Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

    Goeiedag,

    Ik zit met een eigenaardig probleem: Mijn fototoestel is plots zonder enige duidelijke reden kapot gegaan. Er is een pinnetje omgebogen die het geheugenkaartje leest. Nu vroeg ik mij af of ik hier aanspraak kan maken op garantie en hoe ik dit moet proberen te verkrijgen.

    Het toestel zelf komt uit China, maar ik heb een legitieme Supreme Protection Plan dat bijna afloopt (gekocht op 07-jun-07 18:03). Herkent iemand dit probleem? Hoe kan dit ontstaan?

    Alvast bedankt,
    Sander
    Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
    Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

  • #2
    Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

    Hoe kan dit ontstaan?
    Door verkeerd gebruik hoogstwaarschijnlijk, kans is dat de garantie niet zal spelen

    Kan je het verbogen pinnetje zien ?

    Voor wat een 400D body nog waard is zou ik het zelf proberen te rechten (met een wire-wrap tool bv)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

      Had hetzelfde probleem, en het werd gemaakt onder garantie.

      http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...lp-244081.html

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

        Heel erg bedankt. Ik denk dat ik nog eens een woordje ga moeten wisselen met de verkoper. Hij zei dat het 250 euro zou zijn...
        Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
        Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

          Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
          Heel erg bedankt. Ik denk dat ik nog eens een woordje ga moeten wisselen met de verkoper. Hij zei dat het 250 euro zou zijn...
          Veel geld voor de reparatie.. Kijk beter eens voor een tweedehands.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

            heb dit probleem ook gehadt.en is onder garantie hersteld ale moest wel verzending betalen.kwam er dus van af met 50 euro groetjes benn

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

              Heb dit ook voorgehad met mijn vroegere 300d. Gewoon mee naar de plaatselijke fotograaf gegaan. Hij heeft dit met een speciaal tangetje op 5 minuutjes gerepareerd. Gratis en voor niks. Ik zou daar toch alleszins eerst even gaan horen hoor. Kost die man geen enkele moeite en hij doet het waar je bijstaat. Vooral zelf niet al teveel aan prullen denk ik. Dat gaat de zaak zeker niet ten goede komen...
              Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
              Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400D - verbinding CF kaart pin kapot

                Ik heb dit ook al voorgehad met een imagetank... Het was rap gefixed met een fijn tangetje, of pincet of iets dergelijks. Gewoon het scheve pinnetje zoeken en dan heel voorzichtig recht plooien.
                Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                Comment

                Working...
                X