Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic TZ7 hoge verwachtingen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic TZ7 hoge verwachtingen!

Hoi iedereen,

Ik stond op het punt na lang gezoek en gesurfd te hebben op het net...me een Panasonic TZ5 aan te schaffen,daar deze op dit forum zeer goede feedback krijgt en ook op verschillende andere site's goed word aangeschreven dacht ik nu ga ik ervoor.

Er was echter één min-puntje dat hij niet zo goed presteerde bij mindere lichtomstandigheden en dat er nogal een sterke ruisfilter opzit. Maar dit kon door wat te experimenteren met de sluitertijden wel wat verholpen worden.

Na nog wat op het net gezocht te hebben kom ik echter deze link tegen;

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Nog meer groothoek en zoom en nog compacter...dus ga nog even afwachten tot de test uitkomen...ik hoop dat er iets meer aandacht geschonken is aan de ruis bij hogere iso en dat de prijs wat meevalt.

Heeft al iemand nog meer info over deze TZ7

Groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Re: Panasonic TZ7 hoge verwachtingen!

hij werd ook gemeld op dpreview en andere sites
    voorzien voor april 2009
    dan nog enkele tijd wachten op tests ....

ziet er op papier goed uit : 25 mm groothoek, 12 x zoom, kleiner, hd film met 30 % minder geheugen, (zoals canon ) ..

op eerste zicht :
    andere plaats van draaiwieltje boven, nu helemaal rechts,
    zit misschien in de weg voor zoomknop ???

hido,
    tz5 eigenaar sedert 5 dagen ...

Comment

ikwas ook van plan de tz5 te kopen.
      wsl zal de prijs van de tz7 rond de 400€ liggen.

is het dat dan waard ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht

Ik hoop dat er iets meer aandacht geschonken is aan de ruis bij hogere iso en dat de prijs wat meevalt.

Heeft al iemand nog meer info over deze TZ7

Groeten Dirk
        Vrees dat daar een grotere sensor voor nodig is, en vermits hij nog compacter is dan zijn voorgangers....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Nog meer groothoek en zoom en nog compacter..

Groeten Dirk
          Nee, meer groothoek en tele.

Comment

Ik vraag met wel af, waarom zijn er zo weinig compacte cams zonder viewfinder? Ook weer deze TZ7 heeft geen viewfinder, terwijl ik dit echt wel nodig vind. Hoeveel van jullie kunnen goed zien op het scherm wat je aan het fotograferen bent, terwijl je vb. in volle zon staat en de zon dus vlak op het scherm schijnt?

Comment

De doelgroep van deze camera's heeft geen zoeker nodig, die staan liever een beetje idioot te doen met zo'n schermpje, het schijnt dat je heel je lichaam moet meebewegen om de camera omhoog te richten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                De doelgroep van deze camera's heeft geen zoeker nodig, die staan liever een beetje idioot te doen met zo'n schermpje, het schijnt dat je heel je lichaam moet meebewegen om de camera omhoog te richten.
                wat voelen we ons weer verheven....

de laatste generaties van die schermpjes zijn zeer helder en ook schuin goed te bekijken. Een oogzoeker is best handig bij zeer helder weer maar in een kleinere compact toch ook niet meer dan een kijkvenster dat qua uitsnede niet volledig klopt met je beeld. Als je het over een EVF hebt dan vind ik - persoonlijk- de meeste versies hiervan niet zo prettig (vaak zwart/wit met lage resolutie) in gebruik.
                Last edited by Lucas1711; 29 januari 2009, 09:43.
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

quote " het schijnt dat je heel je lichaam moet meebewegen om de camera omhoog te richten. "

hoe moet ik me dat voorstellen , euh ????????

djeezes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                    wat voelen we ons weer verheven....
                    Ik voel me niet berheven, maar kijk gewoon rond en zie het gebeuren.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik gebruik meestal een reflex in alle omstandigheden...ik zit er niet mee om met een grotere zwaardere enz...camera te sleuren...maar je moet toegeven dat in sommige omstandigheden ik mijn binnenkort D90 liever niet meeneem...zal een voorbeeld geven...

vorig jaar op jeepsafari hadden wij onze compact bij...en er hadden er veel een dslr bij...eerst had ik spijt dat ik hem toen ook niet bij had. Maar achteraf bekeken was het zo een stoffige bedoening dat ik blij was met onze compact...omdat erveel mensen toen met hun Dslr bijna niks hadden getrokken door het stof en de ruwe ritten was dat niet handig om door je viewvinder te kijken...

Ik ben ook op en top een DSLR fanaat maar ik durf gerust toegeven dat in sommige gevallen een compact zeer welkom is. Bij ons word deze meestal dan ook gebruik voor als we naar het avondeten gaan in ons hotel;of gewoon bij een uitstapje naar een pretpark enz...enz...

Dus ik geef toe dat ik soms ook wel eens liever "Idioot" doe

groeten Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Nou, het is niet dat je een viewfinder op je cam hebt, dat je hem moet gebruiken hè. Maar voor die gevallen waar het licht absoluut niet voordelig is om via het scherm te kijken, is het toch wel handig om zo een viewfinder te hebben, al is het gewoon om te zien dat je toch in de juiste richting trekt (om even te overdrijven).

Vroeger zat ik er ook niet mee om mijn SLR mee te sleuren. Maar tegenwoordig vind ik dat het me toch wat tegenhoudt om gewoon in het wilde weg sfeer foto's te nemen van vb. feestjes of tijdens het sporten. Ik klim vb. en zo een zware SLR met nog een ferme lens op is vrees ik toch niet zo handig om aan de muur of op de rotsen rond je nek mee te trekken. Laat staan hoeveel kans er bestaat om hem compleet total-loss te botsen. Daarom dat ik nu een compactje zoek om die actiefoto's enzo te trekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackScorpion Bekijk bericht
                          Nou, het is niet dat je een viewfinder op je cam hebt, dat je hem moet gebruiken hè. Maar voor die gevallen waar het licht absoluut niet voordelig is om via het scherm te kijken, is het toch wel handig om zo een viewfinder te hebben, al is het gewoon om te zien dat je toch in de juiste richting trekt (om even te overdrijven).

Vroeger zat ik er ook niet mee om mijn SLR mee te sleuren. Maar tegenwoordig vind ik dat het me toch wat tegenhoudt om gewoon in het wilde weg sfeer foto's te nemen van vb. feestjes of tijdens het sporten. Ik klim vb. en zo een zware SLR met nog een ferme lens op is vrees ik toch niet zo handig om aan de muur of op de rotsen rond je nek mee te trekken. Laat staan hoeveel kans er bestaat om hem compleet total-loss te botsen. Daarom dat ik nu een compactje zoek om die actiefoto's enzo te trekken
                          Wel, ik had exact hetzelfde probleem. Ik heb een dslr met alles erop en eraan, maar ik kwam er niet meer toe funfotos te maken op feestjes, .... Nu in de Mediamarkt een TZ2 gekocht voor 169€, en sindsdien al massas fotos getrokken. Ok, je moet niet pixelpeepen, en de kwaliteit is niet altijd top (hoge isoperformance niet zo super), maar het ding maakt wel erg leuke foto's! Aan te raden dus (al vind ik 400€ wel duur vr een compactje).
                          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

ODB, ik begrijp helemaal wat je bedoelt over die funfoto's. Ik weet niet hoe het komt, maar vroeger nam ik al snel een hoop foto's 'at random' met mijn SLR. Maar tegenwoordig, geen idee hoe het komt, voel ik me zo een beetje geforceerd als ik met mijn SLR op tocht ga, lijk ik téveel na te denken en te weinig redelijke foto's te kunnen maken. Ik ga nu een compactje kopen van 300 euro en hoop dat de fun van het fotograferen nu een beetje terugkomt. Dat ik 'at random' foto's met de compacte kan maken en de wat kunstigere foto's zoals macro's en ik weet niet wat met de SLR

Comment

en welke compact had je in gedachten?

Comment

Working...
                              X