Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardnekkige stofjes op sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hardnekkige stofjes op sensor

Het is één nadeel van een spiegelreflexcamera... namelijk de mogelijke stofjes op de sensor.

Maar hoe verwijder je die hardnekkige stofjes op je sensor ... die toch nog resten na een 'normale reinigingsbeurt "...zonder onherstelbare schade aan te brengen, of laat je die dan maar zitten en wordt het nadien wegshoppen...?

Alvast bedankt voor uw ervaringen
    (zie testfoto op mijn blog....)
    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Re: hardnekkige stofjes op sensor

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
    Het is één nadeel van een spiegelreflexcamera... namelijk de mogelijke stofjes op de sensor.

Maar hoe verwijder je die hardnekkige stofjes op je sensor ... die toch nog resten na een 'normale reinigingsbeurt "...zonder onherstelbare schade aan te brengen, of laat je die dan maar zitten en wordt het nadien wegshoppen...?

Alvast bedankt voor uw ervaringen
    (zie testfoto op mijn blog....)
    http://lampfotografie.blogspot.com/
    als je ze met een natte poetsbeurt (2-3x na elkaar) niet wegkrijgt, zou ik er niet meer op schrobben en het zo laten

normaal gezien krijg je met sensor swabs en eclipse vloeistof toch alle vuil weg
    5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt voor je advies,
      Zelf heb ik nog geen "schoonmaakbeurt" uitgevoerd op mijn camera, maar dat wel laten uitvoeren in een Canon speciaal zaak (Konijnenberg Turnhout) het verbaast mij dat dergelijke poetsbeurten na een paar maanden (kan ook meerdere maanden geleden zijn) opnieuw moeten uitgevoerd ... als ik het mij goed herinner betaalde ik (ongeveer) 20 euro...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
        Bedankt voor je advies,
        Zelf heb ik nog geen "schoonmaakbeurt" uitgevoerd op mijn camera, maar dat wel laten uitvoeren in een Canon speciaal zaak (Konijnenberg Turnhout) het verbaast mij dat dergelijke poetsbeurten na een paar maanden (kan ook meerdere maanden geleden zijn) opnieuw moeten uitgevoerd ... als ik het mij goed herinner betaalde ik (ongeveer) 20 euro...!
        dat is perfect normaal hoor.

als ik in slechte omstandigheden fotografeer of uitzonderlijk veel van lens moet wisselen dan moet ik soms om de paar dagen mijn sensor een beurt geven om hem volledig stofvrij te (proberen) houden
        5DmkIII en wat glas

Comment

[QUOTE=LAMP;2155017 het verbaast mij dat dergelijke poetsbeurten na een paar maanden (kan ook meerdere maanden geleden zijn) opnieuw moeten uitgevoerd ... als ik het mij goed herinner betaalde ik (ongeveer) 20 euro...![/QUOTE]
          Gut is dat niet hetzelfde als een auto die uit de wasserette komt, die moet sosms de volgende dag weer en dat kost ook €20.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X