Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

    Kan iemand (bij voorkeur iemand die de twee gebruikt(e) ) bevestigen dat de beeldkwaliteit van de oude 5D beter is dan die van de 40D. Ik denk aan portret en familiekiekjes. Snelheid is niet zo belangrijk. Beelddetail wel.
    Tot welke ISO geeft de 5D bevredigende resultaten (max. A4 foto)?
    Idem voor de 40D ?
    Of is het te gek nog te investeren in oudere technologie en voor de 50D te kiezen.
    Ik heb al heeeel veeeel gelezen, maar ik heb graag nog een duwtje in de rug in de een of andere richtinge. Dank op voorhand.
    Jan

  • #2
    Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

    Lennert heeft pas een 'oude' 5D gekocht, naast zijn 50D.
    Hij was in elk geval tevreden over de 5D. De ruis ziet er mooier uit.

    (Hij is er nu enkele dagen niet, maar er zullen nog wel mensen zijn.)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

      Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
      Kan iemand (bij voorkeur iemand die de twee gebruikt(e) ) bevestigen dat de beeldkwaliteit van de oude 5D beter is dan die van de 40D. Ik denk aan portret en familiekiekjes. Snelheid is niet zo belangrijk. Beelddetail wel.
      Tot welke ISO geeft de 5D bevredigende resultaten (max. A4 foto)?
      Idem voor de 40D ?
      Of is het te gek nog te investeren in oudere technologie en voor de 50D te kiezen.
      Ik heb al heeeel veeeel gelezen, maar ik heb graag nog een duwtje in de rug in de een of andere richtinge. Dank op voorhand.
      Jan
      Niet twijfelen, gewoon voor de 5D gaan. De beeldkwaliteit van die camera zal je zeker niet teleurstellen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

        5d de beeldkwaliteit zelfs op hoge iso's, daar sta ik nog altijd versteld van
        smile ! ...it confuses people ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

          Tot hoe hoog kan je gaan? 1600? 3200? Ik denk aan vergrotingen tot A4.
          Ik crop ook wel eens graag van Landschapsformaat naar Portretformaat. Kan dit nog bij ISO 1600 ?
          Dank aan allen die hierboven al reageerden.
          Groet, Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
            Tot hoe hoog kan je gaan? 1600? 3200? Ik denk aan vergrotingen tot A4.
            Ik crop ook wel eens graag van Landschapsformaat naar Portretformaat. Kan dit nog bij ISO 1600 ?
            Dank aan allen die hierboven al reageerden.
            Groet, Jan.
            5d is echt wel een pak beter dan de 40d op beeldkwaliteit, dus als je zegt dat snelheid niet zo belangrijk is, dan de 5D!!
            Tot hoeveel iso en hoe groot? dat hangt af van je norm.
            Maar wel minstens 1 stop beter dan de 40D (zelfs 1.5 stops)
            En een klein stukje groter in resolutie, al is dat marginaal.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

              Ik heb de 5D en de 40D gehad. Heb deze juist verkocht.
              Sinds ik tweedehands een 5D kocht was de 40D amper nog uit de tas geweest dus zonde.
              Ik zeg je dus ga resoluut voor de 5D.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                Vanaf iso 800 is de 5D de betere.Indien de belichting correct is op de 5D dan is een A3+ formaat haalbaar op iso 1600.dus A4 zal ook wel geen probleem zijn
                Franske
                Fuji + glas.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                  Ik heb beide camera's. Eerst de 40D, later de 5D aangekocht omdat ik vele met landschappen bezig ben. De 5D is misschien al een "oud beestje" qua beeldkwaliteit steekt hij met kop en schouders boven de 40D. Mijn 40D komt bijna niet meer uit de rugzak.
                  De 5D is wel wat minder solide gebouwd en mist de sensorcleaning en ook een degelijk schermpje, maar wat kleuren en beeldkwaliteit betreft is hij top.
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                    Ik crop ook wel eens graag van Landschapsformaat naar Portretformaat. Kan dit nog bij ISO 1600 ?
                    Is het draaien van de camera dan niet handiger?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Is het draaien van de camera dan niet handiger?
                      Denk dat dat redelijk moeilijk is als de foto al genomen is.
                      Misschien kan je ons dat eens uitleggen?
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                        Ik heb ook pas een 5D bovenop de 30D.
                        Ben tot nu toe zeer positief over de resultaten bij hoge ISO.
                        Maar ook zeer blij met de lagere DOF en het feit dat ik mijn 50 mm eindelijk meer gebruik en dat de 70-200 nu beter bruikbaar is binnen.
                        De 30D wordt nu backup.
                        Website http://www.kristofpattyn.be

                        a lotta canonstuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                          Zoals Paly zei heb ik net een 5D gekocht.
                          Ik heb zo eventjes een gevoel dat je hier gewoon geen slechte foto's mee kan maken
                          Op mijn blog zie je een korte vergelijking: http://blog.lennert-g.com
                          Ik heb ook zeker geen spijt van mijn 50D, er zijn hier zeker ook heel interessante features. De fullframe van de 5D is wel een groot voordeel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                            Ik heb zo eventjes een gevoel dat je hier gewoon geen slechte foto's mee kan maken
                            ik wil ook een 5D dan, want de laatste tijd .........dju, niet alleen de laatste tijd
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D (oud model) of 40D Beeldkwaliteit ?

                              Ik heb vorig jaar mijn 40D ook ingewisseld voor de "oude" 5D en heb er nog geen moment spijt van... De 40D is zeker geen slecht toestel, hoor je mij niet zeggen...maar als je echt alleen naar de kwaliteit kijkt, dan steekt de 5D er toch boven uit... Het is wel even wennen aan de "traagheid" van de 5D tov 40D, maar als je daarmee kan leven moet je zeker niet twijfelen!

                              Comment

                              Working...
                              X