Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D of 40D in Yellowstone in combi met canon 100-400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350D of 40D in Yellowstone in combi met canon 100-400

Deze zomer trek ik naar Yellowstone. Ik heb met reeds de canon 100-400L aangeschaft om de beestjes in beeld te brengen. Ik heb ook de tamron 17-50 2.8 en de sigma 10-20. Als body gebruik ik de canon 350D. Nu heb ik hier en daar reeds gelezen dat ik beter zou overstappen naar een xxD. Redenen: beter kwaliteit op hogere ISO, meer fps (beesten poseren nl niet echt). Maakt dit echt zo'n verschil?
    2de hands komt de 40D uit op rond de 550 euro wat binnen mijn budget zit! Het zou kunnen dat ik nog een 1.4x converter koop voor op de 100-400. Werkt dit goed op de 350D of zit ik beter bij de 40D?

alvast bedankt,

Piet
    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Re: 350D of 40D in Yellowstone in combi met canon 100-400

Hou er rekening mee dat de TC op de 100-400 op een xxxd of xxd body geen AF meer heeft omdat je boven de f5.6 uitkomt ! Dus alleen nog maar manual focus, wat me niet echt nuttig lijkt voor snelle vogeltjes

Ik had vroeger de 70-200 f/2.8 L IS USM gekocht op mijn 350D, en dat lukte prima voor panning shots, een trefkans van ongeveer 50/50 ... maar de 40D stelt een stuk sneller scherp, mijn trefkans is nu bijna 90%.

De AF snelheid van de 40D is een stuk sneller dan de 350D, ik heb mijn oude 350D nog altijd (krijg er toch veel te weinig voor 2e hands) dus ik kan het naast elkaar vergelijken, de 40D is gewoon sneller ... punt uit. Ik heb ondertussen ook de 100-400 en de AF snelheid op de 40D is nog altijd sneller dan die van de 350D, nu die 6.5 fps gebruik ik niet echt, maar het is mooi meegenomen he.

Ik vind de 40D tov de 350D zo'n stuk beter dat ik ondertussen zelfs 2 40D's heb, voor wat die tegenwoordig nieuw kost (heb mijn eerste 40D meer dan 1000 Euro betaald met grip, de 2e nog maar 800 euro (ook met grip BG-E2N) ... mijn 350D met grip heeft me indertijd bijna 900 euro gekost ...

Niet aan twijfelen, 40D kopen als je kan en 350D lekker bijhouden als 2e body, tele op eentje, wide op de tweede ... wat wil je nog meer

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Niet twijfelen, de 40D is in alle opzichten veel beter dan de 350D. Echt een wereld van verschil. Heb op mijn 40D ondertussen meer dan 30.000 klicks en ben er nog steeds heel tevreden over.

Let wel op met uw 100-400 lens, met extender 1.4 geen AF meer en dat is vrij vervelend.

Groeten

rudy

www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Dat van de AF wist ik niet. Idd vervelend. De 400mm zal dus voldoende moeten zijn met eventueel een beetje te croppen.
        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Sluit mij aan (vergelijkbare stap van 400D naar 50D)

Ik heb mijn 1.4 extender verkocht (aan iemand met een prime L-lens)
          Met de 400D kon ik af en toe nog een lichte verbetering dromen op de 100-400 tov meer croppen, maar op de 50D loont het de moeite helemaal niet meer

De XXD klasse is echt wel een stap vooruit tegen de XXXD op gebied van AF
          Mits goed belichten is ISO 800 bruikbaar ipv 400, en je hebt ook de tussenstappen
          Je wint 1 stop, wat erg handig is bij de niet zo lichtsterke 100-400
          Gemakkelijker te bedienen terwijl je door de zoeker blijft kijken, wel een stuk groter en zwaarder

Vermits de gezamenlijke internetexperten hebben verklaard dat de 50D slechter is dan de 40D , doe je zeker een goede zaak aan een tweedehands 40D

Prettige reis

Comment

zeker voor de 40D gaan, op de 100 - 400 gaat de af veel sneller zijn , en je kan wat stops winnen door de iso te verhogen, 800 (zeer bruikbaar) zelf 1600 in sommige omstandigheden.

groet
            Marc
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Even een kleine bemerking. Ik ben vorig voorjaar in Yellowstone geweest. Veel dieren gezien, maar vooral herten en bizons. Vooral deze laatste zelfs van heel dichtbij.
              (ze stonden een gegeven moment naast ons wandelpad waar we door moesten...)
              Voor het zien van andere dieren moet je héél veel geluk hebben. Een beer hebben wij niet gezien, driemaal een wolf van op afstand.
              Toch veel succes gewenst! Misschien ben je er op een gunstiger moment dan ik vorig jaar...

Comment

Voor beren zou je met de 100-400 aardig uit de voeten kunnen zeker uit de auto als dat mogelijk is.
                Ik ben vanaf mei 2005 elk jaar in het voorjaar (half mei tot eind mei) in Yellowstone geweest en elke dag beren gezien en ook kunnen fotograferen.
                Dat is ook de beste tijd voor ze.

Comment

Working...
                X