Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D vs Nikon D60 vs Sony Alpha 350

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 450D vs Nikon D60 vs Sony Alpha 350

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    de 450d heeft inderdaad ook LV, maar het is niet mogelijk in LV met dit toestel de normale autofocus te gebruiken wat uiteraard een grote handicap is, met de A300/A350 kun je dit wel omdat men een extra sensor gebruikt voor LV, en je kunt ook het LCD scherm verdraaien wat uiteraard ook bijna een noodzaak is als je LV comfortabel wilt gebruiken in alle omstandigheden.

als je je wilt toeleggen op macro kun je bvb starten met de Sigma 70mm macro F2,8 , is een pareltje van een lens, ook zeer geschikt voor portret.
    in de hogere bereiken heb je de sony 100mm macro als uitblinker welke een uitzonderlijk goede optische kwaliteit heeft, maar deze is al een beetje duurder. Een goed alternatief is de sigma 105mm macro F2,8.
    Deze macro lenzen kun je ook als gewone lens gebruiken.

Als je denkt van je echt toe te leggen op macro is de a350 misschien wel de betere keuze omdat je door de 14mp meer detail krijgt, maakt hem wel trager (aantal beelden/s) en geeft iets meer ruis op hoge ISO in vergelijking met de a200/300.

Een schitterende lens volgens mij om te starten is de tamron 28-75 F2,8 , een juweeltje voor een zacht prijsje, deze lens heeft ook een beperkte macro functie.

Let wel bij de sony alpha's heb je ook automatisch beeldstabilisatie met al deze lenzen.

De d60 heeft inderdaad geen ingebouwde AF-motor wat de keuze van de betere lenzen beperkt. Aanbod prime (vaste brandpunt) lenzen met SSM-motor is heel beperkt.
    Als je zinnens bent van je echt te gaan toeleggen op fotografie is de D60 niet de aangewezen keuze volgens mij. De AF-motor in de 450d is ook niet heel krachtig wat sommige lenzen traag maakt wat AF betreft. De alpha's hebben zeer krachtige AF-motor.
    Lijkt dat iemand z'n persoonlijke smaak zeer hard neigt naar Sony
    Bedankt voor de uitleg, maar ik kan het moeilijk geloven dat er enkel over de Sony zoveel goeds valt te vertellen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
      Wouter

Als je naar macro wilt gaan, zul je nadien een speciefieke macrolens moeten aanschaffen. Daar kun je met je kitlens niet meteen aan beginnen. Meer info over macro (en andere zaken over fotografie) kun je hier terugvinden op de site van Beertje2.

http://users.telenet.be/beertjesfoto...ro-master.html

(Geweldige site beertje2)

Mvg
      Inderdaad, mega goede site
      Zeker voor een beginner!!
      Dank u, zowel Willem als Beertje

Comment

De AF-motor in de 450d is ook niet heel krachtig wat sommige lenzen traag maakt wat AF betreft. De alpha's hebben zeer krachtige AF-motor.
        LOL die is prachtig!

Ik zou zelfs nog meer zeggen die AF-motor in de 450D is zo zwak dat zelfs niemand er ooit in geslaagd is hem te vinden. En niet alleen de 450D hoor alle canon's hebben al 25 jaar zo een heel zwakke AF motor

Comment

Is dat dan zo belangrijk, die AF motor?
          Zo te zien niet, want Nikon D60 heeft hem niet...
          En gelieve me wat nuttige tips te geven, want zo helpt het me niet veel...

En wat heeft nu het meeste nu, een AF motor in de body, of geen in de body?
          Dus, bij Canon en Sony zit die erin, bij Nikon niet.
          En, als men een lens aanbrengt met focus motor, dan vervalt die van de body?
          En bij Nikon moet je dus altijd een lens hebben met AF, anders kan je niets?
          Heb ik het een beetje goed of niet?

mvg
          Last edited by Wouter_; 20 februari 2009, 18:12. Reden: bijwerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter_ Bekijk bericht

mvg

in geen enkele Eos zit een AF motor, Puerte is blijkbaar nog niet zo deskundig zoals hij altijd komt beweren hier , enkel Nikon heeft die maar dan niet op de instapmodellen.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

AF motor = scherpstelmotor klopt dat?

Want, eerst lees ik dat het nadeel van nikon is dat hij geen scherpstelmotor heeft, waarvan ik er vanuit ga dat canon dat wel heeft.
              Maar nu heeft canon dat ook niet, dus enkel sony dan?
              En ik las iets van dan sony stabilisatie in d body heeft, wat is dat dan? en dat heeft de rest ook niet ofwel?
              En zit dan bij de rest stabilisatie in de lenzen?

Wat nut hebben die beide dingen?
              wat is het belangrijkste dat je nodig hebt?

Want ik begrijp niet waarom iemand zegt dat het nadeel van Nikon is dat hij geen scherpstelmotor heeft, terwijl dat canon dat dan ook niet heeft?
              Wat is het verschil dan, je zal allebei lenzen moeten kopen met scherpstelmotor dus?
              En bij Sony?

Nu begin ik alles door elkaar te gooien... Misschien is het wel beter dat een gewoon geen spiegelreflex koop want zo kom ik er toch niet uit.

Comment

Niet panikeren aub

de EOS van Canon heeft al jaren geen AF motor (meer dan 20 jaar dacht ik) en daardoor hebben alle voor een canon bedoelde lenzen een eigen scherpstelmotortje .
                Nikon is slechts sinds kort gestopt met dit motortje weg te laten uit zijn instapbody's en heeft daarvoor een nieuwe (ondertussen behoorlijke uitgebreide) reeks objectieven voor uitgebracht (AF-S). Oudere nikons zal je manueel moeten scherpstellen.
                Sony heeft een scherpstelmotor in de Body waardoor ook oudere (minolta ) lenzen gebruikt kunnen worden.
                De zgn derde partij lenzenbouwers volgen gewoon de trend op de markt en maken de lenzen waar veel vraag naar is.
                Al deze toestellen zijn goed, echt verkeerd kopen kan je niet ....
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Een Canon heeft geen AF motor in de body omdat in alle lenzen een AF motor bevatten. Nikon heeft het voordeel dat zij ook een AF motor in de body hebben ( de schroevendraaier ) waardoor je het voordeel hebt dat je op deze Nikon ook oude lenzen die geen ingebouwde motor hebben toch AF hebt. Op een D40 en D60 zit er echter GEEN AF motor in de body, een echt groot probleem is dat niet omdat de recentere lenzen van Nikon ook allemaal AF in de lens hebben ( sneller ). Aan het eind van de rit is dit dus niet echt keuzebepalend
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    in geen enkele Eos zit een AF motor, Puerte is blijkbaar nog niet zo deskundig zoals hij altijd komt beweren hier
                    Ik lig hier plat...
                    Mvg Tim

Comment

edit: post verkeerd gelezen, snap het hele nikon met/zonder af toch niet volledig
                      about.me/stijnv

Comment

Nu begin ik alles door elkaar te gooien... Misschien is het wel beter dat een gewoon geen spiegelreflex koop want zo kom ik er toch niet uit.
                        Niet de moed opgeven. Het goede nieuws is dat dit drie goede body's zijn. Een miskoop is
                        dus uitgesloten. Ga gewoon eens naar een winkel waar die toestellen op voorraad zijn, en
                        waar je eens een half uurtje of zo met ze aan de praat kan gaan. Hoe liggen ze in de hand
                        kun je makkelijk je weg vinden in het menu, bevallen ze om de een of andere reden, enz.
                        Soms kun je daar in 2 minuten meer uit leren dat uit het lezen van duizenden reviews, of
                        de mening na te lezen van al evenveel gebruikers.
                        M.a.w. wat je ook koopt, je hebt een degelijke body en een uitstekend begin om van heel
                        die fotografie een leuke, uitdagende, boeiende en fijne hobby te maken.

Comment

En ik las iets van dan sony stabilisatie in d body heeft, wat is dat dan? en dat heeft de rest ook niet ofwel?
                          En zit dan bij de rest stabilisatie in de lenzen?

mvg
                          Nikon heeft de AF-motor enkel uit zijn instapmodellen gehaald om de prijs te drukken dat is de enige reden. Daardoor ondersteunt dit toestel enkel AF voor Nikkor AF-S or AF-I . Je kunt die andere lenzen wel gebruiken maar dan enkel met manuele focus Ook op de sigma en tamron sites kun je zien welke lenzen er allemaal uit de boot vallen voor de D60. Als je gewoon wilt beperken tot de nikkor DX lensjes dan is er geen enkel probleem, wil je meer ...

Recente merk lenzen welke op de markt zijn gekomen beschikken meestal wel over interne AF-motor.

Motor in de lens heeft voordeel van quasi geruisloos te zijn en maakt AF sneller voor telelenzen. De toestellen met AF-motor in de body ondersteunen beide, lenzen met en zonder ingebouwde AF motor.

Recente merk lenzen welke op de markt komen beschikken meestal over interne AF-motor.

Zoals je al gelezen hebt heeft Canon geen ingebouwde AF-motor, was daar deftig verkeerd.

Wat beeldstabilisatie betreft bij Sony bevind zich dit systeem in het toestel wat maakt dat alle lenzen van de goedkoopste tot de duurste gestabiliseerd worden.
                          Bij canon en nikon zit dit systeem in de lens (aangeduid met VR en IS), maar niet in alle lenzen zekers niet in alle prime lenzen of de recente top zooms van Nikon.
                          bvb bij de canon 70-200mm is er een prijsverschil van rond de 500 euro voor de versie met en zonder stabilisatie.

In't kort:
                          Wat beeldkwaliteit betreft zitten die toestellen allemaal dicht bij elkaar, de a350 heeft wel een betere detail weergave, zeer nuttig voor landschap fotografie, maar geeft meer ruis op hoge ISO.
                          De D60 is beperkt in lens keuze door ontbreken van AF-motor
                          De A300/350 hebben handige LV implementatie
                          De Alphas hebben ingebouwde beeldstabilisatie

Dat zijn de grote verschilpunten misschien al vrij complex voor een beginner.

Comment

Zoals je al gelezen hebt heeft Canon geen ingebouwde AF-motor, was daar deftig verkeerd.
                            Trek het je niet aan. De meeste hier weten al wel wat de waarde van je advies is en hiermee hebben diegene die het nog niet wisten ook onmiddelijk een goed idee daarover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Trek het je niet aan. De meeste hier weten al wel wat de waarde van je advies is en hiermee hebben diegene die het nog niet wisten ook onmiddelijk een goed idee daarover.
                              hoop dat je er kunt van genieten dat ik ook al eens iets mis schrijf

Comment

hoop dat je er kunt van genieten dat ik ook al eens iets mis schrijf
                                Eens iets. Nog een goeie.

Vooral het addendum dat die in de 450D heel zwak was tov de alpha's spreekt boekdelen.
                                Eigenlijk vind ik je bijna continue desinformatie heel spijtig voor de mensen die hier voor informatie komen en om iets te leren. En dat is nu al j2 jaar zo. Ooit dacht ik nog dat je het eigenlijk wel goed meende maar er gewoon niets van snapte. Nu weet ik al wel beter. Het is gewoon een soort van trollen. Maar dat is blijkbaar ok....

Comment

Working...
                                X