Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat te kopen voor foto's in zwembaden - turnzalen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat te kopen voor foto's in zwembaden - turnzalen ?

Oorspronkelijk geplaatst door yomite Bekijk bericht
    Ik zoek ook een camera om goede foto's te kunnen maken in een sporthal. Nu heb ik een 400D + 24-70 2.8 lens. Om hogere sluitersnelheden te krijgen gebruik ik ISO1600. Maar dat heeft weer heel veel ruis tot gevolg.

Nu heb ik gekeken naar de foto's die hier gelinkt werden
    (http://matthias.photography.dreamhos...=1HN3I0049.JPG)
    Jammer genoeg staan daar geen ISO instellingen bij.

Eerst hoopte ik dat de 50D een hele verbetering zou zijn, maar nu lees ik dat deze camera slecht om kan gaan met de ruis op de hogere ISO instellingen

Welke camera kan snellere foto's maken met een acceptabele ruis in een sporthal.
    (soms dus foto's van af de tribune, vaker echter foto's vlak naast de matten)
    alle foto's van de volleybal (heel de reeks hier te bekijken) zijn getrokken op iso 1250 met een canon 1DmkII

de ruis op dat niveau vind ik nog heel aanvaardbaar. bovendien vind ik dat de 1DmkII echt wel enorm "mooie" ruis oplevert. Zeker als ik hem vergelijk met mijn 40D, dewelke qua ruis prestaties zowat aan de 50D gewaagd is denk ik

AF en algemene snelheid van de 1DmkII is sowieso superieur aan gelijk welk ander Canon toestel (behalve het wegschrijven naar CF kaart, wat wel trager gaat dan de moderne toestellen)
    5DmkIII en wat glas

Comment

De 1DmkII valt een beetje ver buiten het geen wat ik kan uitgeven. Jammer genoeg.
      Ik zou heel erg blij zijn met de resultaten die jij bereikt

Wat zou, gezien jouw ervaring, een betere keuze zijn? De 5DmkII of de 50D?
      Last edited by yomite; 12 februari 2009, 12:45.

Comment

@ Yomite

Ikzelf gebruik Nikon maar heb al wel heel wat meegelezen van discussies over Canon.

En als ik van jou was voor de doeleinden dat jij het wilt gebruiken zou ik gaan voor de 50D icm de 70-200mm 2.8 L USM. En ben je nog goedkoper dan alleen en 5DmkII body.

mvg
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
          @ Yomite

Ikzelf gebruik Nikon maar heb al wel heel wat meegelezen van discussies over Canon.

En als ik van jou was voor de doeleinden dat jij het wilt gebruiken zou ik gaan voor de 50D icm de 70-200mm 2.8 L USM. En ben je nog goedkoper dan alleen en 5DmkII body.

mvg
          Dank je wel Willem,
          De 70-200 2.8 heb ik al. Het gaat zich dus puur om de camera. Dat scheelt gelukkig.
          Ik heb al heel wat internet pagina's gelezen. Er wordt veel geklaagd over de ruis van de 50D. Dat die camera erg slecht kan om gaan met de ruis op de hogere ISO instellingen en die heb ik net nodig. De 50D is gelukkig heel wat goedkoper geworden, maar het is te veel geld om dadelijk tot de ontdekking te komen dat de 50D net niet doet, wat ik wil/nodig heb.

Comment

Ik heb een 40D en ik heb al een paar keer foto's getrokken van mijn dochter in het zwembad... indoor is indoor en daar kan je niks aan veranderen. Een kwalitatief 2.8 objectief helpt wel. En een body die hogere ISO aankan is ook wel meegenomen, maar da's dan eerder naar actiefoto's in het zwembad toe...
            Helaas heb ik mijn 5D Mark II nog niet... maar zodra ik die heb, laat ik weten of het verschil echt groot is...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              hoge luchtvochtigheid en metalen?

Wat met inox, magnesium,... of met een regenbui buiten?

Wat ik het meest storend vvind, is dat je glas eerst moet accomoderen, en net asl een bril aandampt als je van buiten komt bij deze temperaturen. Verder de kleur... emtal dat water en de meestal "voze" omgeving ook niet zo evident. Daar maakte ik me meer zorgen over dan over een beetje vochtige lucht aan mijn toestel.
              Ik zal eens een trukje leren:
              Hoe kan je vermijden dat je lenzen of brillenglazen aandampen ?
              Simpel.
              Los in lauwarm water (een kom) overdadig waspoeder op - niet sparen aub.
              Dompel een zakdoekje ed. in deze oplossing en laat één uur staan;
              Hang daarna, deze zakdoek te drogen zonder spoelen of uitwringen.
              Als het zakdoekje droog is, poets je je glas/filter ermee

Ome Kaat
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driverkeppe Bekijk bericht
                Matthias ;

Mooie foto's van de waterpolo , een klein vraagje wat versta jij onder
                dicht genoeg bij het zwembad.
                Wat dat is meestal wel een probleem hoor , niet bij de kleinere wedstrijden ,
                maar dit weekend waren het de vlaamse jeugdkampioenschappen in Antwerpen en dan
                mag je in de tribunes plaatsnemen.
                Een ouder had daar een D200 mee met lens 18-200 van Nikkon laten we zeggen dat het
                doenbaar was tot baan vijf maar 1 tot 4 de verste dus was er al enorm veel ruis te zien.
                De kleuren gaan dan naar het bruine toe. Wat een verschil als ik dan jouw foto's zie.
                Als ik nu om te beginnen de kit D90 met daarin 18-105 en 70-200 zou kopen ( kost +/-1300 €) ben ik daar iets mee ? en dan kijken voor die F1.8 85 mm , ik weet niet wat die kost vandaar.

oef zal er nog slapeloze nachten van kregen .

Alain.
                Dat er enorm veel ruis te zien was ligt niet zozeer aan het toestel maar wel aan de 18-200 F/3.5-5.6 lens.
                Deze is namelijk niet lichtsterk en op 200 mm zit ja al op 5.6 is 3 x minder licht dat binnenkomt dan een F/2.8 (wat bij auto iso ISO 1600 geeft ipv iso 400)

Niet alleen de mm zijn belangrijk bij een lens maar ook die erachter worden vermeld.
                Uw combinatie van een D90 en een 70-200 voor 1300 euro daar zal die 70-200 wel geen F/2.8 zijn denk ik en gaat dus geen betere foto's leveren dan die ouder met de D200 en haar 18-200 lens .

Zoals gezegd 70-200 F/2.8 met body naar keuze.
                D90 kan ook flimpjes maken wat handig kan zijn soms
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Dat er enorm veel ruis te zien was ligt niet zozeer aan het toestel maar wel aan de 18-200 F/3.5-5.6 lens.
                  Deze is namelijk niet lichtsterk en op 200 mm zit ja al op 5.6 is 3 x minder licht dat binnenkomt dan een F/2.8 (wat bij auto iso ISO 1600 geeft ipv iso 400)
                  je hebt volledig gelijk, maar ik moest toch even raar kijken als ik je eerste zinnetje las zonder het tweede te zien
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                  X