Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeld blijft zwart bij aanzetten camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beeld blijft zwart bij aanzetten camera

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Als ik mijn Canon powershot S2 IS aanzet en ik klap het beeldscherm open, dan blijft het beeld zwart. Wel zie ik de diverse pictogrammen op het scherm.
    Ook kan ik een foto maken maar deze is zwart.
    De flitser werkt ook wel gewoon.
    Het komt er dus op neer dat ik geen beeld heb. Het enige beeld is zwart.
    Wie oh wie heeft een idee wat dit gebrek kan zijn????????

Re: beeld blijft zwart bij aanzetten camera

Er zit toch geen dop op je lens?
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Er zit toch geen dop op je lens?

Nee hoor ben echt niet dom
      Ook de batterijen zijn volgeladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marina1963 Bekijk bericht
        Nee hoor ben echt niet dom
        Ook de batterijen zijn volgeladen
        Daar hoef je niet dom voor te zijn, dit kan echt de "besten" wel eens overkomen, hoor.
        Misschien eens de batterijen en geheugenkaart eruit halen, toestel resetten en morgen
        nog eens proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Daar hoef je niet dom voor te zijn, dit kan echt de "besten" wel eens overkomen, hoor.
          Misschien eens de batterijen en geheugenkaart eruit halen, toestel resetten en morgen
          nog eens proberen.
          Heb er al nieuwe batterijen in gedaan.
          Nieuwe ongebruikte geheugenkaart er ook al in gedaan
          En ja heb hem ook al geresset
          Maar helaas zonder resultaat

Comment

alles werkt, behalve dat heen beeld krijgt. De logica vertelt me dat het wel eens je sensor zou kunnen zijn die de geest gegeven heeft. Hopelijk niet, maar ik denk dat je 'm best eens naar de winkel doet voor je er zelf aan gaat zitten prutsen. Heb al menig maal gehoord dat sensors gratis vervangen worden, zelfs buiten de garantieperiode (wil je hier natuurlijk geen valse hoop mee geven).

grt,
            Raf
            Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
              alles werkt, behalve dat heen beeld krijgt. De logica vertelt me dat het wel eens je sensor zou kunnen zijn die de geest gegeven heeft. Hopelijk niet, maar ik denk dat je 'm best eens naar de winkel doet voor je er zelf aan gaat zitten prutsen. Heb al menig maal gehoord dat sensors gratis vervangen worden, zelfs buiten de garantieperiode (wil je hier natuurlijk geen valse hoop mee geven).

grt,
              Raf
              Dank je

Ik heb de hel zondag en nu vanmorgen dus ook op internet zitten zoeken naar een oplossing
              Maar het blijkt dat er idd iets mis kan zijn met de CCD ( geen idee wat het precies inhoud)
              Canon heeft dat ook op haar site erkent.
              Als je je toestel ter reparatie aanbied gaan ze dit kostenloos herstellen. Mocht herstel niet mogelijk zijn krijg je waarschijnlijk een nieuw toestel.
              De winkels zijn hier straks open om 13.30.
              Ga mijn toestel dus gelijk wegbrengen
              En dan maar eens afwachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marina1963 Bekijk bericht
                Dank je

Ik heb de hel zondag en nu vanmorgen dus ook op internet zitten zoeken naar een oplossing
                Maar het blijkt dat er idd iets mis kan zijn met de CCD ( geen idee wat het precies inhoud)
                Canon heeft dat ook op haar site erkent.
                Als je je toestel ter reparatie aanbied gaan ze dit kostenloos herstellen. Mocht herstel niet mogelijk zijn krijg je waarschijnlijk een nieuw toestel.
                De winkels zijn hier straks open om 13.30.
                Ga mijn toestel dus gelijk wegbrengen
                En dan maar eens afwachten
                http://www.canon.nl/About_Us/News/Co...r_2005_CCD.asp

Zoals je het probleem beschrijft lijkt het mij eerder de E18-error te zijn.

Ik herken het alvast en heb het tijdje terug meegemaakt dat m'n Powershot (A75) ook eerst een blanco scherm gaf en later pas het beeld begon te 'scramblen'.
                De kleuren werden onnatuurlijk, de resultaten echt flauw, onscherp en hoe erger het werd hoe meer distortion er op de foto's kwam te zitten.

De vastgelegde foto's bekijken lukt dan weer zonder probleem.
                Klopt?

Wanneer je dan gaat zoeken op het net kom je tot de vaststelling dat Canon de E18-error niet hersteld.
                Er bestaan wel wat sites die verder problemen aanhalen van Canon-toestellen welke een E18 hebben weer gegeven alsook plaatsen die een voorstel doen om de camera's te gaan ontmantelen. <zucht>
                Kijk eens op onderstaande link waar je ook andere de symptonen zal ontdekken.

http://blogs.yucs.org/~dwallach/2004...r_instruc.html

Google maar eens op "Canon Powershot E-18 Error Code".

Bubaai
                Sam.
                FLIKR
                Canon 550D * Canon ef 70-300mm f 4-5.6 is usm * Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 is - Canon 430 EX II Speedlite * Canon SX10-IS

Comment

Working...
                X