Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over de fuji s3 pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over de fuji s3 pro

    Hallo

    Ik zou naast mijn d300 een fuji s3 pro nemen. Ik ken er eentje kopen voor 280 euro. En voor die prijs heb je niets beters.

    Ik zou graag weten hoeveel sluiters de camera geeft. Maar Ik bekijk mijn foto's via opanda.

    Ik vroeg of de persoon een foto wou nemen van zijn tv en dan kon ik de gegevens lezen maar nu zie ik number of shots niet staan. Kan iemand die gegevens uit de foto wel halen? Of kan dit geblokkeerd zijn in de camera?

    Ik wil gewoon geen camera kopen die ik meteen moet herstellen van de sluiter.

    Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: vraagje over de fuji s3 pro

    Met de sluiter moet je altijd wat geluk hebben, de ene gaat veel sneller stuk dan de andere.

    Maar een S3 staat niet bekend als sportcamera met een groot aantal foto's per seconde, dus zal het aantal "kliks" meestal wel meevallen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over de fuji s3 pro

      als ik mij niet vergis kan een sluiter van een semi pro toestel tot ongeveer 100 000 clicks dacht ik.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over de fuji s3 pro

        Ik denk dat je die Fuji amper gaat gebruiken, en dan kan je m.i. die 280 euro beter elders investeren

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over de fuji s3 pro

          Als backup is het een niet zo slecht koopje.
          Nee, in de S3 kan je het aantal clicks niet terugvinden. Heb ook al eens gezocht.

          (In de S5 wel, en vrij eenvoudig)
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over de fuji s3 pro

            Gefeliciteerd! Ik denk dat je er geen spijt van zal hebben. Je kan het aantal sluiterbewegingen niet nagaan bij de S3, maar dat lijkt me geen probleem: de sluiter is gegeven voor 50.000 kliks (zelfde als de F80), en de kans dat met die S3 (of eender de welke) sportfotografie is gebeurd is zo goed als nihil.

            Wat je wel even moet bekijken is of de rubberen bekleding niet is losgekomen (of is aan het loskomen.) Dat durft nog wel eens voorvallen (althans bij de mijne.)
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: vraagje over de fuji s3 pro

              Kijk naar de verf op de knopjes.
              Als de knopjes er nog goed uit zien heb je met een toestel te maken die nog niet veel foto's getrokken heeft.
              Heb je een toestel waarvan de verf bijna af is dan heb je een toestel die al redelijk wat foto's gemaakt heeft.

              De fuji zijn groot nadeel tegenover iedere andere cam is dat hij traag is.

              Als je daar kan mee leven heb je een dijk van een toestel.

              De kleuren en de foto's die uit een S3 komen zijn supppppper.
              Als ik de fuji foto's vergelijk met de foto's die uit mijn nieuwe nikon komen begin ik spontaan te wenen...

              Mocht ik een S3 vinden met een blauw logo ( in plaats van een grijs ) koop ik hem onmiddellijk.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment

              Working...
              X