Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Oly. E-330 en E-520 in praktijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil Oly. E-330 en E-520 in praktijk.

Je hebt helemaal gelijk dat zuiko de belangrijkste reden is om een Olympus tekopen
    Ik heb zelf een 14-54 ,50-200 en 50 mm gehad
    Die zijn kwa glas zeker niet minder dan top lenzen van andere merken
    En dan heeft Zuiko nog betere
    Maar het gebrek aan DR was voor mij zo'n nadeel
    En ik had altijd ruzie met mijn printer wegens de beeldverhouding
    Ik zou Olympus aanraden, ga eens lenzen maken voor nikon en canon en laat de body's aan die merken over

Comment

Of breng een camera uit met een betere sensor... Een E-30 me Super CCD EXR, ik zou niet nee zeggen... Fuji heeft toch mee het 4/3's ondertekend voor iets, nietwaar?
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
        Bij Olympus ben je natuurlijk bij het verkeerde adres als je het wil redden met bestaand licht. Een statief helpt natuurlijk in combinatie met langere sluitertijden.
        Zelfs de gloednieuwe E30, met veel toeters en bellen, kent ook nog het ruisprobleem vanaf iso800.
        D
        Tjonge, wat negatief.
        Ik ken niet de E-30 of andere, alleen de E-1 en de E-3.
        De E-3 is een héél stuk verbeterd tov de E-1.
        En wat zeg je...niet fotograferen met bestaand licht met Olympus, nou wel degelijk hoor.
        Geloof je het niet...kijk eens op mijn blog en op mijn site voor voorbeelden (Bonte avond).
        Op mijn blog heb ik er de exif gegevens bijstaan.

De laatste serie foto's die op mijn site staan zijn allemaal uit de hand gemaakt op 200mm (400mm analoog)
        Die van de Lieropse artiesten (Bonte Avond) bedoel ik.
        Last edited by Peer; 20 februari 2009, 17:57.
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
        http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Tja, er zit natuurlijk een kern van waarheid in.Ik vind echter wel dat er hier een loopje met die waarheid genomen word en het lijkt een beetje op zwart-kijken. Ik ben zelf al jaren een Olympus-fan, maar ik had er tot voor kort nog geen. Ik twijfel dan ook al jaren om er eentje aan te schaffen en dat komt mede door dit soort, uit het verband gerukte waarheden die in forums en reviews geuit worden. Als we het verhaal nu eens omdraaien?

Olympus heeft het als pionier aangedurfd om een geheel eigen systeem op de markt te zetten en dit door te ontwikkelen. Er zijn inmiddel prachtige lenzen, die niet onder doen voor de concurrentie! Zij waren de eerste met een anti-stof filter, waar de anderen er nu achteraan hobbelen, zonder dat ze een gelijke kwaliteit van stof-filtering halen! Olympus was de eerste met een liveview optie, de anderen hebben het inmiddels ook, maar bij Olympus is deze functie veel beter bruikbaar in de praktijk! Bij olympus zijn alle lenzen verzekerd van een stabilisatie die bewezen heeft, net zo goed te werken als een stabilisatie in de lenzen van andere makelaardij! De ergonomie van Olympus-body's steekt met kop en schouder boven die van de concurrentie uit! En de nieuwe Olympus E-30 toont aan dat de ontwikkeling bij Olympus zeker niet stil staat en ze vrolijk door ontwikkelen.

De enige juiste punten zijn, dat Olympus-sensoren duidelijk meer ruis ontwikkelen bij hoge iso-waardes, maar als ik deze dan niet, of nauwelijks nodig heb? Dat het moeilijker is om de scherpte/diepte te doseren en dat de DR minder is!

Ik persoonlijk denk dat Olympus op korte termijn een enorme voorsprong gaat nemen op de concurrerende body's. Door de lancering van de E-30 kunnen we volgens mij heel goed zien waar Olympus naar toe gaat. Olympus heeft een nieuwe sensor, een snelle(re) autofocus, art-filters die het de fotograaf makkelijker willen maken, een vernieuwde 14-54mm lens, waardoor deze camera volgens mij eigenlijk amper onder doet voor de E-3 en bewust "klein" gehouden is. Dit wekt dan ook bij mij de indruk dat de opvolger van de E-3 enorm veel meer gaat kunnen dan het huidige topmodel en dat deze al min of meer op de plank ligt.

Ik weet niet waarom, maar ik hou vertrouwen in Olympus. Ze laten zien met een nieuwe sensor bezig te zijn en dat lijkt me dan niet voor niets. Zij richten zich op de fotograaf die een bruikbaar stuk gereedschap nodig heeft, waarmee hij zonder veel poespas, een goed bruikbare foto rechtstreeks uit zijn body kan verkrijgen. Zonder dat men nog uren achter PhotoShop moet kruipen.

Niet alles wat minder marktaandeel heeft, is per defenitie slechter dan de grote jongens. Of ze het gaan redden is maar helemaal de vraag, maar het is uiteindelijk de moeite waard om erin te geloven. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik straks enkel nog de keuze ga krijgen tussen Canon of Nikon. Dat maken we in andere branches al veel te vaak mee en het komt de kwaliteit op de lange termijn niet ten goede.

Groeten,

Rene

Comment

Hallo,

Is deze E-520 dual kit lens 14-42mm, 40-150mm volgens jullie geschikt om vliegtuigen te gaan spotten? Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daveken Bekijk bericht
              Hallo,

Is deze E-520 dual kit lens 14-42mm, 40-150mm volgens jullie geschikt om vliegtuigen te gaan spotten? Alvast bedankt!
              Als ze heel dicht bij je langs vliegen wel
              Zonder gekheid ,ik denk dat je moet gaan denken in iets met wat meer lengte
              Misschien de 70-300 zuiko
              Er zijn ook wel winkels die een kit verkopen met de 14-42 en de 70-300 lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rwmschei Bekijk bericht
                Tja, er zit natuurlijk een kern van waarheid in.Ik vind echter wel dat er hier een loopje met die waarheid genomen word en het lijkt een beetje op zwart-kijken. Ik ben zelf al jaren een Olympus-fan, maar ik had er tot voor kort nog geen. Ik twijfel dan ook al jaren om er eentje aan te schaffen en dat komt mede door dit soort, uit het verband gerukte waarheden die in forums en reviews geuit worden. Als we het verhaal nu eens omdraaien?

Olympus heeft het als pionier aangedurfd om een geheel eigen systeem op de markt te zetten en dit door te ontwikkelen. Er zijn inmiddel prachtige lenzen, die niet onder doen voor de concurrentie! Zij waren de eerste met een anti-stof filter, waar de anderen er nu achteraan hobbelen, zonder dat ze een gelijke kwaliteit van stof-filtering halen! Olympus was de eerste met een liveview optie, de anderen hebben het inmiddels ook, maar bij Olympus is deze functie veel beter bruikbaar in de praktijk! Bij olympus zijn alle lenzen verzekerd van een stabilisatie die bewezen heeft, net zo goed te werken als een stabilisatie in de lenzen van andere makelaardij! De ergonomie van Olympus-body's steekt met kop en schouder boven die van de concurrentie uit! En de nieuwe Olympus E-30 toont aan dat de ontwikkeling bij Olympus zeker niet stil staat en ze vrolijk door ontwikkelen.

De enige juiste punten zijn, dat Olympus-sensoren duidelijk meer ruis ontwikkelen bij hoge iso-waardes, maar als ik deze dan niet, of nauwelijks nodig heb? Dat het moeilijker is om de scherpte/diepte te doseren en dat de DR minder is!

Ik persoonlijk denk dat Olympus op korte termijn een enorme voorsprong gaat nemen op de concurrerende body's. Door de lancering van de E-30 kunnen we volgens mij heel goed zien waar Olympus naar toe gaat. Olympus heeft een nieuwe sensor, een snelle(re) autofocus, art-filters die het de fotograaf makkelijker willen maken, een vernieuwde 14-54mm lens, waardoor deze camera volgens mij eigenlijk amper onder doet voor de E-3 en bewust "klein" gehouden is. Dit wekt dan ook bij mij de indruk dat de opvolger van de E-3 enorm veel meer gaat kunnen dan het huidige topmodel en dat deze al min of meer op de plank ligt.

Ik weet niet waarom, maar ik hou vertrouwen in Olympus. Ze laten zien met een nieuwe sensor bezig te zijn en dat lijkt me dan niet voor niets. Zij richten zich op de fotograaf die een bruikbaar stuk gereedschap nodig heeft, waarmee hij zonder veel poespas, een goed bruikbare foto rechtstreeks uit zijn body kan verkrijgen. Zonder dat men nog uren achter PhotoShop moet kruipen.

Niet alles wat minder marktaandeel heeft, is per defenitie slechter dan de grote jongens. Of ze het gaan redden is maar helemaal de vraag, maar het is uiteindelijk de moeite waard om erin te geloven. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik straks enkel nog de keuze ga krijgen tussen Canon of Nikon. Dat maken we in andere branches al veel te vaak mee en het komt de kwaliteit op de lange termijn niet ten goede.

Groeten,

Rene
                e hebt gelijk ,ze bedenken daar nog wel eens wat nieuws
                En de grote merken huppelen daar een beetje achteraan kwa innovaties
                Dus het zou goed zijn als ze het zouden redden
                Maar puntje blijft de ruis en de beperkte DR ten opzichte van de "grote twee)
                En die prijs van die E30 ,dat kan echt niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rwmschei Bekijk bericht
                  Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik straks enkel nog de keuze ga krijgen tussen Canon of Nikon. Dat maken we in andere branches al veel te vaak mee en het komt de kwaliteit op de lange termijn niet ten goede.
                  Daar ga ik nu eens volledig mee akkoord...!
                  http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                  X