Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 1000D vs 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 1000D vs 450D

    Ik kom er niet echt uit, 450D of de 1000D.

    Als je de specs bekijkt is er niet zoveel verschil en hoe meer reviews ik lees hoe minder ik kan beslissen. Volgens sommige tests zou de beeldkwaliteit van de 1000 zelfs beter zijn door het kleinere aantal pixels op dezelfde oppervlakte. de 450 is dan weer sneller.
    Er is toch een prijsverschil van 150 euro, waarvoor je toch enkele accessoires hebt.

    Ik heb ook niet zo heel veel ervaring en het zou de eerste dslr zijn die ik koop.
    Canon ligt het beste in de hand en zal ik dus 1 van die 2 kopen.
    De bedoeling is om een allround toestel te hebben, kinderen, vakantie en af en toe wielerwedstrijden.

    Graag jullie mening

  • #2
    Re: EOS 1000D vs 450D

    De 450D is een toestel met een zeer hoge gebruikerstevredenheid (bv fredmiranda) en de beste in zijn reeks

    Schrap in nutteloze of te dure "accessoires" zoals filters (om de beeldkwaliteit te verminderen), grips (om stoer te doen), reservebatterij van Canon (koop een no-name on-line), snelle geheugenkaartjes voor pros (idem), goedkoop statief (wordt nooit gebruikt) enz en koop de beste body die je kan kopen, dus een 450D ipv een 1000D

    Dat accessoire kan je volgende maand nog bijkopen, die extra feature waarover je zal twijfelen niet
    Last edited by palombian; 9 februari 2009, 20:10. Reden: quote verwijderd wegens overbodig

    Comment


    • #3
      Re: EOS 1000D vs 450D

      Ik heb nu 2 maand mijn canon 450D en zeer tevreden mens hiermee..
      Had getwijfeld tussen nikon D60 en canon 450D, deze lag me gewoon beter in de hand en werkte gemakkelijker.. maar dat zal van mens tot mens afhangen (voor ik hier vanalles naar mij krijg gegooid )

      Comment


      • #4
        Re: EOS 1000D vs 450D

        voor "gelegenheids" fotografie zal de 1000 zeker voldoen

        kies voor de 450 in volgende gevallen :
        - als je niet graag gezien wordt met een "instap" model
        - als je bereid bent om 40 % meer uit te geven voor een iets groter scherm, een iets grotere zoeker, 2 extra scherpstelpunten voor actiefoto's, wat meer foto's per seconde...en een iets betere afwerking : rubber grip, degelijker knopjes, ...

        hido

        Comment


        • #5
          Re: EOS 1000D vs 450D

          Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
          2 extra scherpstelpunten voor actiefoto's,
          Kan je deze dan alleen voor actie foto's gebruiken?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: EOS 1000D vs 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
            voor "gelegenheids" fotografie zal de 1000 zeker voldoen

            kies voor de 450 in volgende gevallen :
            - als je niet graag gezien wordt met een "instap" model
            - als je bereid bent om 40 % meer uit te geven voor een iets groter scherm, een iets grotere zoeker, 2 extra scherpstelpunten voor actiefoto's, wat meer foto's per seconde...en een iets betere afwerking : rubber grip, degelijker knopjes, ...

            hido
            Ik heb de 2 toestellen bij mediamarkt in de handen gehad.
            Het verschil van scherm grote, de rubber grip valt nogal mee, voor mij is dat niet echt nodig. Op de knopjes heb ik niet echt gelet.
            Maar omdat ik geen ervaring heb met dslr's, vraag ik mij af of de 2 extra scherpstelpunten veel verschil gaan maken, of die de meerkost van 150 euro waard zijn.

            De 450D schiet 3.5fps en de 1000D 3fps, volgens mij kan je die bijna verwaarlozen en dus dat is niet echt een reden om voor de 450 te keizen.
            Volgens de site van Canon zijn die wel in JPEG, ik weet niet of het even snel kan gaan in RAW formaat.

            De 1000D zal wel een goed toestel zijn, heeft immer de EISA award gekregen voor de consumer camera
            Zijn er boven de genoemde verschillen nog andere.

            Comment


            • #7
              Re: EOS 1000D vs 450D

              velen gebruiken zelfs maar 1 scherpstelpunt
              zo weten ze tenminste zeker waarop scherp gesteld wordt.



              De 1000 d is de echte instapper en biedt de beste prijs-kwaliteit

              Ofwel blijft het een hobby en zal hij zeker voldoen.

              Ofwel wordt het een passie en zal de 450 d waarschijnlijk ook niet meer voldoen ( misschien wil je dan liever een 40 of 50d )

              Mijn gedacht : neem de 1000 d en investeer in lenzen

              hido

              Comment


              • #8
                Re: EOS 1000D vs 450D

                Het is uiteindelijk de 450D geworden.
                Ik was vetrokkennaar fotorubens met het idee van de 1000D met een 18-55 en 55-200 paket te kopen.
                Ik heb daar echt goed ontvangen en heb een goede uitleg gekregen
                Blijkbaar is er toch redelijk wat verschil van kwaliteit met de 1000D
                De 1000D zou veel technologie hebben van de 400D terwijl de 450D recentere technologie heeft.
                Volgnes de verkoper zou ook de beeldsensor bij de 450D beter zijn.
                Maar dat was niet waarom ik de 450D gekozen heb

                Maar omdat de lezen eigenlijk het belangrijkste zijn heb ik toch gekozen voor IS lenzen, wat volgens hun echt veel verschil maakt.
                De 1000D in pakket met IS lenzen verkopen ze niet, je moet deze appart kopen en als je dan het sommetje maakte 1000D+18-55 IS + 55-250 IS was ongeveer dezelfde prijs als het het pakket 450D+18-55 IS+55-250IS.
                Snel gekozen dus.

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 1000D vs 450D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
                  Het is uiteindelijk de 450D geworden.
                  Ik was vetrokkennaar fotorubens met het idee van de 1000D met een 18-55 en 55-200 paket te kopen.
                  Ik heb daar echt goed ontvangen en heb een goede uitleg gekregen
                  Blijkbaar is er toch redelijk wat verschil van kwaliteit met de 1000D
                  De 1000D zou veel technologie hebben van de 400D terwijl de 450D recentere technologie heeft.
                  Volgnes de verkoper zou ook de beeldsensor bij de 450D beter zijn.
                  Maar dat was niet waarom ik de 450D gekozen heb

                  Maar omdat de lezen eigenlijk het belangrijkste zijn heb ik toch gekozen voor IS lenzen, wat volgens hun echt veel verschil maakt.
                  De 1000D in pakket met IS lenzen verkopen ze niet, je moet deze appart kopen en als je dan het sommetje maakte 1000D+18-55 IS + 55-250 IS was ongeveer dezelfde prijs als het het pakket 450D+18-55 IS+55-250IS.
                  Snel gekozen dus.
                  proficiat en laat nu maar die foto's komen
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 1000D vs 450D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
                    Het is uiteindelijk de 450D geworden.
                    Ik was vetrokkennaar fotorubens met het idee van de 1000D met een 18-55 en 55-200 paket te kopen.
                    Ik heb daar echt goed ontvangen en heb een goede uitleg gekregen
                    Blijkbaar is er toch redelijk wat verschil van kwaliteit met de 1000D
                    De 1000D zou veel technologie hebben van de 400D terwijl de 450D recentere technologie heeft.
                    Volgnes de verkoper zou ook de beeldsensor bij de 450D beter zijn.
                    Maar dat was niet waarom ik de 450D gekozen heb

                    Maar omdat de lezen eigenlijk het belangrijkste zijn heb ik toch gekozen voor IS lenzen, wat volgens hun echt veel verschil maakt.
                    De 1000D in pakket met IS lenzen verkopen ze niet, je moet deze appart kopen en als je dan het sommetje maakte 1000D+18-55 IS + 55-250 IS was ongeveer dezelfde prijs als het het pakket 450D+18-55 IS+55-250IS.
                    Snel gekozen dus.
                    Proficiat met je toestel. Nu nog de batterij opladen en aan het werk. Veel plezier
                    en natuurlijk prachtige foto's ermee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 1000D vs 450D

                      krispol,
                      toch even nagezien
                      bij het konijn : d 1000 met is lens = 432 + 55/250 is lens vorr 243 = 675
                      de 450 met de kit kost 819
                      volgens mij is dat toch niet "ongeveer" hetzelfde
                      het is wel minder maar toch nog 144 euro voor de body



                      hido

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 1000D vs 450D

                        Je hebt inderdaad gelijk.
                        Ik ben bij fotorubens geweest en daar hebben ze de 1000D met 15-55 IS kit niet.

                        Comment

                        Working...
                        X