Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

default bestandsnaam aanpassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• default bestandsnaam aanpassen

Mijn Nikon maakt bestanden aan in de aard van DSC_xxxx.
    Is het mogelijk om deze template aan te passen ? Bijvoorbeeld in mijn geval er het volgende van te maken: TOM_xxxx ?

Dit zou bijvoorbeeld handig zijn voor het geval je meer dan 9999 foto's hebt gemaakt en de teller opnieuw zou beginnen.
    Adobe Lightroom kan er bijvoorbeeld niet zo goed mee om als je dubbele bestandsnamen hebt....
    Nikonian

Re: default bestandsnaam aanpassen

Ik weet niet of je dat kunt veranderen in je camera, maar je kunt het wel doen tijdens het importeren naar je PC(Mac). Als je je foto's via Lightroom importeerd is er de mogelijkheid om je filenames een andere naam te geven. bijvoorbeeld TOMxxx. En als je Lightroom een volgende keer gebruikt telt hij gewoon verder van de laatste file van vorige keer.

Comment

Bij mijn 1D MKIII kan ik "BARTxxxx" kiezen als bestandsnaam (dat heb ik ondertussen veranderd naar "HB61xxxx").
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dit kan je inderdaad wijzigen, Via Menu/camera tekentje/Naamgeving bestanden.

D3 en D300 zijn alvast zo, ik veronderstel dat het bij de D90 ook zo zit, je bent wel beperkt tot drie letters of cijfers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Dit kan je inderdaad wijzigen, Via Menu/camera tekentje/Naamgeving bestanden.

D3 en D300 zijn alvast zo, ik veronderstel dat het bij de D90 ook zo zit, je bent wel beperkt tot drie letters of cijfers.
          Weet niet of het kan op een D90 bvb op mijn D200 kan het maar op mijn D80 kan het niet. Misschien hebben ze het intussen aangepast bij het nieuwere model he.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

de de D90 zit die optie blijbaar niet... ik zoek nog effe verder, maar vrees dat dit niet gaat lukken.
            Nikonian

Comment

Working...
            X