Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Tip: Ik dacht dat in de laatste shoot die er in de winkel ligt gaat het ook over deze onderwatercamera's.
    Kan je altijd eens doorbladeren in de winkel é.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      als je dieper dan 40 meter gaat, voor de professionals met specifieke gasmengsels (nitrox, helium en dergelijke), heb je de dure professionele behuizingen nodig. Je hebt dan ook een extra lichtbron nodig.
      mmmm... daarvoor niet noodzakelijk hoor: bvb alle Ikelite onderwaterbehuizingen (voor veschillende merken & typen camera's) gaan tot 60m en deze kosten niet echt veel meer dan het doorsnee onderwaterhuis van een cameramerk zelf ....
      maar als je inderdaad naar het type a la Hogyfot gaat of naar de behuizingen voor SLR toestellen gaat het je inderdaad een flinke duit kosten...
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

Wij hebben onlangs een Olympus µ 1030 SW gekocht en dit is gewoonweg een geweldig toestel om mee op vakantie te nemen. We hebben dit vaak onder water gebruikt en in zéér stoffige condities.
        Het toestel is 2 maal gevallen , maar er is geen enkele schade aan en werkt nog perfect .

Ik weet niet welke kwaliteit je vereist voor de foto's die je wilt trekken met je compact toestel, maar ik vind ze alvast geweldig voor vakantiefoto's.

Op volgende link heb ik enkele foto's geplaatst die ik getrokken heb met dit toestel: http://www.flickr.com/photos/sneeuwm...7621904117851/ (laat me maar weten als je wilt dat ik er extra foto's op plaats)

Ik hoop dat deze post je wat kan helpen
        http://www.o-blog.be || Canon EOS 450D || Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS

Comment

een jaar of 15 geleden hebben we ooit heel leuke beelden gemaakt met een wegwerpcameratje. Die maakten ze toen in een onderwaterversie. Spotgoedkoop en op kwaliteit belachelijk weinig aan te merken.

als je echt een duiker bent die onderwaterfotografie ernstig wil nemen zal je toch de verhouding lelijkheid behuizing/beeldkwaliteit moeten herbekijken.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Voor deftige ow foto's dien je zonder twijfel te gaan voor een lelijke case en extra flits.
            Tussen 0-4 meter valt rood weg, vanaf dan oranje en ga zo maar door. Ik fotografeer onderwater met een g7 met ikelitebehuizing en ds125 flits van ikelite, goed voor een totale kostprijs van een kleine 2000 euro alles tesamen. Men zal sterk teleurgesteld zijn door de prullentoestelletjes zonder case en met heel beperkte mogelijkheden. Overwegend foto's met een hele sterke blauwe zweem en indien men nog gaat flitsen veel backscatter, laat deze toestelletjes voor wat ze zijn, koop eventueel een canon met canon ow behuizing zonder flits maar met handmatig instelbare witbalans , hiervan valt de prijs nog mee en fotoshop kan hier een helpende hand zijn.
            Er is 1 ding waar je rekening moet mee houden, elke ow fotograaf heeft vroeg of laat te maken met een volloper.
            Dat is de reden waarom mijn 40d niet mee gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door divejunk Bekijk bericht
              Er is 1 ding waar je rekening moet mee houden, elke ow fotograaf heeft vroeg of laat te maken met een volloper.
              Dat is de reden waarom mijn 40d niet mee gaat.
              yep, klopt...
              Dit jaar was het mijn beurt: Mijn 5 jaar oude Sony DSC P100 ingelopen... Direct gespoeld met zoet water, laten drogen op den airco ... te laat, het kwaad was geschied: Lens ging nog wel open maar altijd weer automatisch dicht, toestel ging ook altijd na bepaalde tijd terug uit enz van die dingen...

Ik heb ook lang in twijfel gestaan of ik voor mijn D60 een onderwaterhuis zou kopen...
              Alleen de prijs van 1300€ + prijs van toestel vond ik nogal hoog, vooral als je weet dat je vroeg of laat ne volloper hebt...

Als vervanging heb van de Sony DSC P100 heb ik nu een Canon Ixus 110 met Ikelite onderwaterhuis gekocht. ... Helaas heb ik onderwater nog niet kunnen testen... dit zal wss aanstaande zondag in de OS gebeuren...
              -----------------------------------------------------------------------------------------------
              Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

We zijn nu toch al enkele maanden verder heeft er al iemand foto's gezien gemaakt met de Canon PowerShot D10 ??

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  We zijn nu toch al enkele maanden verder heeft er al iemand foto's gezien gemaakt met de Canon PowerShot D10 ??

mir
                  Ik heb zo'n toestel gekocht voor mijn dochter.
                  En de foto's zijn echt wel goed.
                  Je moet alleen niet vergeten om de onderwater of andere mode te selecteren. Anders zijn de kleuren een beetje verkeerd.

Een paar voorbeeldfoto's: http://forum.belgiumdigital.com/memb...canon-d10.html
                  Last edited by FotoDirk; 6 december 2009, 11:25.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                  X