Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX 10 IS of SX 1 IS, of reflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon SX 10 IS of SX 1 IS, of reflex?

Hallo,

Momenteel heb ik een digitaal fototoestel Nikon Coolpix 5600. Met dit toestel kan je onvoldoende inzoomen, "actiefoto's' van spelende kinderen lukken niet goed en de flits is te zwak voor mooie foto's binnen.

Zelf ben ik niet onderlegd in reflex, vandaar mijn interesse voor Canon SX 10 IS of SX 1 IS. De omschrijving van beide toestellen op de site van Canon doet me besluiten dat een leek als ik - mits wat experimenteren - één van beide toestellen na korte tijd wel (behoorlijk) zou moeten kunnen bedienen. Reflexcamera's lijken me daarentegen veel moeilijker te bedienen zonder een of andere opleiding. Heb ik het juist voor? Zo ja, welke van de twee canons is het meest geschikt om foto's van spelende kinderen te nemen? Zijn er andere toestellen/merken binnen een budget van 500 EUR aan te bevelen?

Re: Canon SX 10 IS of SX 1 IS, of reflex?

Ik denk niet dat je het juist voor hebt -al zullen er wel talloos veel anderen zijn die je van
    het tegendeel proberen te overtuigen- maar spelende kinderen (later zijn dat belhamels,
    die voetballen, ravotten, basketten, volleyen of wat dan ook) zijn gemakkelijk te trekken,
    te leren trekken, en er geslaagde foto's aan over te houden met een spiegelreflex dan met
    een bridge camera. Daarvoor heb je geen opleiding nodig, maar wel wat ervaring.

Comment

Re: Canon SX 10 IS of SX 1 IS, of reflex?

Ik zit in feite met het zelfde... vooral voor kinderen, en de toekomstige baby te fotograferen.
      hoewel i ktoch overweeg de EOS 1000D te nemen... enige probleem is welke lenzen???
      en zou je dat tweedehands durven kopen?? hoewel ik er hier neit direct enen vind...

Rebekah

Comment

Working...
      X