Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog Eos 5 vs Eos 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoog Eos 5 vs Eos 3

    Als student fotografie wil ik me een 2dehands analoog Canon toestel aanschaffen. Na veel gelees en gezoek kom ik tot de conclusie dat het gaat tss de Eos 5 en de Eos 3. Deze laatste is meestal iets duurder, maar lijkt me ook jonger en beter. Anderzijds is voor mij enkel de scherpstelling bij weinig licht belangrijk. Is het zo dat de eye control op de 5 een stuk minder goed werkt dan op de 3 ? Suggesties over pro's en con's van beide camera's zijn welkom ...

    Alvast bedankt,
    Geert Van Den Hende

  • #2
    Re: Analoog Eos 5 vs Eos 3

    Mogen zo'n vragen wel op Belgium DIGITAL ?

    Wel, ik ben al zo'n jaar of tien tevreden gebruiker van een EOS5. Dat ding kan echt de meeste situaties aan en is best handig. Het is een gewone, zonder eye control, maar met de knop en het schakelwiel heb je in no time van instelpunt veranderd. ik vind die nog altijd handiger dan dat soort joystick op mijn 20D.

    De EOS3 is nieuwer en heeft een aantal toeters en bellen. De voornaamste aanpassing is de AF met 45 punten in een ovaal die toch razendsnel zou zijn. Als dat van belang voor je is. Anderzijds heeft de 5 een ingebouwde flash, wat in een aantal gevallen dan weer praktisch is.

    Nu, IMHO, tenzij je stuiterende ballen of andere rondspringende dingen fotografeert denk ik niet dat het veel uitmaakt. In dat eerste geval ben je beter af met de EOS3, natuurlijk.
    Last edited by Alex FC; 18 februari 2009, 12:57. Reden: stommiteiten verbeteren
    Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

    Comment


    • #3
      Re: Analoog Eos 5 vs Eos 3

      ik heb de EOS 5 gebruikt voor analoge opleiding en was daar tevreden van...

      heerlijke zoeker (maar dat zal bij de EOS 3 hetzelfde zijn), eye-controlled AF werkt goed (als je camera in "landschap" houdt... Denk wel dat de EOS 3 beter is op het gebied van AF...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment

      Working...
      X