Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All Round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All Round lens

    Na mij een 40D te hebben aangeschaft ben ik nog steeds op zoek naar lens (nog niet gekocht door verschillende commentaren).

    Wat is een goeie all round lens voor beginner (max 500 euro).
    Of is het beter om 2 verschillende lenzen te kopen voor dezelfde prijs van 1?

    Vooral voor reizen, famillie, beetje architectuur en landschappen etc..

    Thnx

  • #2
    Re: All Round lens

    Oorspronkelijk geplaatst door LennyG Bekijk bericht
    Na mij een 40D te hebben aangeschaft ben ik nog steeds op zoek naar lens (nog niet gekocht door verschillende commentaren).

    Wat is een goeie all round lens voor beginner (max 500 euro).
    Of is het beter om 2 verschillende lenzen te kopen voor dezelfde prijs van 1?

    Vooral voor reizen, famillie, beetje architectuur en landschappen etc..

    Thnx
    Ik zou gaan voor de 18-200mm van canon...niet de beste maar toch een goede all round lens. Of de Tamron 18-270mm nog veel meer bereik en heb er al goede dingen van gelezen...Twee verschillende lenzen zal iets betere kwaliteit geven...maar op reis heb ik het al ondervonden dat het niet altijd zo vanzelsprekend is om direct van lens te wisselen. Ik had toen op mijn canon 450D de 18-55mm en 55-250mm kitlenzen...

    Heb nu op mijn Nikon D90 de 18-200mm Nikkorlens zitten en ben daar best tevreden van...zeker op vakantie en alledaagse dingen zal ik deze zeker het meest van al gebruiken. Ga me enkel nog lichtsterke lens bijkopen voor als ik op huwelijken en dopen moet trekken in de kerk...

    Succes maar ik zou gaan voor de 18-200 canon.

    Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: All Round lens

      Een zoom met een groot bereik lijkt handig - en is dat vaak ook wel. Maar er kleven niettemin toch nadelen aan. Kwaliteit is minder dan lenzen met kleiner bereik, en de relatief grote maximum brandpuntsafstand (200 mm) maakt het objectief ook zwaarder.
      "All rounders" zijn m.i. beter af met een "standaard" zoombereik. 18-50, of 24-70 bijvoorbeeld. Geef wat meer geld uit aan zulke lens, en neem voor die weinige keren dat je toch meer tele wil er een "kit" (bvb. 70-200) lens bij ?

      Comment


      • #4
        Re: All Round lens

        Of neem gewoon een Tamron 17-50 2.8. Heb je een lichsterke en lichte lens, die nog scherp is ook.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: All Round lens

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Of neem gewoon een Tamron 17-50 2.8. Heb je een lichsterke en lichte lens, die nog scherp is ook.
          Heb jij deze lens dan? Ik ga me deze ook binnenkort aanschaffen,twijfel nog een beetje Het zal wel een goede lens zijn voor de toppicstarter maar je mist toch tele-bereik...Ik vond toen met mijn 450D het soms moeilijk om van lens te wisselen. Neem nu bv...een tochtje op de kameel gedaan in Egypte,ik zie me daar niet van lens verwisselen Daarom ga ik me ook nog een compact erbij nemen...

          Ik vind de 18-200mm een goede all-round lens...weegt inderdaad wel meer dan twee appart,maar het gemak van niet wisselen van lens bij sommige gevallen vind ik beter.

          grtz Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: All Round lens

            Ik heb hem niet, maar ik hem een paar uur gebruikt en dacht die toen aan te schaffen, maar heb toen de Nikkor gekocht, veel degelijker. Ik ga morgen de Tamron 28-75 halen voor op mijn D700, die net zo goed schijnt te zijn, maar die verandert tzt waarschijnlijk ook in een Nikkor.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: All Round lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Ik zou gaan voor de 18-200mm van canon...niet de beste maar toch een goede all round lens. Of de Tamron 18-270mm nog veel meer bereik en heb er al goede dingen van gelezen...Twee verschillende lenzen zal iets betere kwaliteit geven...maar op reis heb ik het al ondervonden dat het niet altijd zo vanzelsprekend is om direct van lens te wisselen. Ik had toen op mijn canon 450D de 18-55mm en 55-250mm kitlenzen...

              Heb nu op mijn Nikon D90 de 18-200mm Nikkorlens zitten en ben daar best tevreden van...zeker op vakantie en alledaagse dingen zal ik deze zeker het meest van al gebruiken. Ga me enkel nog lichtsterke lens bijkopen voor als ik op huwelijken en dopen moet trekken in de kerk...

              Succes maar ik zou gaan voor de 18-200 canon.


              Grtz Dirk










              is dat deze lens?

              Comment


              • #8
                Re: All Round lens

                Dus beter deze all round lens dan deze kit?


                Canon EOS 40D + EF-S 17-85mm + EF 70-300mm Kit

                Comment


                • #9
                  Re: All Round lens

                  Of neem gewoon een Tamron 17-50 2.8. Heb je een lichsterke en lichte lens, die nog scherp is ook.
                  Wel daar ben ik het niet mee eens en ik weet dat er hier velen niet mee akkoord zullen zijn maar het is mijn eigen bevinding en het kan inderdaad aan het exemplaar liggen. De scherpte & autofocus waren niet super.

                  Comment


                  • #10
                    Re: All Round lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Of neem gewoon een Tamron 17-50 2.8.
                    Laat dat nu net mijn favoriete lens zijn... . Idd. veel lichtsterkte voor een redelijke prijs. Er wordt beweerd dat er "slechte" tussen zitten... . Als dat zo is dan heb ik geluk gehad wellicht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: All Round lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Ik zou gaan voor de 18-200mm van canon...niet de beste maar toch een goede all round lens. Of de Tamron 18-270mm nog veel meer bereik en heb er al goede dingen van gelezen...Twee verschillende lenzen zal iets betere kwaliteit geven...maar op reis heb ik het al ondervonden dat het niet altijd zo vanzelsprekend is om direct van lens te wisselen. Ik had toen op mijn canon 450D de 18-55mm en 55-250mm kitlenzen...

                      Heb nu op mijn Nikon D90 de 18-200mm Nikkorlens zitten en ben daar best tevreden van...zeker op vakantie en alledaagse dingen zal ik deze zeker het meest van al gebruiken. Ga me enkel nog lichtsterke lens bijkopen voor als ik op huwelijken en dopen moet trekken in de kerk...

                      Succes maar ik zou gaan voor de 18-200 canon.

                      Grtz Dirk


                      Wat kunnen we afleiden uit deze beeldvergelijkingen?
                      De EF-S 18-55 is een middelmatige lens met een relatief flou beeld, maar zonder storende beeldfouten.
                      Het is duidelijk een oude lens.
                      De EF-S 17-85 geeft een slecht beeld bij breedhoek, maar presteert uitstekend bij normaalbereik.
                      De lichtsterkte van de lens is echter beperkt.
                      De EF-S 18-200 is een echte goedkope kitlens: een breed zoombereik, en onscherp op alle gebieden.
                      De EF 55-200 presteert beter dan verwacht voor een kitlens dat als tweede lens verkocht wordt bij de Canon 450D.
                      De EF 28-135 is een goede vakantielens: aanvaardbaar zoombereik en beeldkwaliteit.
                      De Sigma 50-150 is een ideale portretlens: heel lichtgevoelig, beeldscherpte is gemiddeld
                      De EF 70-200 is een buitengewone telelens (met een supersnelle scherpstelling)


                      Voor beginners als mij ist echt moeilijk om een lens aan te schaffen
                      Overal tegenstrijdige revieuws..

                      Comment

                      Working...
                      X