Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D vs Nikon D60 vs Sony Alpha 350

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 450D vs Nikon D60 vs Sony Alpha 350

Goedenavond,

ik ben Wouter, 20 jaar en nieuw op dit forum sinds gisteren. Ik ben sinds kort m'n eigen beginnen interesseren in fotografie.
    Nu wil ik er dus ook eens mee beginnen en sta ik op punt om een spiegelreflexcamera te kopen, en zoals de titel luid, uit deze 3 wil ik mijn beslissing nemen...

Canon 450D
    Nikon D60
    Sony Alpha 350

Kan iemand mij wat info geven?

Ik heb al redelijk wat topics gevonden over d camera's, maar echt een vast besluit kan ik er niet uit halen.
    Ik zie gewoon op een gegeven moment de bomen niet meer door het bos.
    Idem over het internet in, het algemeen...
    Maar, tegelijk stootte ik ook op dit forum En dacht, eens rondkijken en vragen hier.
    Misschien dat ze mij wel kunnen helpe

Graag zou ik ook wel wat nuttige info willen krijgen welke lens ik er best bij zou kunnen kopen. Er bestaan natuurlijk kitjes van alle 3 de camera's, maar of dat altijd goede lensen zijn is iets anders. Misschien dat het voordeliger is om de body apart te kopen en een betere/nuttigere lens er bij te kopen. Zodat je dan net iets meer betaald, maar wel net dat betere hebt.

Verder, eventueel ook wel handig. Ik zou hem willen gaan gebruiken voor algemene foto's. Maw; de natuur(landschappen e.d.), mensen, omgeving, auto enz...

Mijn budget ligt op +- 500 euro...

Groetjes

Re: Canon 450D vs Nikon D60 vs Sony Alpha 350

het zijn beiden drie goeie bodies, laat daar geen twijfel over bestaan maar ga eens een winkel binnen en neem ze alle drie eens vast ....

belangrijker lijkt me de vraag welke lens koop je erbij en wat wil je later eventueel bijkopen.

Ervaring op BD leert dat je veel gemakkelijker bijkomende lenzen kunt kopen en verkopen van canon of nikon alsook alle andere accesoires (batterijen, flits, draadloze ontspanners,....)
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Dag Wouter

Welkom op dit forum...

Dan de keuze, al de toestellen in deze prijsklasse zijn vrij gelijkwaardig en hebben allemaal wel hun eigen voor en nadelen. Sony heeft bvb stabilisatie in de body waardoor alle lenzen gestabiliseerd zijn waar bij de ander merken de stabilisatie in de lenzen zit (VR en IS) en deze ietsjes duurder zijn. Nadeel van de Nikon is dat hij geen ingebouwde scherpstelmotor heeft waardoor alleen AF-S lenzen automatisch focussen, oudere AF-D lenzen zul je dus manueel moeten bedienen...

Ik zou zeggen ga eens naar een winkel en neem al deze toestellen eens in de hand. En kijk wel toestel het beste in de hand ligt en welke menu's je het overzichtelijkste vind.
      Qua fotografische kwaliteit zal het eerder aan het mannnetje liggen dan aan het toestel met deze toestellen.

Qua lenskeuze zit je bij de Sony 350 met een 18-70mm (+-540euro), bij Canon zou ik eerder zien naar de 1000D aangezien je helemaal nieuw bent met fotografie, deze komt met een 18-55mm met IS (Stabilisatie, +-430euro) en de Nikon D60 komt met 18-105mm AF-S VR (+-530euro).

Qua kwaliteit zijn deze lensen vrij vergelijkbaar aleen het bereik verschilt en dan is het aan jou natuurlijk de keuze he... Wat heb je nodig...
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Hmm, aan deze info heb ik al wat Dank jullie.
        Maar bijkomende info mag nog altijd hoor
        Euhm, ja dat is nu net de vraag... Wat voor lens zou ik het beste kunnen nemen om te beginnen? En waarin zit het verschil net met de lenzen?
        Zoals ik zei, ik wil zowat vanal gaan fotograferen, gaande van mn familie, tot landschappen, auto's, ed...

Waar dat ik verder naartoe wil weet ik nog niet, ik moet er nog mee beginnen dus laat staan dat ik weet met wat ik wil eindigen

Ik ga allesinds al eens naar een winkel gaan, en ze dus inderdaad allemaal eens in de hand nemen... Het is natuurlijk ook belangrijk dat hij goed in de hand ligt

Groetjes

Comment

Waarom niet de Sony Alpha 300 (ongeveer €80 beterkoop)? Die is identiek aan de 350, maar heeft minder pixels (met als voordeel wat minder ruis bij hoge ISO-waarden).

Slechte keuze's zitten er in ieder geval niet bij denk ik .
          about.me/stijnv

Comment

Het grootste verschil in lenzen zit in het bereik. 18-55, 18-70 of 18-105...
            Hangt er maar vanaf wat je wilt fotograferen...

Architectuur en gebouwen worden veel met groothoek (18-35mm) gefotografeerd.Straatfotografie en portret enzo zit men in het middengebied tussen 35-85mm.
            Alles daarboven is tele en wordt gebruikt voor natuurfotografie, sport en dergelijke.

Je hebt zoom lenzen met een klein bereik 18-55 of superzooms zoals de 18-200.
            Hoe groter het bereik in een lens hoe meer toegevingen je moet doen op het vlak van kwaliteit. Maar is maar waar je voor jezelf de lat legt. Superzooms zijn bvb handig als reislens omdat je dan niet met verschillende objectieven moet sleuren. Dat is de afweging die je maakt tussen kwaliteit en gebruiksgemak...

De kitlenzen zijn over het algemeen van een goede kwaliteit voor zijn prijs dus eerst kitlens kopen en proberen en kun je later nog altijd objectief bijkopen afhankelijk van welke richting je uitwilt...

Mvg
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Het laatste wat ik zou doen is m'n keuze laten afhangen van een kitlens , Ik zou een keuze maken uit een Nikon of Canon om de simpele reden dat er een pak meer te vinden is op de tweedehandsmarkt en dat de toplenzen nog betaalbaar zijn , maar da's een persoonlijke keuze. Nu is het enkel nog wachten op Puerte
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

als mijn deskundige mening gevraagd wordt mag ik natuurlijk niet nalaten van die te geven.

Persoonlijk zou ik geen van die 3 toestellen kiezen.
                Zou persoonlijk gaan voor de Sony A200 of als je live-view belangrijk vindt de A300.
                De A300 is gelijk aan de A200 maar is uitgerust met LV, dus je hebt hier het voordeel te kunnen kiezen volgens eigen behoefte.
                (de A200/A300 en Nikon D60 gebruiken dezelfde 10mp Sony sensor)

Merk op dat het LV systeem van de A300 toelaat om normaal te focussen wat niet het geval is met systemen van andere producenten, en het heeft daarbij ook een draaibaar LCD scherm. De sony alpha's hebben daarbij allemaal ingebouwde beeldstabilisatie wat zekers niet onbelangrijk is.

Het lenzen aanbod van Sony is beperkter maar de lenzen zijn doorgaans beter, en je hebt als je zinnens moest zijn om je volledig toe te leggen op de fotografie, toegang in het top segment tot een van de beste lenzen onder de zon voor DSLR.
                Daarbij kun je nog de legendarische minolta lenzen gebruiken op de alpha's
                hier een overzicht van bruikbare lenzen met gebruikers reviews een voorbeeld opnames.
                Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Zou gewoon om te beginnen starten met de standaard kitlens, die heb je al voor een 50 a 60 euro, en dan kun je afhankelijk van je noden zien welke lens het beste bij je past
                hier is een overzicht van de verschillende kits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

Merk op dat het LV systeem van de A300 toelaat om normaal te focussen wat niet het geval is met systemen van andere producenten
                  De Canon 450D heeft toch ook LV?

Groetjes

Comment

Ik kan misschien ook eens de vraag zo stellen;

Waarom zou ik 1 van deze 3 niet kopen? ....

Groetjes

En heeft de Canon 450D een ingebouwde scherpstelmotor? Is dit belangrijk?
                    Aangezien er werd aangehaald dat de Nikon dit niet had, en wel een nadeel was...
                    Last edited by Wouter_; 19 februari 2009, 17:26.

Comment

Nog meer eens wat posten , na wat rond te kijken op dit forum moet ik zeggen dat mij die macro's heel erg aanspreken! Echt, dit vind ik geweldig Dus, ik denk dat ik later, als ik iets meer gevorderd ben,wel die richting uit wil
                      Ik weet niet of ik daar nu al rekening mee zou kunnen houden/zou moeten houden bij het kiezen van m'n lens? Of is dit ook mogelijk ( in zekere mate ) met een kitlens?

Comment

ge kunt zo ook alle 3 kopen,
                        een beetje proberen,
                        daarna de beste houden
                        en de rest gewoon terug verkopen

zo kan het niet mis gaan,

eigenlijk is alle info over deze toestellen te vinden op dit forum
                        er is al herhaaldelijk over geschreven ...

hido

Comment

Wouter

Als je naar macro wilt gaan, zul je nadien een speciefieke macrolens moeten aanschaffen. Daar kun je met je kitlens niet meteen aan beginnen. Meer info over macro (en andere zaken over fotografie) kun je hier terugvinden op de site van Beertje2.

http://users.telenet.be/beertjesfoto...ro-master.html

(Geweldige site beertje2)

Mvg

Comment

de 450d heeft inderdaad ook LV, maar het is niet mogelijk in LV met dit toestel de normale autofocus te gebruiken wat uiteraard een grote handicap is, met de A300/A350 kun je dit wel omdat men een extra sensor gebruikt voor LV, en je kunt ook het LCD scherm verdraaien wat uiteraard ook bijna een noodzaak is als je LV comfortabel wilt gebruiken in alle omstandigheden.

als je je wilt toeleggen op macro kun je bvb starten met de Sigma 70mm macro F2,8 , is een pareltje van een lens, ook zeer geschikt voor portret.
                            in de hogere bereiken heb je de sony 100mm macro als uitblinker welke een uitzonderlijk goede optische kwaliteit heeft, maar deze is al een beetje duurder. Een goed alternatief is de sigma 105mm macro F2,8.
                            Deze macro lenzen kun je ook als gewone lens gebruiken.

Als je denkt van je echt toe te leggen op macro is de a350 misschien wel de betere keuze omdat je door de 14mp meer detail krijgt, maakt hem wel trager (aantal beelden/s) en geeft iets meer ruis op hoge ISO in vergelijking met de a200/300.

Een schitterende lens volgens mij om te starten is de tamron 28-75 F2,8 , een juweeltje voor een zacht prijsje, deze lens heeft ook een beperkte macro functie.

Let wel bij de sony alpha's heb je ook automatisch beeldstabilisatie met al deze lenzen.

De d60 heeft inderdaad geen ingebouwde AF-motor wat de keuze van de betere lenzen beperkt. Aanbod prime (vaste brandpunt) lenzen met SSM-motor is heel beperkt.
                            Als je zinnens bent van je echt te gaan toeleggen op fotografie is de D60 niet de aangewezen keuze volgens mij. De AF-motor in de 450d is ook niet heel krachtig wat sommige lenzen traag maakt wat AF betreft. De alpha's hebben zeer krachtige AF-motor.
                            Last edited by puerte; 20 februari 2009, 11:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              De AF-motor in de 450d is ook niet heel krachtig wat sommige lenzen traag maakt wat AF betreft.

Proficiat met deze heel deskundige uitleg
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                              X