Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 50D Help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D of 50D Help!

Graag had ik een 40D of een 50D gekocht met een degelijke lens... mijn budget is ongeveer €1800

de 40D zou betere zijn dan de 50D...
    maar de 40D err99...

al veel reviews gelezen, maar die zijn soms totaal anders waardoor je er eigenlijk niet veel aan hebt
    alle hulp is welkom

mvg
    Last edited by crossmol; 26 februari 2009, 20:02. Reden: + Lens
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Re: 40D of 50D Help!

heb je al lenzen of moet die er ook nog bij? 50D + 17-55 2.8 IS is dikke combo...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

welke onderwerpen zou je graag willen fotograferen? dit hangt niet zozeer af voor body maar wel voor de lenskeuze...

mvg
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

eigenlijk een beetje van alles...

een 17-40 spreekt mij aan... groothoek

Comment

50D heeft blijkbaar ook last van Err99 hoor, dus daarom alleen zou ik een 40D niet aan de kant zetten.

Op dit moment zou ik een 40D nieuw kopen met de schitterende EF-S17-55 f/2.8 IS en een 580EX II ... ben je helemaal gesteld en heb je nog iets van je budget over (niet veel, maar toch net genoeg voor een polar filter )

De meerprijs van een 50D tegenover een 40D vind ik overdreven, de extra's die een 50D biedt wegen hier voor mij niet tegen op, daarom zou ik met de huidige lage prijzen een nieuwe 40D op de kop proberen te tikken.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Dat de 40D beter is dan de 50D geloof ik niet. Misschien dat bepaalde reviews bij 100% crops 'ietsje' betere resultaten laat zien voor de 40D, maar wat mij betreft gaat die vergelijking compleet mank aangezien de 50D 15MP aan boord heeft terwijl dat bij de 40D maar 10MP is. Voor een betere vergelijking zou je een 82% crop van de 50D moeten vergelijken met een 100% crop van de 40D en dan gaat de 400D er echt niet beter uit komen.

Bij je beslissing zou je volgens mij dus moeten kijken naar of de 50D voor jou de meerprijs waard is. Ik kan je zeggen dat het schermpje van de 50D super is en dat ik de 15MP toch wel fijn vind omdat je net wat verder kunt croppen (ik zie het als een extra stukje flexibiliteit). Maar voor het extra geld kun je inderdaad ook een leuk lensje kopen
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Heb je er het budget voor, ga dan maar voor de 50D. Er worden veel nonsens over deze
              camera verkocht, maar als je het allemaal een beetje bijhoudt, dan zul je vast weten dat
              de 40D met dezelfde nonsens werd overladen, en dat dit waarschijnlijk met elk toekomstig
              toestel van Canon 't geval zal zijn. Gewoon jaloezie. Of, hogen bomen vangen nu eenmaal
              veel wind. Het schermpje van de 50D is beter, AF is iets sneller, Live view is prachtig als
              je op statief werkt, zeker in combinatie met de kwaliteit van het schermpje. Eerst dacht
              ik ook dat dit niet veel te betekenen had: live view, wie maalt er om? Ja maar, als je eens
              's avonds de stad in gaat en van op statief foto's neemt, is het wel prachtig, of als je eens
              macro opnames maakt, dan is het bijna onmisbaar. Tot spijt van wie het benijdt.

Comment

Bedankt voor de reacties

mvg Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crossmol Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties

mvg Tom
                  Tom,all die bull**** dat de 40D beter zou zijn dan de 50D wil ik toch serieus tegenspreken.
                  Ik heb ze beide gehad, en inderdaad, op 100% is de 50D NIET beter dan de 40D, pixelniveau dus. MAAR, dan kijk je wel naar een heel groot beeld, als je beide beelden op vergelijkbare groote bekijkt, is er echt wel meer detail in de 50D beelden.
                  En het is niet enkel de beelden, de hele camera is beter, scherm, autofocusadjust, en nog wel wat andere goodies.
                  Dus, indien budgetair haalbaar: 50D!

Comment

Working...
                  X