Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies nieuw toestel

    Mijn oude Canon ixus II is zo goed als versleten & ik kan wel wat hulp gebruiken bij de aankoop van een nieuwe digitale camera...

    ik probeer even mijn situatie te schetsen
    De Ixus was voor mij een heel goed allround dingetje om snapshots te nemen, maar ik heb het gevoel dat ik nu iets meer terug écht wil fotograferen. Anderzijds moet mn vriendin, ook nog "op automatisch" kiekjes kunnen nemen ;-). Het compacte is ook wel echt belangrijk.

    Mijn budget is max 750 euro en hiervoor wil ik een compacte camera met mogelijkheid tot handmatige instelling van scherpte diafragma & sluiter etc.
    Ik ben niet echt van plan om posters te maken, dus zo belangrijk zijn het aantal pixels niet voor mij. Ik zou liever niet met aparte lenzen sleuren, of boet ik dan sowieso teveel in aan kwaliteit?

    Persoonlijk dacht ik aan een Leica D-lux 4 of Panasonic LX3. Hebben mensen hier ervaring mee? Of zijn er andere toestellen die meer bieden? Nikon? Canon misschien?
    Misschien kan ik de prijs drukken en eerder een tweedehands toestel aanschaffen?

    Ik besef dat het heel moeilijk is om uit het hele gamma van camera's iets aan te raden, maar ik wil toch graag even jullie mening weten alvorens ik me laat advisren in de winkel.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: advies nieuw toestel

    Oorspronkelijk geplaatst door gc07 Bekijk bericht
    Mijn oude Canon ixus II is zo goed als versleten & ik kan wel wat hulp gebruiken bij de aankoop van een nieuwe digitale camera...

    ik probeer even mijn situatie te schetsen
    De Ixus was voor mij een heel goed allround dingetje om snapshots te nemen, maar ik heb het gevoel dat ik nu iets meer terug écht wil fotograferen. Anderzijds moet mn vriendin, ook nog "op automatisch" kiekjes kunnen nemen ;-). Het compacte is ook wel echt belangrijk.

    Mijn budget is max 750 euro en hiervoor wil ik een compacte camera met mogelijkheid tot handmatige instelling van scherpte diafragma & sluiter etc.
    Ik ben niet echt van plan om posters te maken, dus zo belangrijk zijn het aantal pixels niet voor mij. Ik zou liever niet met aparte lenzen sleuren, of boet ik dan sowieso teveel in aan kwaliteit?

    Persoonlijk dacht ik aan een Leica D-lux 4 of Panasonic LX3. Hebben mensen hier ervaring mee? Of zijn er andere toestellen die meer bieden? Nikon? Canon misschien?
    Misschien kan ik de prijs drukken en eerder een tweedehands toestel aanschaffen?

    Ik besef dat het heel moeilijk is om uit het hele gamma van camera's iets aan te raden, maar ik wil toch graag even jullie mening weten alvorens ik me laat advisren in de winkel.

    Alvast bedankt!
    Hoi daar,

    Volgens mij is een bridge de ideale camera voor u...zoek maar eens op google naar panasonic FZ28

    grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: advies nieuw toestel

      Ik denk dat een bridge niet echt is wat hij zoekt want een van de zaken die belangrijk zijn voor hem is compact. Compact is natuurlijk relatief he, bedoeld hij daar mee borstzakformaat of eerder moet in een klein tasje passen? Bridge camera's lijken tegenwoordig al bijna op Kleine spiegelreflexen.
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: advies nieuw toestel

        Panasonic LX3 is een prima, compact toestel, met een lichtsterk lensje (2.0 tot 2.8) waarmee je -wees gerust- prachtige foto's mee kan schieten, zelfs op een iets hoger iso. Het enige nadeel is dat de cam "slechts" 2,5 X zoom heeft en aangezien hij begint op breedhoek heb je niets tele.
        Een ander toestel dat als compacte cam goed zijn mannetje weet te staan is de G10 van Canon. Een iets minder lichtsterke lens maar wel wat meer aan de telekant. Bovendien en zeker op lage iso's tot prachtige plaatjes in staat.
        Beide toestellen hebben ook het voordeel dat je er volledig manueel kunt kunt werken, dat je zowel in Raw als Jpg kunt schieten, en dat ze beiden voorzien zijn van een flitsschoen zodat je er een externe flitser op kunt aansluiten.

        Comment


        • #5
          Re: advies nieuw toestel

          iedereen bedankt voor het advies!!
          Volgens mij gaat het een Panasonic LX 3 worden!

          Comment

          Working...
          X