Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot 590IS wisselen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot 590IS wisselen...

    ...tegen een Sony Cybershot W-150?

    Om te beginnen een grote hallo aan iedereen hier op BD. Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste mededeling op het forum. Klasse site trouwens.

    Ik heb een Canon Powershot 590IS maar ben helemaal niet tevreden over de fotokwaliteit. Wat ik ook doe, als ik de foto's op ware grootte bekijk ontbreekt het me aan scherpte.

    Nu is de vraag of dat de standaard is in de compactklasse of dat een Sony cybershot de betere fotos maakt vergeleken met de Canon.

    Bedankt voor jullie antwoorden.

    Groeten,

    Cristopf

  • #2
    Re: Canon Powershot 590IS wisselen...

    Digitale foto's zijn niet gemaakt op op "ware grootte" te bekijken (ik veronderstel dat je bedoelt een 100% crop), de enige in mijn ogen correctie manier om een foto te beoordelen is een simpele afdruk op het gewenste formaat.

    bij een compact noch instap dslr zal je een "aangenaam beeld om naar te kijken' krijgen in het geval van een 100% crop weergave... 't is ook helemaal niet de bedoeling toch?

    voorbeeld: http://static.photo.net/attachments/...p-32952484.jpg

    tip: installeer deze update misschien eens, dan kan je in RAW werken en heb je al geen last van jpeg compressie
    Nieuwe features:
    * Shooting in RAW / DNG (Fast SD card is beneficial)
    * Live histogram
    * Zebra mode
    * Shutter speeds from 1/40.000 to 64 seconds
    * Scripting interface (uBasic & LUA)
    * Games (sokoban & reversi)
    * Bracketing
    * Timelapse Videos over weeks or months with external power supplies & eye-fi wireless sd cards
    * Motion detection with response times of just 60ms or less
    Last edited by RikH; 19 februari 2009, 13:16.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Canon Powershot 590IS wisselen...

      Het RikH,

      Merci voor je uitgebreide reactie. Dat wist ik niet dat alle 100% crops zulke sporen vertonen.

      En ook bedankt voor de link.

      Zal er eens mee spelen...

      Groeten,

      Cristopf

      Comment

      Working...
      X