Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Nikon D40

    Vandaag wat gaan spelen met de camera en verschillende instellingen m.b.t. (auto)focus getest. In al mijn hevigheid heb ik waarschijnlijk iets verkeerd gedaan. Het gevolg is dat de ontspanknop nu nog maar 1 stand heeft, net alsof hij al half ingedrukt staat .

    Scherpstellen met autofocus lukt dus niet meer. Het menu krijg ik niet meer op het LCD vertoond. Een reset om alles tot de fabriekinstellingen terug te brengen lukt ook niet...

    Als ik de SD-kaart verwijder komt het menu wel naar boven op het LCD maar kan ik er niets aan veranderen.

    Herkent er iemand dit probleem?
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

    >> Join me on Facebook <<

  • #2
    Re: Probleem Nikon D40

    Mijn eerste gedacht was manuele focus ingesteld.

    Het probleem dat er geen menu zichtbaar is kan ik wel niet verklaren...
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Nikon D40

      Heeft het niet te maken met dat je per ongeluk de af- vergrendeling hebt ingeschakeld...Is maar een gedacht natuurlijk.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Nikon D40

        Ik begin eerder te vermoeden dat de ontspanknop blijft hangen op de autofocus, te wijten aan een mechanisch probleem (vuiltje tussen de knop). Het voelt alsof de knop wat lager zit dan voorheen en niet meer helemaal "ontspant". Daarom dat het menu niet te bereiken valt waarschijnlijk. Kan er iemand eens proberen of je bij de ontspanknop half ingedrukt het menu kan bereiken...

        Ik hoop dat er me nu iemand komt vertellen dat dit slechts het gevolg is van een instelling want anders vrees ik dat terug moet naar de winkel
        Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

        >> Join me on Facebook <<

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Nikon D40

          Ik heb geen D40, maar op alle Nikons, die ik gebruikt heb, was het menu weg zo gauw je ontspanknop aanraakt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Nikon D40

            Probleem opgelost!!!

            Ik heb de knop ingedrukt en met een héél fijn naaldje onder het randje gepeuterd en de knop floepte terug tot de beginstand...oef Er zat dus een vuiltje onder knop

            * Het proberen opnemen van het fijne naaldje duurde trouwens langer dan de reparatie
            Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

            >> Join me on Facebook <<

            Comment

            Working...
            X