Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel

    Hallo allemaal,
    Ik ben van plan om binnenkort een telelens te kopen voor de EOS 10d. Ondanks de gelezen discussies op DB heb ik nog geen beslissing kunnen nemen, toch veel geld . Ik twijfel tussen de Sigma 50-500 en de Canon 100-400 L IS (nieuw of tweedehands). De sigma heeft een wat langer brandpuntsafstand maar is ook zwaarder wat nadelig is voor uit de hand te fotograferen, niet?. Feit is wel dat ik een lens wil hebben met scherpe opnames met een goede kleur. Wie kan mij zeggen of beter laten zien wat het verschil tussen deze twee lenzen is Ik ben nog niet zolang geleden begonnen met fotografie als hobby en heb dus mijn ogen uitgekeken op de BD-site over de resultaten van leden van deze club. De site is voor mij zeer leerzaam en bezoek hem dan ook dagelijks.
    vmolja

    Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

  • #2
    dit weekend ga ik een tweedehands 100-400 gaan halen om een eerlijke test te hebben zou er hier iemand met een 50-500 bv een bepaalde krant gaan halen, die tegen de muur of iets dergelijks plakken en dan eens afspreken welke blz en dan een 100% crop posten.
    ook afspreken welke afstand tussen onderwerp en toestel, welke focal lenghts allemaal en welke f-getallen.
    Moest het hier iemand zien zitten met een 50-500 en 10D (zelfde toestel is noodzakelijk) om dit eens te proberen, geef eens een seintje, deze zaterdag heb ik ze.
    Dan volja heb je een echt overzicht tussen beide lenzen, je bent ook niet de enige die twijfelt.

    troef van de sigma is de range 50-500 10x zoom.
    troef van de canon is dat ie iets lichtsterker is en IS heeft wat op zulke focal lenght geen slechte zaak is.

    ps : tweedehands zijn ze niet echt met hopen te vinden, ik moet er dit weekend 350km enkel voor afleggen
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by fredericrom
      dit weekend ga ik een tweedehands 100-400 gaan halen om een eerlijke test te hebben zou er hier iemand met een 50-500 bv een bepaalde krant gaan halen, die tegen de muur of iets dergelijks plakken en dan eens afspreken welke blz en dan een 100% crop posten.

      Hoi fredericrom,

      Indien je misschien in de "buurt" van midden nederland komt, kunnen we zaterdag misschien wat afspreken om onder gelijke
      lichtomstandigheden te "testen". ('t is maar een voorstel he )

      Ben ook wel benieuwd

      mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4
        Originally posted by vmolja
        Hallo allemaal,
        Ik ben van plan om binnenkort een telelens te kopen voor de EOS 10d. Ondanks de gelezen discussies op DB heb ik nog geen beslissing kunnen nemen, toch veel geld . Ik twijfel tussen de Sigma 50-500 en de Canon 100-400 L IS (nieuw of tweedehands). De sigma heeft een wat langer brandpuntsafstand maar is ook zwaarder wat nadelig is voor uit de hand te fotograferen, niet?. Feit is wel dat ik een lens wil hebben met scherpe opnames met een goede kleur. Wie kan mij zeggen of beter laten zien wat het verschil tussen deze twee lenzen is Ik ben nog niet zolang geleden begonnen met fotografie als hobby en heb dus mijn ogen uitgekeken op de BD-site over de resultaten van leden van deze club. De site is voor mij zeer leerzaam en bezoek hem dan ook dagelijks.
        vmolja


        Ook de 35-350 hoort hier minstens tussen.

        Rudy

        Comment


        • #5
          dit weekend ga ik een tweedehands 100-400 gaan halen om een eerlijke test te hebben zou er hier iemand met een 50-500 bv een bepaalde krant gaan halen, die tegen de muur of iets dergelijks plakken en dan eens afspreken welke blz en dan een 100% crop posten.

          Dat zou mooi zijn als je dat voor mekaar kunt krijgen dan hebben we een uitstekend vergelijk

          Rudy wat kun je vertellen en/of laten zien van de 35-350
          Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

          Comment


          • #6
            Originally posted by vmolja
            dit weekend ga ik een tweedehands 100-400 gaan halen om een eerlijke test te hebben zou er hier iemand met een 50-500 bv een bepaalde krant gaan halen, die tegen de muur of iets dergelijks plakken en dan eens afspreken welke blz en dan een 100% crop posten.

            Dat zou mooi zijn als je dat voor mekaar kunt krijgen dan hebben we een uitstekend vergelijk

            Rudy wat kun je vertellen en/of laten zien van de 35-350
            Kom naar mij toe, en test hem uit. Momenteel zit ik zonder 10d, dus ik kan er niks mee met die lens, hij ligt dara maar te liggen.
            Rudy

            Comment


            • #7
              Originally posted by fredericrom

              Moest het hier iemand zien zitten met een 50-500 en 10D (zelfde toestel is noodzakelijk) om dit eens te proberen, geef eens een seintje, deze zaterdag heb ik ze.

              Zie dit wel zitten. Mail me anders eens.
              http://www.vannecke.be
              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

              Comment


              • #8
                Hoi fredericrom,

                Indien je misschien in de "buurt" van midden nederland komt, kunnen we zaterdag misschien wat afspreken om onder gelijke
                lichtomstandigheden te "testen". ('t is maar een voorstel he)
                spijtig genoeg niet, ik woon in midden belgie, gelijke lichtomstandigheden zouden infeite wel belangrijk zijn.

                Ik heb eens gekeken waar zwolle ergens ligt en dat ligt wel in de buurt van emmen waar ik die lens ga gaan halen, dus zaterdag moet ik wel passeren langs zwolle (als ik me niet vergis), jij kent nederland beter dan ik, bekijk het anders eens ik wil zeker eens afspreken.

                geef hier anders nog eens een reply op mail me eens
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Je hebt een mailtje !

                  mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                  Comment


                  • #10
                    Hmmm, interessante topic. Hou ons op de hoogte, mannen! Ik apprecieer de moeite die jullie doen enorm.
                    Groetjes, Rolle

                    http://www.lighter-than-air.net

                    Comment


                    • #11

                      fredericrom en Z900 hebben jullie de twee lenzen nog kunnen testen vandaag
                      Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten.

                      jan
                      Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by vmolja

                        fredericrom en Z900 hebben jullie de twee lenzen nog kunnen testen vandaag
                        Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten.

                        jan

                        Nou ja testen..... , we hebben een aantal shots gemaakt idd, de resultaten komen wel "online". Wat ik zo even gezien heb
                        is dat de je sigma een 1/3 tot 1/2EV meer onder moet belichten voor gelijke belichting. (bij f/11 uitgevoerd)

                        btw: kan voordelig zijn het extra gewicht ivm stabilisatie.

                        mvg,
                        Z900
                        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                        Comment


                        • #13
                          Hallo,
                          hier een shot met de twee lenzen (Sigma 50-500 en de Canon 100-400)

                          Beide shots iso400, f/11, 1/1500s, partial metering, 1:1 crop en geen USM.
                          Canon 380mm(foutje met de schuif ), Sigma 417mm. Waarschijnlijk heeft fredericrom hem wel op 400mm.

                          Canon


                          Sigma


                          mvg,
                          Z900
                          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                          Comment


                          • #14

                            Hetzelde heb ik gemerkt met de sigma 50-500 en de canon 35-350, maar, uiteraard is er wel een flink prijsverschil hé.
                            Je betaald meer voor de Canon, maar je hebt dan ook wel wat extra!!

                            Comment


                            • #15
                              Hebben jullie nog meer shots genomen om te vergelijken? Misschien met andere brandpuntsafstanden?
                              Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

                              Comment

                              Working...
                              X