Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
    Ik dacht dat dit forum er was om te HELPEN om nuttige INFO te geven omtrent gebruikerservaringen?
    Nja, mijn beste... ik ben blijkbaar de enige die het begrepen heeft.
    Misschien volgende keer uw vraag duidelijker stellen, want heel veel mensen hadden dit niet begrepen... (evenveel hadden dit wel begrepen).

Comment

Mijn voorstel is:
      Koop zo een Canon Powershot D10,ga er mee naar mexico en maak mooie foto's van het onderwaterleven daar.
      Post die foto's dan hier met je bevindingen.Dan weten we ineens welke camera wij ons moeten aanschaffen om onderwater foto's te maken

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

en had kodachrome dan toch een goede link geplaatst?

het gaat hier niet over een doorschijnende waterdichte behuizing!
        Die sealife is duidelijk niet doorschijnend.
        Flickr één
        Flickr two

Comment

Persoonlijk heb ik me recent een Pentax Optio W60 aangeschaft om ook tijdens snorkeluitstapjes foto's te kunnen maken. Ik verwachtte niet veel van de beeldkwaliteit omdat ik al jaren met een digitale reflex fotografeer (nu de Pentax K20D), maar toch verbaast dit toestelletje me in de positieve zin. Ik nam het nog wel niet onder water, dus ik reserveer m'n uiteindelijk oordeel nog even.

Oh, de redenen waarom ik de W60 koos zijn velerlei:
          - NIET: omdat het een Pentax is. Vermits dit een compact is, kan ik toch geen spullen van m'n reflex gebruiken, dus was ik in principe niet door 't merk "gebonden". De ietwat gelijkaardige menustructuur (Pentax-stijl) is wel handiger, maar zeker geen beslissingsfactor.
          - WEL: gebruikt ook SD kaartjes, en vermits ik er nog enkele kleinere liggen had van m'n vorige reflexcamera worden die nu herbruikt.
          - WEL: Goede prijs. Ik vond er eentje tweedehands in perfecte toestand voor een habbekrats.
          - WEL: erg compact en makkelijk geplaatste knopjes. Makkelijker naar mijn goesting dan andere toestelletjes die ik vast had.

Maar beeldkwaliteit onderwater moet ik nog altijd nagaan. En voor direct zal dat eigenlijk niet zijn...

Alternatieven waren voor mij de Oly's, maar ik vond hun vorm-factor niet ideaal. De anderen zijn idd nog niet uit, dus kan je er weinig over zeggen...

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ben zelf tevreden gebruiker van de Olympus µ1030.
            Nu zijn er een aantal nieuwigheden:

Panasonic heeft een gelijkaardig model uitgebracht met meer zoombereik (4.6x ivm 3.6x bij Olympus µ1030):
            zoeker met hart en ziel

Comment

Met alle respect: D10 is ook maar 10m waterproof.
              De meeste riffen zijn t interessantste tussen de 5 en 20m diepte. Daar schiet de D10 dus al tekort.
              Wat ik me afvraag is waarom de poster per sé een compact zonder behuizing wilt?
              Koop een Ixus 85 IS met een behuizing bij en je bent voor minder dan de D10 tot 40m(?) waterproofed... Trouwens, onder water is een 'klein' toestel net "niet" handig. Liever grote stevige knoppen die duidelijk zichtbaar zijn (kleuren zijn anders onder water)
              T enige wat je wel moet overwegen is voor de diepere riffen en dergelijke een Strobe set bij te kopen. En da's een ander paar mOUwen, das duurder.
              Maar met die Canon behuizingen is écht niets mis, helemaal niet zo duur en tenminste tot een degelijke diepte bestand...

NAtuurlijk aangezien jij eerder in snorkelen en dergelijke interesse hebt... zou'k mijn uitleg hier gewoon negeren en een D10 kopen vreselijk lelijk toestel, maar tis waarschijnlijk géén slechte! (en laat ons inderdaad weten of t n goeie is, ik zou er persoonlijk nooit mn geld aan geven, dan liever een camera... die je overal kan gebruiken, en een behuizing voor in't water...)
              Groetjes
              (heb zelf aant kijken geweest voor n Ikelite voor de 50D... toch eerst langst de kassa passeren denkik )
              Last edited by Aerrow; 4 maart 2009, 22:46.
              Groetjes - Aerrow
              Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Ik heb een Olympus Mju 790 SW. Toestel wordt niet meer nieuw geleverd, en is vervangen door de Mju 850 SW en de Mju 1050 SW. Deze laatste heeft m.i. een beetje een raar systeem voor het openen en sluiten. Op het werk bij ons zijn ze in gebruik, na mijn advies. Ze zijn shockbestendig tot 1,5 meter en je kan er mee onderwater tot 3 meter dacht ik. Ik vind de beeldkwaliteit van de Mju790 persoonlijk niet zo goed, maar die van de Mju1050 wel veel beter.
                Ik heb er al foto's mee gemaakt in 't zwembad, in de zee, vanuit de spoelbak... het is compactkwaliteit (zeker niet zo goed als de betere Canon's en Lumix), maar 't is zeker niet slecht. Deze vakantiereeks is er volledig mee gemaakt. Er staan er een paar onderwaterfoto's tussen.
                Ik heb ook zo'n 790SW.
                Ik heb die gekocht om mee te nemen naar plaatsen waarvoor mijn dslr te groot, zwaar, duur, gevoelig .... is.
                ja de kwaliteit is niet evengoed maar je kan hem wel overal mee naartoe nemen.
                Je kan die ook met een gerust hart aan de kinderen geven want een keer laten vallen of natmaken kan allemaal geen kwaad.

hier een voorbeeldje van een onderwater foto

en heel deze serie is er ook mee gemaakt

As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

Comment

onderwater camera's zonder behuizing (of de plastiek zakken van Ewa-Marin) gebruik je dus enkel bij het snorkelen (enkele meter diep).
                  als je gaat amateur-scubadiven (10 tot 40 meter diep) moet je naar een harde plastiek behuizing gaan; de meeste canon behuizingen bijvoorbeeld gaan tot 40 meter diep.
                  als je dieper dan 40 meter gaat, voor de professionals met specifieke gasmengsels (nitrox, helium en dergelijke), heb je de dure professionele behuizingen nodig. Je hebt dan ook een extra lichtbron nodig.
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met die plastiek zakken ven ewa-marine  U-B  ??

mir

Comment

Die camera's zonder extra behuizing kan je ook maar beperkt onder water gebruiken hé. Dus inderdaad voor tijdens het zwemmen eens een leuke foto onder water te maken.

Voor een duiktrip zelfs al blijf je boven de 10m diepte zal dat ook niet gaan omdat je dan veel te lang onder water blijft.

Een verder voordeel is uiteraard dat je ook niet bang moet zijn om het toestel eens boven te halen als het regent of in een pretpark waar je wel eens een douche kunt krijgen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Die Canon Powershot D10 IS lijkt me toch wel interessant om mee op verlof te nemen.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De riffen die wij bezochten in Mexico mocht je alleen bekijken met een zwemvest.Dus snorkelen.Dit omdat je niet dieper zou geraken en de riffen zou beschadigen.
                          Ook mocht je al enkele uren van tevoren geen zonnecreme meer gebruikt hebben om het water niet te vervuilen.Volgens de gids waren het de 2e grootste riffen op de wereld.

mir

Comment

Ik dacht er ook aan om een dergelijke camera te kopen voor mijn dochter. Maar tijdens zoektochten op het net toch ook al redelijk veel treaths gevonden met mensen die menen dat de Oly toestellen niet echt waterdicht zijn. Vooral de 1030 SW schijnt vaker last te hebben van een batterij deurtje dat open gaat onder water.

Nu Oly is wel de eerste, dus ook logischer dat er meer mensen zo eentje hebben dan de D10 of de Z33 want die zijn nog niet zo lang uit.

Als je test sites bezoekt dan ben ik overtuigd dat de D10 de beste beeld kwaliteit heeft. Ook beter dan de Fuji Z33. Maar deze cam kost toch snel meer dan 300 Euro. En dan kan je eerder een Fuji F100FD of een Pana TZ7 overwegen. Niet meer waterdicht, maar wel veel beter in hoge ISO en meer zoom voor de Pana.

Dus nu toch weer aan het twijfelen of we die centjes niet beter in een gewoner toestel steken.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Kodachrome had het wel degelijk bij het rechte eind wat het Sealife-merk betreft, maar Tommyboy bedoelde waarschijnlijk een ander model :
                              kijk hier maar es :

Dit is een model waar de OW-behuizing en de camera één geheel vormen.
                              Maar wel geschikt voor "het diepere water", dus geschikt tot 40 m.

greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

Comment

Heeft er iemand ervaring met de Olympus 8000 of de 6010?

of met de Panasonic FT1?

jammer dat olympus zijn eigen kaartjes heeft :-( kan ik weer andere gaan kopen.

Comment

Working...
                                X