Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon of nikon

    Toch even een reactie, meestal worden topics over Canon/Nikon echte probleemtopics, daarom is er ook besloten geweest dit soort topics strenger aan te pakken, wat als een grap bedoeld is, wordt door anderen verkeerd begrepen en voor je het weet wordt dit weer een probleempost.

    Secundo : Velen die al wat langer bezig zijn met fotografie vinden de vraag Canon of Nikon zonder verdere uitleg de moeite niet waard om serieus genomen te worden.

    Mensen die beginnen met fotografie vinden dit een heel normale vraag en ik vind het spijtig dat dergelijke vragen zo neerbuigend worden beantwoord. Regelmatig word ik op het werk gevraagd welk cameramerk ze moeten kiezen en iedere keer leg ik opnieuw uit hoe ze best hun keuze maken . . . . . . ik weet dat voor velen de zoveelste dezelfde gestelde vraag lastig is om telkens opnieuw datzelfde antwoord te geven, Mensen die van fotografie nog geen kaas hebben gegeten begrijpen jullie grapjes sowieso toch niet . . . . een beetje respect voor nieuwelingen moet je zeker kunnen opbrengen ( ook al gebruiken ze de zoekfunctie niet. )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: canon of nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
      Volg je hierin
      En ook dit toppic is een lachertje en toont aan dat er meer
      noodzaak is aan een goed algemeen toppic over elke camer en/of merk
      Eentje zoals er destijds werd opgestart door Filmar met Panasonic algemeen.
      Een beetje zoals op dit dpreview
      Maar dan in ons moedertaaltje
      Desnoods een betere link te leggen naar daar zodat er niet steeds de vraag word gesteld welk toestel enz....
      Zolang de toppicstarter niet aangeeft wat hij wil spenderen en waarvoor het meest gebruikt word is het hier slaan zoals een blinde naar een ei
      Daarom dat ik voorstel dit onderdeel nog eens onder te verdelen in de merken die er gebruikt worden door de leden
      Dus eerste titel camera en daarin een onderverdeling in merken.
      /OT
      Hier zou ik ook wel iets kunnen in vinden. Zoals bv. op Tweakers.net de belangrijkste producten een eigen topic krijgen.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #18
        Re: canon of nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

        Mensen die beginnen met fotografie vinden dit een heel normale vraag en ik vind het spijtig dat dergelijke vragen zo neerbuigend worden beantwoord.
        Zonder echt in discussie te willen gaan hierover - ik ben hier namelijk begonnen met een grapje dus voel ik mij wel aangesproken - dergelijke vragen zijn toch écht onmogelijk te beantwoorden? Dat is net alsof iemand in één regel vraagt welke auto hij moet kopen, een VW Golf of een Audi A3. Kijk nog eens naar de openingspost. Hoe kan je daar nu een serieus antwoord anders dan je persoonlijke voorkeur op geven? Als BD juist dergelijke vragen wél serieus wilt nemen wens ik jullie nog veel succes.

        Comment


        • #19
          Re: canon of nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          ZDat is net alsof iemand in één regel vraagt welke auto hij moet kopen, een VW Golf of een Audi A3. Kijk nog eens naar de openingspost. Hoe kan je daar nu een serieus antwoord anders dan je persoonlijke voorkeur op geven? Als BD juist dergelijke vragen wél serieus wilt nemen wens ik jullie nog veel succes.
          Wel als je toch wil reageren kan je misschien wel een paar voor- en nadelen / specifieke kenmerken van beide opnoemen zonder meteen alles in het belachelijke te trekken zoals hier zeer regelmatig gebeurd of gewoon niet reageren ?
          Last edited by Wimpy; 31 januari 2009, 07:08.

          Comment


          • #20
            Re: canon of nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Wel als je toch wil reageren kan je misschien wel een paar voor- en nadelen/specifieke kenmerken van beide opnoemen
            Niet persoonlijk aanvallen!

            Dat is het juist, ik denk dat er weinig op BD rondlopen die persoonlijk ervaring hebben met deze beide toestellen. Dus het enige wat ze kunnen doen is gaan copy pasten van de gekende sites zoals Dpreview en andere reviewers, iets wat de TS ook kan doen.

            Comment


            • #21
              Re: canon of nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Zonder echt in discussie te willen gaan hierover - ik ben hier namelijk begonnen met een grapje dus voel ik mij wel aangesproken - dergelijke vragen zijn toch écht onmogelijk te beantwoorden? Dat is net alsof iemand in één regel vraagt welke auto hij moet kopen, een VW Golf of een Audi A3. Kijk nog eens naar de openingspost. Hoe kan je daar nu een serieus antwoord anders dan je persoonlijke voorkeur op geven? Als BD juist dergelijke vragen wél serieus wilt nemen wens ik jullie nog veel succes.
              Hans, wel, gisteren op het werk komt de ergotherapeute naar mij met de vraag : ik heb gehoord dat Nikon en Canon de 2 grootste merken zijn . . . welke moet ik kiezen?

              Is die vraag zo abnormaal voor iemand die nog nooit een fototoestel heeft gehad? Ik vind van niet. En ik neem steeds de moeite om er zo goed mogelijk op te antwoorden...... ook al is het voor de 100ste keer . . . . . . misschien het grote voordeel van kinesist te zijn . . . . wij zijn mensen met hééééél veel geduld, dat leren we wel door ons werk
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: canon of nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Hans, wel, gisteren op het werk komt de ergotherapeute naar mij met de vraag : ik heb gehoord dat Nikon en Canon de 2 grootste merken zijn . . . welke moet ik kiezen?

                Is die vraag zo abnormaal voor iemand die nog nooit een fototoestel heeft gehad? Ik vind van niet. En ik neem steeds de moeite om er zo goed mogelijk op te antwoorden...... ook al is het voor de 100ste keer . . . . . . misschien het grote voordeel van kinesist te zijn . . . . wij zijn mensen met hééééél veel geduld, dat leren we wel door ons werk
                Maar ik krijg die vraag regelmatig ook hoor en dan zeg ik, met een vette knipoog en een grijns, Canon natuurlijk! En weet je wat? Dan kopen ze verdorie nog Canon ook . Maar dat is toch niet objectief? Maar ik heb nog nooit met Nikon gefotografeerd, dus wat kan ik daar zinnigs over zeggen? Dus in plaats van nu wéér eens Canon aan te prijzen had ik de TS aangeraden om een Sony te kopen . Zo een beetje van als twee honden vechten voor een been loopt de derde ermee weg en ook van kijk eens verder dan je neus lang is want er bestaat wel nog andere merken dan Canon & Nikon.
                Last edited by hvr_oosterzele; 30 januari 2009, 11:30.

                Comment


                • #23
                  Re: canon of nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Hans, wel, gisteren op het werk komt de ergotherapeute naar mij met de vraag : ik heb gehoord dat Nikon en Canon de 2 grootste merken zijn . . . welke moet ik kiezen?

                  Is die vraag zo abnormaal voor iemand die nog nooit een fototoestel heeft gehad? Ik vind van niet. En ik neem steeds de moeite om er zo goed mogelijk op te antwoorden...... ook al is het voor de 100ste keer . . . . . . misschien het grote voordeel van kinesist te zijn . . . . wij zijn mensen met hééééél veel geduld, dat leren we wel door ons werk
                  Prachtig gezegd!!!

                  Ik zou ook steeds de moeite doen om mischien voor de 1000ste keer iets uit te leggen waar ik veel van ken...je moet je gewoon eens in de plaats stellen van die persoon,als jij iets zou vragen waar je weinig van kent...dit is toch een forum voor iets!!

                  En als ik echt denk van weer zo'n vraag en ik heb geen zin dan antwoorde ik gewoon niet!!

                  Grtz Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: canon of nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Niet persoonlijk aanvallen!
                    Wel, wie het schoentje past, trekke het aan ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: canon of nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Wel, wie het schoentje past, trekke het aan ...
                      Maar jongentje toch.... wat heb ik jou toch misdaan???

                      Comment


                      • #26
                        Re: canon of nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Toch even een reactie, meestal worden topics over Canon/Nikon echte probleemtopics,
                        "meestal" is duidelijk een understatement.
                        Bovenstaande reakties onderbouwen uw stelling. Dus ... QED

                        PS. IMHO ik zou voor Canon gaan. Ik werk daar al jaren mee en het blijkt zeer betrouwbaar materiaal. Mijn Nikon-standpunt : onbekend is onbemind voor mij.
                        30D 40D 10-22 24-105 100-400

                        Comment


                        • #27
                          Re: canon of nikon

                          Ik zou voor de D80 gaan, omdat hij groter is.

                          Comment


                          • #28
                            Re: canon of nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Wel als je toch wil reageren kan je misschien wel een paar voor- en nadelen/specifieke kenmerken van beide opnoemen zonder meteen alles in het belachelijke te trekken zoals hier zeer regelmatig gebeurd of gewoon niet reageren ?
                            Ik ben hier slechts gedeeltelijk mee akkoord.
                            Ik vraag me af in hoeverre een forum een plaats is om zo'n vragen te stellen.
                            Hier toets je naar de gebruikservaring van iemand. Al die andere dingen vind je terug op het internet op de respectievelijke sites van Nikon en Canon.

                            Een heel goeie manier om je te informeren is de cameraspeciaalzaak. Loop ééntje binnen, vraag uitleg, loop een tweede binnen en vraag nog eens uitleg en pak die dingen eens vast.

                            Als iemand aan mij vraagt... "ik zou graag een spiegelreflex kopen, wat is een goeie ?",dan zeg ik dat er geen slechte zijn, en verwijs ik door naar de fotospeciaalzaak.
                            Ik ken eigenlijk alleen de D80 en die andere toestellen ken ik ook maar van "horen zeggen" of van het zien van hun beperkingen in de cursus digitale fotografie, en op de fotoclub.
                            Als men mij peilt naar de tevredenheid over mijn toestel, zeg ik altijd dat ik een tevreden gebruiker ben. Hoe ik bij de D80 kwam... ik stapte de fotospeciaalzaak binnen en wou een D200 kopen. Weet je waar ik nu mijn D90 kocht ? Juist, in dezelfde zaak. Nog steeds een tevreden klant...

                            De vraag om de 1000D te vergelijken met de D80 vind ik zelf een beetje een rare vraag. Vandaar ook mijn eerder antwoord... ik kan zelf een 1000D amper vasthouden. Hij is nog kleiner dan mijn Panasonic. De D80 daarentegen heeft toch wel wat body. Grip, en het in de hand liggen is toch wel belangrijk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: canon of nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                              Terwijl bij andere topics ze mekaar afmaken zonder ingrijpen van mods en op het beledingende af ?
                              Ik heb dit jaar zeer lang getwijfeld over mijn lidmaatschap exact om deze reden

                              Comment


                              • #30
                                Re: canon of nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                Ik ben hier slechts gedeeltelijk mee akkoord.
                                Ik vraag me af in hoeverre een forum een plaats is om zo'n vragen te stellen.
                                Ja, ieder zijn mening hé...
                                Als je deze vraag op een fotografieforum nog niet kan/mag stellen ? Ik ben zeker dat er voor de topicstarter heel wat interessante antwoorden waren, waaronder ook van jou ...
                                Ik denk dat hier heel wat mensen zijn die zowel Nikon als Canon goed kennen en zelfs beide gebruiken (waaronder ik , maar nog niet lang genoeg om er wat 'leerzaam' over te vertellen) en er heel wat nuttigs over te vertellen hebben.

                                Comment

                                Working...
                                X