Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag de Fuji F200EXR vastgehad...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vandaag de Fuji F200EXR vastgehad...

Als je de verkorte versie wil: heb spijt dat ik de LX3 heb gekocht, het zwart dozeke was zich duidelijk aan het schamen voor deze nieuwe telg...

De lange versie:
    ergonomie en instellingen zijn des Fuji's (love it or hate it), alle instellingen zijn vrij snel gevonden (voor Wim: je kan diafragmavoorkeuze gebruiken.) Het toestel opzetten duurt wat lang (3 seconden ongeveer), daarna raast er een wervelwind door de zaal. Ik denk dat ik in niks overdrijf als ik stel dat een instap DSLR moeite zal hebben om deze Fuji bij te houden. Afdrukken is ook echt afdrukken: dan wordt de foto gemaakt (autofocus, facedetection en alles inclusief.) En heb (in toch vrij moeilijke lichtomstandigheden - gedimd TL licht) geen enkele keer de belichting en/of de autofocus van de wijs kunnen brengen...

EXR kun je instellen: ofwel automatisch (heb niet zo onmiddellijk door hoe het werkt, daarvoor was de tijd te kort), hoge resolutie, hoog dynamisch bereik of hoge ISO's (deze laatste twee is dan enkel op 12 MPix.) Als je EXR op hebt staan, dan duurt het even voor hij de foto's wegschrijft (en je een foto kan bekijken), maar dat is op zich geen probleem, je kan gewoon verder schieten...

Zoals het op een Fuji betaamd, kan je 'kleurprofielen' instellen als van een film (Velvia, Astia, etc...)

En dan de resultaten: ik denk dat ik noch min noch meer kan stellen, dat ze daar bij Fuji iets ongelooflijks hebben geklaard. ISO 400 *zonder* ruis, ISO 800 meer dan bruikbaar, ISO 1600 zeker ook nog geen probleem. De grotere DR lijkt zeker ook zijn werk te doen... Kleuren zijn 'des Fuji's' (dus beter kan men niet krijgen), en alles ziet er heel keurig uit (ook verrassend scherp.) Dit zijn echter premature conclusie's: uiteindelijk heb ik er maar een 20-tal foto's mee gemaakt, maar sowieso veelbelovend...!

Het enige nadeel: geen RAW. Als ze dat kunnen klaren in een firmware update, dan doe ik, denk ik, mijne LX3 terug weg...

Och ja: verkrijgbaar in de betere fotozaak vanaf mei...
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Vandaag de Fuji F200EXR vastgehad...

Op dpreview staat er een gallerij.

En ik heb net de F100FD besteld voor mijn vrouw.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Op dpreview staat er een gallerij.

En ik heb net de F100FD besteld voor mijn vrouw.
      Die foto's had ik eerder deze week al gezien, en ik denk dat Fuji met die F200EXR weer een compactje in huis heeft dat net zoals een paar jaar geleden de F30/F31 heel erg goed bruikbaar is op de hoge iso-waarden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Gisteren met de F100FD gespeeld, dat valt eigenlijk ook al goed mee voor een compact.
        En nu begint de jongste in het gezin te zagen dat zij ook een cameratje wilt. Dus kan ik die F200EXR voor haar aanschaffen (en een beetje voor mij )
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Dat wordt dus weer het tegen elkaar afwegen van de twee Panas (TZ6 & TZ7) de Canon (SW200 IS) en de Fuji (F200EXR)

Comment

Working...
          X