger eens door te nemen. Die maken helemaal niks duidelijk en dan is het verhaal van TH weer een stuk duidelijker.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X