Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera is geschikt voor mij???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera is geschikt voor mij???

    Hoi,

    Ik wil graag een compactcamera kopen en zou graag jullie advies willen.

    Ik wil graag een camera die binnen met flits mooie foto's maakt en het liefst met een groothoek en sluitertijdinstelmogelijkheden (dan krijg ik tenminste alles scherp).
    Ik ben vanaf augustus al bezig met zoeken, dus ik weet inmiddels wel wat er op de markt is.

    Ik zoek een camera tot 200 euro (internet)
    Ik twijfel nu tussen een

    + fuji finepix f50d of f60d, hierbij kan ik de sluitertijden instellen, helaas geen groothoek (zoooo jammer is dat he, anders wist ik het al wel)...ik zag ook dat deze camera in het donker met en zonder flits mooie foto's maakt.

    +panasonic fx35...hierbij kan ik de sluitertijd in een menuutje toch op 1/250 instellen . Ook heeft het een groothoek van 25mm....helaas vond ik dat hij donkere foto's maakt. Leuk dat hij hd movies maakt. En niet zoomen tijdens het filmen.

    +panasonic tz5...weer wat groot, ...ook hierbij de sluitertijd in te stellen op 1/250. Ook groothoek van 28mm en je kunt zoomen, ook tijdens het HD- filmen (is toch ook weer leuk).

    +panasonic fx500 is er ook nog, maar die is weer wat duurder. Alles in te stellen

    Graag jullie advies!!! Ik weet het echt niet meer!!!!!!
    Eerst wilde ik de panasonic tz5...door het zoomen en de groothoek en toch de sluitertijdkeuze.
    Toen weer de panasonic fx35 doordat hij zo makkeljik klein is, de groothoek en met ook sluitertijdkeuze.
    En nu weer de fujipinepix f50d of f60d omdat blijkt dat die binnen met en zonder flits erg mooie foto's maakt....en ik maak namelijk veel foto's binnen!!!...Ook is hier van alles in te stellen,,,dus een fuji f100d valt voor mij af, want die heeft geen sluiterkeuzemogelijkheden.

    Qua beste camera is de canon g10 weer de beste natuurlijk...die heeft alles, maar is weer te duur.
    Ook een sony h50 is goed, maar die is weer groot. Prijs is wel goed en is supersnel!!!

    Graag jullie adviezen!!

  • #2
    Re: Welke camera is geschikt voor mij???

    Oorspronkelijk geplaatst door moguvo Bekijk bericht
    Qua beste camera is de canon g10 weer de beste natuurlijk,die
    heeft alles, maar is weer te duur.
    Of de Canon G10 het beste is, weet ik niet zo heel zeker. Ook wat duurder en een prima
    toestel, is namelijk de Panasonic LX3, die zeker in de hogere iso's (binnen trekken) toch
    wel wat beter is dan de G10. Daarbovenop heeft dit toestel een lichtsterkere lens (2-2.8)
    en bovendien is het een pak slanker.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera is geschikt voor mij???

      IS DE G10 NOG WEL EEN COMPACTJE ?
      op 80 iso is deixus 870 is even goed
      ( zie ken rockwel / de super nikon fan )

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera is geschikt voor mij???

        had net hetzelfde probleem als jouw ongeveer, twijfelde tussen min of meer dezelfde modellen.
        Heb uiteindelijk voor de panasonic tz 5 gekozen (op internet gekocht voor 216 euro)
        Heb er geen spijt van, maakt mooie fotos op de auto stand, laat een amatuer toe toch wat te proberen met een reeks handmatige instellingen en past nog net in de broekzak.
        die fx 500 viel bij mij af wegens te duur en dat enkel om dat hij touchscreen heeft.

        Comment


        • #6
          Re: Welke camera is geschikt voor mij???

          Bedankt voor de reacties!

          Ja Hatseflats...deze beoordelingen had ik al gezien.

          Maar hebben jullie een idee welke van deze camera's 't beste is???

          Comment


          • #7
            Re: Welke camera is geschikt voor mij???

            Als je het gezien zou hebben zou ik de conclusies lezen van de groep die het beste past bij je behoeften en budget. Veel uitgebreidere vergelijkingen zal je niet aantreffen...
            Tussen welke twijfel jezelf?
            | Mijn nieuwe website met foto's |

            Comment

            Working...
            X