Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alhpa 350, een goede aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
    Ben 3 weken geleden naar fotorubens getrokken met het idee een A300 aan te kopen.
    Ik was er niet echt uit of het canon of sony ging worden, ze liggen immers allebei goed in de hand. Sony genoot mijn voorkeur omdat ik steeds heel tevreden ben geweest van de 2 compactjes die ik al gehad heb van sony. En sony heeft stabilisatie in de body.
    Maar de verkoper rade mij toch canon aan, naar sony is volgens hem niet zoveel vraag en hadden ze ook niet meer op stock, de 450D trouwens ook niet. Beiden zouden wel snel geleverd kunnen worden.
    Hij toonde mij ook de vitrinekast achter hun toonbank en deze stond inderdaad vol met canon en nikon.
    Zij argumenten waren:
    De naservice en garantie zou bij canon veel beter zijn, zouden sneller akkoord zijn met herstellingen onder garantie
    Ook de stabilisatie in de lenzen bij canon zou beter werken dan de stabilisatie in de body.
    Tweedehands aanbod is voor canon veel groter dan voor sony ook in third-party lenzen.
    Ook later bij een eventuele verkoop van de body of lenzen zou dit makkelijker verkopen.
    Het is dan uiteindelijk canon geworden
    Ja die vent heeft zijn werk gedaan, verkocht wat hij wilt verkopen en in elk geval niet dat wat jij wou, dat is zijn taak.
    Als zij enkel CanNikon aanprijzen, verkopen ze er uiteraard veel meer van.
    Personen die overschakelen van Canikon naar Sony zien body stabilisatie meestal als een pluspunt. (beide systemen hebben echter voor en nadelen)
    Vraag naar 2de hand sony/CZ/minolta lenzen is vrij groot geworden.
    Dacht dat VIDEP zeer goede en redelijk snelle service leverde.

Allez, de 450 is nu zekers geen slecht toestel maar daar is altijd beter en voordeliger.
    Beide toestellen hebben voor en nadelen en het is meestal daar van uitgaande dat je een keuze maakt, als een ander je keuze dan in de war stuurt met drogredenen is dat spijtig, maar zo werkt nu eenmaal de commerce. En iedereen wordt op die manier al wel eens gepakt zekers.

Comment

Re: Sony alhpa 350, een goede aankoop?

Ik heb een tijd getwijfeld tussen canon en sony, met een voorkeur voor sony.
      Die verkoper wou mij helemaal niet overtuigen.
      Hij heeft mij gewoon de verschillen uitgelegd.
      Geen van beiden waren op voorraad dus er moest toch besteld worden.
      Ik had al wat rond gekeken naar 2de hands minolta/sony en het aanbod valt nog mee.
      Nu ik naar canon kijk is het aanbod toch wel wat groter.

Comment

Working...
      X