Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon450 met welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon450 met welke lens?

    ik wil hondenwedstrijden en voetbalwedstrijden gaan foto graferen.
    ben van plan om een Canon EOS 450D NL+18-55 IS+55-250 IS set te kopen.(is mijn eerste camera) zijn deze lenzen daar geschikt voor?
    of laat ik beter de 55-250 weg en investeer 300€ meer in een 70-200 4L lens

  • #2
    Re: canon450 met welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door mechelaar33 Bekijk bericht
    ik wil hondenwedstrijden en voetbalwedstrijden gaan foto graferen.
    ben van plan om een Canon EOS 450D NL+18-55 IS+55-250 IS set te kopen.(is mijn eerste camera) zijn deze lenzen daar geschikt voor?
    of laat ik beter de 55-250 weg en investeer 300€ meer in een 70-200 4L lens
    Ja, dat zou je beter doen. Maar wat is een 450D NL ?

    Comment


    • #3
      Re: canon450 met welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ja, dat zou je beter doen. Maar wat is een 450D NL ?
      Het resultaat van een copy-paste.

      Comment


      • #4
        Re: canon450 met welke lens?

        Je moet es de zoek functie gebruiken, er zijn meerdere gelijkaardige topics.
        Zolang jij niet indoor trekt, maar in zonnige omstandigheden is er geen probleem. Bij grijs weer zal je denk ik ook problemen hebben.

        Comment


        • #5
          Re: canon450 met welke lens?

          Indoor:
          indoor wedstrijden smeken om lichtsterke lenzen omdat de verlichting in sportzalen doorgaans maar zéér pover is (en totaal ongeschikt voor standaard lenzen)
          aangezien flitsen geen optie is (afstand tot het onderwerp & storen van de wedstrijd) moet je dus lichtsterker glas bekijken...
          persoonlijke aanraders voor indoor: EF 85mm f/1.8, EF 135mm f/2.0L USM, of een 70-200 f/2.8 (al zal deze laatste waarschijnlijk vaak nog niet lichtsterk genoeg zijn)

          Outdoor:
          Als alles outdoor gebeurt onder goede weersomstandigheden zou je er ook al ver komen met een 70-200 f/4 (€ 554,16) om van een afstandje foto's te nemen van de wedstrijden, al is 200mm niet echt veel tele voor een voetbalveld... Deze lens zal beter presteren dan de 50/250mm van canon (de 70-200 f/4 staat bekend als één van de scherpste lenzen van canon), moest je nu ook nog de IS kunnen bestalen (€ 979,18) dan ben je helemaal gesteld...

          In theorie is het mogelijk om de 70-200 f/4 te gebruiken in combinatie met een 1.4 teleconverter zodat je telebereik groter word (156-448mm) en je dus "dichter" bij je onderwerp geraakt. In praktijk heb je dan wel goede lichtomstandigheden nodig en zal je wel *iets* van kwaliteit inboeten (ik meen dat je toestel moeilijker focust, en dat de optische kwaliteit er ook niet op vooruit gaat).

          Koop zowieso de zonnekap er ook bij voor welke tele je ook kiest.

          De "betere" keuze voor voetbal outdoor is volgens mij een 70-200 f/2.8 (€ 1168,31 ) + 1.4 Teleconverter (€ 318,26 ), dan kom je op je crop toestel toch al uit op 200mm*1.6 (crop) * 1.4 (TC) = 156-448mm equivalent, bij een vast diafragma van f/4... dit komt spijtig genoeg ver boven je prijsklasse uit (een EF L 100-400 zou dan goedkoper zijn, maar deze is zeker niet lichtsterk en is indoor voor bewegende onderwerpen totaal onbruikbaar).

          Hier kan je nog enkele reviews terugvinden van de kitlens

          minpunten aan de 55-250mm:
          - Rotating Front Element
          - it is at least f5.6 at the 250mm. So you will need the image stabilizer and a high ISO most times for hand-held.
          - not as quiet or fast as USM
          - manual focus ring rotating during focusing.
          Last edited by RikH; 10 februari 2009, 13:17.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment

          Working...
          X