Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

    Ik heb verleden maand op wintervakantie foto's genomen met sneeuw, blauwe lucht en donkere gedeelten en kan geen spoor vinden van PF. Moet er wel bijzeggen dat de foto's niet genomen zijn op 28 mm, maar verder ingezoomd. Als je eens op Dpriview.com, onder Fujitalk, gaat kijken vindt je voorbeelden met PF maar nog veel meer zonder.
    Fuji x 100 f

    Comment


    • #17
      Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

      Nu had ik bijna de knoop doorgehakt en wou ik voor de fujifilm S100fs gaan maar nu zie ik dat dit toestel een jaar (zelfs langer) ouder is en dat voor die prijs er toestellen zijn met hogere optische zoom EN een nog groter lensbereik

      Nu vroeg ik me af: waar verschilt dan deze fujifilm S100fs met bijvoorbeeld

      - Olympus SP 565 UZ
      - Lumix FZ28
      - G10

      Heeft de fujifilm S100fs dan een totaal andere censor als al de andere toestellen?

      Comment


      • #18
        Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

        Ik heb die Fuji S100FS, hier zijn enkele voorbelden van niet bewerkte fotos : http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik heb die Fuji S100FS, hier zijn enkele voorbelden van niet bewerkte fotos : http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/
          Ben je een beetje tevreden van het toestel? Vind eigenlijk dat op een aantal foto's veel purple fringing zit, die erste foto's van die aap bijvoorbeeld, rond de vacht/tegen de vacht aan :s

          Groetjes en bedankt!

          Comment


          • #20
            Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
            Ben je een beetje tevreden van het toestel? Vind eigenlijk dat op een aantal foto's veel purple fringing zit, die erste foto's van die aap bijvoorbeeld, rond de vacht/tegen de vacht aan :s

            Groetjes en bedankt!
            Purple fringing kan je ook softwarematig verhelpen, zelfs de beste lenzen in combinatie met een DSLR hebben er soms last van . . . de foto van de aap is getrokken in tegenlicht op 400 mm . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
              Ben je een beetje tevreden van het toestel? Vind eigenlijk dat op een aantal foto's veel purple fringing zit, die erste foto's van die aap bijvoorbeeld, rond de vacht/tegen de vacht aan :s

              Groetjes en bedankt!

              Oei, dat is jammer. Want zou het toestel graag willen gebruiken om voorwerpen tegen een blauwe achtergrond te trekken...

              Comment


              • #22
                Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                Hier enkele foto's tegen blauwe lucht, niet veel inhoud, gewoon een foto, een herinnering



                Camera Model: FUJIFILM (FinePix S100FS )
                Lens Focal Length: 15,40 mm ()
                Shutter Speed: 1/1700 sec
                F-Number: F8,0
                ISO: 200
                Compensation: EV -67/100



                Lens Focal Length: 27,90 mm ()
                Shutter Speed: 1/800 sec
                F-Number: F8,0
                ISO: 200
                Compensation: EV -33/100
                Fuji x 100 f

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                  Die pf valt precies toch goed mee!!

                  Hoeveel foto's kun je maken per seconde met dit toestel? Net zoals een DSLR de ene na de andere?

                  Groetjes

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                    Hoi Joebat,

                    dietweede foto, is die genomen in La Mongie ??
                    Ik meende het decor te herkennen.

                    Greetzzz

                    Kriss
                    www.kris-sinnaeve.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                      Neen Kriss, die zijn genomen in Val Thorens
                      Fuji x 100 f

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
                        Die pf valt precies toch goed mee!!

                        Hoeveel foto's kun je maken per seconde met dit toestel? Net zoals een DSLR de ene na de andere?

                        Groetjes
                        In (TOP) RAW en de hoogste kwaliteit JPEG 3 fps met een maximum van 3x RAW en 7x JPEG.
                        In LAST 7 (RAW 3) eveneens 3 fps, worden de laatste 7 (JPEG) respectievelijk 3 (RAW) frames opgeslagen zodra de sluiterknop wordt losgelaten.
                        In JPEG 3 MP ongeveer 7 fps met een maximum van 50 frames. Prima te gebruiken om een A4tje te printen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
                          Nu had ik bijna de knoop doorgehakt en wou ik voor de fujifilm S100fs gaan maar nu zie ik dat dit toestel een jaar (zelfs langer) ouder is en dat voor die prijs er toestellen zijn met hogere optische zoom EN een nog groter lensbereik

                          Nu vroeg ik me af: waar verschilt dan deze fujifilm S100fs met bijvoorbeeld

                          - Olympus SP 565 UZ
                          - Lumix FZ28
                          - G10

                          Heeft de fujifilm S100fs dan een totaal andere censor als al de andere toestellen?
                          Ikzelf zit met hetzelfde dilemma! De fotokwaliteit van de Fujifilms S100fs lijkt voor mij meer dan in orde. Langs de andere kant is dit toestel inderdaad al een jaar oud en ook wat aan de grote kant. Andere camera's die ik heb opgemerkt zijn:

                          - Nikon Coolpix
                          - Olympus SP-590 UZ

                          (zie http://www.dpreview.com/reviews/comp...590uz&show=all)
                          Deze zijn beiden juist uit (en dus een jaar recenter), compacter en zelfs nog iets goedkoper. Kan iemand mij een reden geven waarom ik niet één van deze twee zou kopen?

                          Verder heb ik ook vragen bij AA-batterijen. Kan je met de recente versies hiervan evenveel foto's nemen als met een camera met een Li Ion batterij?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 450D / Nikon D60 / fujifilm S100fs

                            Ik bedoelde dus de Nikon Coolpix P90

                            Comment

                            Working...
                            X