Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen op wintersport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen op wintersport

    Hallo,

    Vrijdag ga ik op wintersport in de Dolomieten, waar nu zo'n 250 cm sneeuw ligt, dus hoop ik er mooie landschap foto's te gaan maken met mijn groothoek, maar hoe goed kan de camera tegen kou? Ik neem hem in een kleine tas en die weer in een grote rugtas mee de berg op, en als ik dan foto's maak, laat ik hem er niet te lang uit, maar dan gaat ie van de kou de warmte weer in. Kan dat wel? En is het sowieso warm genoeg in die tassen?

    Groet Thijs
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Fotograferen op wintersport

    Normaal moet dat goed lukken hoor. Ik had vorig jaar mijn tas niet mee, heb de camera dan maar in een handdoek gewikkeld en zo in een gewone rugzak. Géén enkel probleem mee gehad. Moest de batterij ineens toch leeg zijn, dit is dan door de koude, even warm wrijven kan dan ook helpen.
    Let wel, met de sneeuw, belichting aanpassen!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen op wintersport

      Als er iets is dat niet werkt zal 't je batterij zijn.
      Een vriend van me is naar lapland geweest, en bij -35°C ging zijn D70 ook niet meer.
      Oplossing is je batterij regelmatig op te warmen, of er 2 voorzien waarvan er 1 in je broekzak zit.
      Wanneer de batterij in je toestel weigert te werken, vervangen door de batterij in je broekzak. De koude kan weer opwarmen, en de warme kan afkoelen in je toestel.

      groeten,

      nayy

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen op wintersport

        Maar kan het dus geen kwaad dat die snel van warm naar koud gaat?
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen op wintersport

          Beste!

          zeeer goede keuze voor de dolomieten hoor, vorig jaar ook geweest! Prachtig uitzicht, vooral 's avonds zie je de bergen zo wat oranje uitslaan door de zon, super gewoon! Voor de rest zeker eens de Sella Ronda proberen. Echt geweldig!

          Ik heb vorig jaar mijn compactje meegedaan, omdat ik toen nog geen DSLR had. Ik vertrek volgende week vrijdag ook op skireis, en laat mijn DSLR (450D+18-200) zeker niet liggen, en neem deze op de pistes zeker ook mee

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen op wintersport

            warm naar koud: geen probleem (batterijen gaan wel sneller leeg bij koud weer)
            koud naar warm: opletten!!!!!

            je laat je toestel best een uurtje in je tas zitten als je terug binnenkomt (je steekt het er dus in VOOR je binnen gaat) zodat het rustig kan acclimatiseren. Anders heb je kans op condens, wat kortsluiting kan veroorzaken en het is dan sowieso niet mogelijk foto's te maken (lens zal ook aangedampt zijn).

            batterijen steek je in je broekzak, binnenzak van je jas, of als het echt koud is in de onderbroek.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: Fotograferen op wintersport

              Dus bij koud naar warm, van buiten in het hotel of restaurant een uurtje erin laten. En kan het kwaad als ik een bijv. een halfuurtje binnen ben, en dan weer naar buiten ga?

              In de onderbroek hihi
              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Fotograferen op wintersport

                Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                Dus bij koud naar warm, van buiten in het hotel of restaurant een uurtje erin laten. En kan het kwaad als ik een bijv. een halfuurtje binnen ben, en dan weer naar buiten ga?

                In de onderbroek hihi
                jep, zelfs al ben je maar 30seconden binnen met je camera in de handen of rond je nek... instant condensing

                niet goed dus
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograferen op wintersport

                  Nee ik bedoel, dat ik hem een halfuurtje wel in mijn tas laat en binnen ben, en dan weer naar buiten ga, zonder hem eruit te halen.
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograferen op wintersport

                    Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                    Nee ik bedoel, dat ik hem een halfuurtje wel in mijn tas laat en binnen ben, en dan weer naar buiten ga, zonder hem eruit te halen.
                    das geen probleem
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograferen op wintersport

                      van binnen (in een verwarmt gebouw) naar buiten is geen probleem, andersom wel
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment

                      Working...
                      X